Waar kan ik mijn GLS pakket retourneren?

U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Zij beoordelen of uw retourzending geschikt is voor retourneren via een ServicePoint en zorgen ervoor dat u een retourlabel ontvangt. Met dit retourlabel kunt u uw pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde GLS ServicePoint.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ode.my.site.com

Waar kan ik mijn pakket terugsturen?

Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen:
  1. Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
  2. Afgeven bij een PostNL-punt in jouw buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is een pakket retourneren gratis?

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Kan ik een pakket laten ophalen door GLS?

U betaalt enkel voor effectief teruggestuurde pakketten. U kunt bij GLS uw pakket snel en eenvoudig op een willekeurig adres laten ophalen en daarna laten leveren op een ander adres van uw keuze.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gls-group.eu

Wie betaalt kosten retour afzender?

De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Een te groot pakket in mijn pakkettenkast gestopt door bezorger GLS. Zie de gevolgen...

23 gerelateerde vragen gevonden

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Wat moet je terugbetalen? Je moet de verzendkosten van de heenzending en het aankoopbedrag terugbetalen, maar alleen als de klant zijn hele bestelling retourneert. De retourkosten hoef je niet te vergoeden. Als de retourkosten voor rekening van de consument komen, moet je dit op je website vermelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Hoe duur is het om een pakketje te retourneren?

De kosten hangen af van de bestemming, het formaat en het gewicht van het pakket. Binnen Nederland retourneer je al vanaf €2,95.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Kan ik een pakket thuis laten ophalen?

Jazeker! In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe pakket verzenden met GLS?

Een pakket verzenden

Verwijder oude stickers of route-etiketten.Breng het GLS-etiket op de grootste zijde van het pakket aan. Bind pakketten niet samen, maar verzend ze afzonderlijk. Elk pakket moet een eigen etiket hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gls-group.com

Kan ik een pakket laten ophalen?

PostNL Haalservice

Geen tijd of ruimte om je pakketten af te geven bij een PostNL-locatie? Geen probleem. Plan de Haalservice vanuit jouw account in en we komen je pakketten gewoon ophalen! Met de Haalservice kun je tot 25 pakketten op laten halen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Is een Retourlabel verplicht?

Veel consumenten weten het niet, maar het is wettelijk gezien niet verplicht om de webwinkel van tevoren te vertellen dat je iets wilt retourneren. Webshops geven vaak aan dat het verplicht is om een formulier in te vullen, omdat anders de retour niet wordt aangenomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jas.nl

Wie betaald retour?

Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe moet je post retourneren?

Zet met pen een kruis door de adresgegevens.Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan je een pakje terugsturen via Pakjesautomaat?

Snel je pakje verzenden of retourneren

Koop een verzendetiket, print het af en kleef het op je pakje. Retourneer je een pakje, kleef het retouretiket dan op het oorspronkelijke verzendetiket. 2. Ga naar een Pakjesautomaat en houd de barcode op het etiket voor de scanner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat kun je niet terugsturen?

Wat mag je wel uitzonderen?
  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. ...
  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is. ...
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling. ...
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kan je retour pakket meegeven aan bezorger DHL?

U kunt zelf een label aanmaken via https://my.dhlparcel.nl/#/ en deze uitprinten. Vervolgens kunt u het pakket bij ons afgeven en kunnen wij het via ons systeem voor u inscannen en meegeven aan een DHL-bezorger. Kunt u niet printen? Geen probleem.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op strandwinkel.nl

Hoe betrouwbaar is GLS?

GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sendcloud.nl

Hoe werkt GLS service?

Bezorging door GLS

Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. De ontvanger bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door zijn handtekening op de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gls-group.com

Hoe werkt een pakket ophalen?

Dit moet je weten over het ophalen
  • Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie).
  • Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender.
  • Soms moet je betalen bij het ophalen. Denk aan een pakket uit het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan DHL mijn pakket thuis ophalen?

Haalservice DHL.

Geen probleem. Plan de haalservice in via jouw account en DHL komt je pakketten gewoon bij jou thuis of een ander gewenst adres ophalen. Wel zo makkelijk! De Haalservice is incidenteel of structureel in te plannen en beschikbaar voor de DHL producten: DHL For You, DHL Parcel Connect en DHL Europlus.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op myparcel.nl

Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet ophaalt?

PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op marterwinkel.nl

Waarom retourkosten betalen?

Bij herroeping van de producten zijn de retourkosten voor rekening van de koper met inachtneming van ons milieu. Op deze manier willen we de bezorgroutes bewuster maken en zo het aantal retourzendingen minimaliseren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kaptenandson.zendesk.com

Kan je een pakket meegeven aan bezorger?

Meegeven aan de pakketbezorger

Bezorgen we een pakket bij je klant? Dan kan de klant tot maximaal 5 retourpakketten direct meegeven aan de bezorger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoelang heb je om te retourneren?

Omdat je het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heb je bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kun je laten weten dat je het product wilt retourneren en je krijgt dan binnen 14 dagen jouw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Populaire vragen