U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Zij beoordelen of uw retourzending geschikt is voor retourneren via een ServicePoint en zorgen ervoor dat u een retourlabel ontvangt. Met dit retourlabel kunt u uw pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde GLS ServicePoint.
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.
U betaalt enkel voor effectief teruggestuurde pakketten. U kunt bij GLS uw pakket snel en eenvoudig op een willekeurig adres laten ophalen en daarna laten leveren op een ander adres van uw keuze.
De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.
Wat moet je terugbetalen? Je moet de verzendkosten van de heenzending en het aankoopbedrag terugbetalen, maar alleen als de klant zijn hele bestelling retourneert. De retourkosten hoef je niet te vergoeden. Als de retourkosten voor rekening van de consument komen, moet je dit op je website vermelden.
De kosten hangen af van de bestemming, het formaat en het gewicht van het pakket. Binnen Nederland retourneer je al vanaf €2,95.
Jazeker! In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig.
Een pakket verzenden
Verwijder oude stickers of route-etiketten.Breng het GLS-etiket op de grootste zijde van het pakket aan. Bind pakketten niet samen, maar verzend ze afzonderlijk. Elk pakket moet een eigen etiket hebben.
PostNL Haalservice
Geen tijd of ruimte om je pakketten af te geven bij een PostNL-locatie? Geen probleem. Plan de Haalservice vanuit jouw account in en we komen je pakketten gewoon ophalen! Met de Haalservice kun je tot 25 pakketten op laten halen.
Veel consumenten weten het niet, maar het is wettelijk gezien niet verplicht om de webwinkel van tevoren te vertellen dat je iets wilt retourneren. Webshops geven vaak aan dat het verplicht is om een formulier in te vullen, omdat anders de retour niet wordt aangenomen.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.
Zet met pen een kruis door de adresgegevens.Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Snel je pakje verzenden of retourneren
Koop een verzendetiket, print het af en kleef het op je pakje. Retourneer je een pakje, kleef het retouretiket dan op het oorspronkelijke verzendetiket. 2. Ga naar een Pakjesautomaat en houd de barcode op het etiket voor de scanner.
U kunt zelf een label aanmaken via https://my.dhlparcel.nl/#/ en deze uitprinten. Vervolgens kunt u het pakket bij ons afgeven en kunnen wij het via ons systeem voor u inscannen en meegeven aan een DHL-bezorger. Kunt u niet printen? Geen probleem.
GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.
Bezorging door GLS
Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. De ontvanger bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door zijn handtekening op de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen.
Haalservice DHL.
Geen probleem. Plan de haalservice in via jouw account en DHL komt je pakketten gewoon bij jou thuis of een ander gewenst adres ophalen. Wel zo makkelijk! De Haalservice is incidenteel of structureel in te plannen en beschikbaar voor de DHL producten: DHL For You, DHL Parcel Connect en DHL Europlus.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.
Bij herroeping van de producten zijn de retourkosten voor rekening van de koper met inachtneming van ons milieu. Op deze manier willen we de bezorgroutes bewuster maken en zo het aantal retourzendingen minimaliseren.
Meegeven aan de pakketbezorger
Bezorgen we een pakket bij je klant? Dan kan de klant tot maximaal 5 retourpakketten direct meegeven aan de bezorger.
Omdat je het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heb je bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kun je laten weten dat je het product wilt retourneren en je krijgt dan binnen 14 dagen jouw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.