Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online (thuis). DHL heeft alleen pakketpunten, het zogenaamde DHL Servicepoint. Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.
Verwacht je een pakketje, maar wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Dat is niet alleen makkelijk, het scheelt je ook nog eens tijd. Hoef jij de deur niet meer uit!
Pakket versturen
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een PostNL of DHL punt in de buurt!
U maakt het uw ontvangers makkelijk door retouren terug te laten sturen via een DHL ServicePoint. Wel even opletten: dit kan alleen met pakketten tot 20 kg en 80x50x35 cm (l-b-h). U kunt het retourlabel ook alvast meesturen met de bestelling of dit naar de ontvanger mailen.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een DHL of PostNL punt in de buurt!
Met ruim 4000 bemande en onbemande afhaalpunten in heel Nederland en 1000 punten in België, zit er namelijk altijd een in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.
DHL en PostNL zijn twee verschillende pakketdiensten en hebben dus allebei een ander verzendlabel. Niet alleen verschillen de pakketdiensten in formaat, maar ook het sjabloon van het label wijkt af.
Zo simpel is het. Open de Mijn DHL app, selecteer het gewicht van je pakket en vul jouw gegevens en die van de ontvanger in. Zodra je hebt betaald met iDEAL of creditcard, kan je pakket naar een DHL ServicePoint in de buurt. Laat daar de QR-code op je telefoon zien, dan zorgen wij voor een verzendlabel.
Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop. Wil je een product terugsturen? Gebruik dan het modelformulier herroeping.
Je klanten sturen kosteloos en eenvoudig pakketten naar je terug met behulp van een antwoordnummer. Zij geven de retourzendingen eenvoudig af op een bemand of onbemand PostNL-punt in de buurt. Wij leveren vervolgens alle geretourneerde zendingen weer bij je af.
Wanneer een ontvanger goederen retour wil zenden, kan het pakket, voorzien van een ShopReturn-etiket, naar een GLS Parcel Shop gebracht worden. GLS stuurt het vervolgens retour afzender. De verzender voegt een ShopReturn-etiket bij de zending of e-mailt een link om het etiket online aan te maken.
Plakken en wegwezen. De meeste webshops maken het je graag gemakkelijk en voegen direct een retourlabel toe aan de verpakking. Hiermee kan je je pakket helemaal gratis terugsturen via één van onze DHL ServicePoints.
De 6 grootste pakket vervoerders van ons land zijn PostNL, DHL, DPD, GLS, UPS en TNT/FedEx.
PostNL werkt daarvoor samen met lokale vervoerders in de landen waarnaar je verzendt. Pakketten zijn standaard verzekerd voor 60% van de verkoopwaarde en tot €500.
DHL labels waarbij de zendingen worden afgehaald, zijn een halfjaar geldig. DHL labels waarbij de zendingen worden ingeleverd bij een DHL servicepunt, zijn 5 werkdagen geldig.
Ontdek waarom DHL uw perfecte logistieke partner is
Door uw vertrouwen in 's werelds grootste logistieke bedrijf te vestigen, profiteert u van haar financiële stabiliteit, uitgebreide bronnen en koopkracht, grote investeringen in supply chain-technologie en wereldwijde bereik.
Zo werkt het: Maak het pakket online klaar voor verzending. Print het verzendlabel met daarop je barcode en plak deze op jouw pakket. Scan de barcode op je verzendlabel bij de pakket- en briefautomaat.
Je kunt hier natuurlijk ook pakketten versturen. Pakketten ophalen en versturen bij een PostNL Pakketpunt in de Karwei-bouwmarkt? Met onze ruime openingstijden en goede parkeermogelijkheden een fluitje van een cent!
Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.
Geen bedenktijd aankoop winkel
Als u een product koopt in een winkel, dan heeft u geen wettelijke bedenktijd. Veel winkeliers bieden wel een retour of ruilmogelijkheid aan voor ongebruikte en onbeschadigde producten. Dit is dan een extra service van de winkel.
Een retour kost je tijd en geld. Denk hierbij niet alleen aan transportkosten, maar ook aan het verwerken van de retouren en je administratie bijhouden. Accepteer je deze kosten of laat je de klant betalen voor het retourneren van artikelen? Retourkosten liggen namelijk niet per se bij jou.