„De artikelen die niet worden verkocht, bijvoorbeeld als het seizoen voorbij is en het weer zich anders heeft gedragen dan de tendens, gaan terug naar de leverancier of door naar opkopers. Onze opkopers verkopen de producten veelal in een outlet. Artikelen die niet meer te verkopen zijn, gaan naar een goed doel.”
Als geretourneerde kleding niet meer kan worden verkocht, kunnen ze worden gerecycled tot nieuwe materialen, zoals vezels voor nieuwe kleding of andere textielproducten. Goede doelen: Sommige merken doneren geretourneerde kleding aan goede doelen of organisaties die ze kunnen verdelen onder mensen in nood.
Detailhandelaren gooien de meeste producten die teruggaan naar retourcentra weg, een proces dat 'destroy in field' wordt genoemd. Als fabrikanten niet zijn uitgerust om het volume aan retourzendingen aan te kunnen, zullen ze de producten gewoon vernietigen.
Waar gaat teruggestuurde kleding naartoe? In principe komt het product weer terug bij de verkoper. Dus bestel je iets bij H&M dan komt het daar weer terecht, bestel je iets bij Bol.com dan ontvangen zij jouw retour.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
De ontvanger weigerde het pakket: Als uw ontvangers de levering weigeren, verandert het postkantoor de trackingupdate naar 'return-to-sender' of 'package denied'. Het stuurt het item terug naar uw adres of gooit het weg, afhankelijk van of u een retouradres hebt opgegeven .
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Over heel Europa wordt jaarlijks 260 duizend ton van alle kleding vernietigd. Dat gaat om teruggestuurde kleding, maar ook om kleding die nooit verkocht is. Dat is vergelijkbaar met zo'n 3,4 miljard T-shirts.
Retourneer met ons DHL of Mondial Relay retourlabel: Het eerste retourlabel is gratis bij uw retourzending voor elke bestelling vanaf 22/3/2021. Elk extra retouretiket voor dezelfde bestelling kost € 4,50, wat van je terugbetaling wordt afgetrokken.
Alle geretourneerde artikelen worden terugbetaald zodra ze bij ons magazijn aankomen. Heb je een andere maat of kleur nodig? Plaats gewoon een nieuwe bestelling!
Er zijn dus een paar verschillende dingen die kunnen gebeuren als je iets retourneert. Terwijl sommige items, zoals kleding, soms grondig geïnspecteerd kunnen worden en - als ze in onberispelijke staat zijn - terug in de schappen kunnen worden gezet om te worden doorverkocht, worden andere items, zoals schoonheidsproducten, gewoon vernietigd .
Het overgrote deel van de retourzendingen wordt doorverkocht als nieuw of gebruikt, geretourneerd aan verkooppartners, geliquideerd of gedoneerd . Als een artikel niet voldoet aan de hoge normen van Amazon om terug op de virtuele plank te worden gezet en als nieuw te worden verkocht, kan het in aanmerking komen om tegen een gereduceerde prijs te worden verkocht via Amazon Resale.
De meeste meubels worden teruggestuurd naar de fabrikant, sommige worden verkocht op grote palletveilingen en sommige worden gedoneerd . Het zou besmet moeten zijn met insecten of bedekt met lichaamsvloeistoffen om op de vuilstortplaats te belanden.
Overschotten en wegwerpproducten. Een deel van deze kleding wordt vervolgens met korting aangeboden, sommige stukken gaan terug in de voorraad. Wat hierna overblijft, wordt gedoneerd aan een goed doel of vernietigd door het te verbranden of vervezelen. Er wordt helaas vaak gekozen voor die laatste optie.
Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.
Target houdt geen onverwachte of niet-geschikte (gebruikte, beschadigde, etc.) items die naar ons worden gestuurd. Wanneer we in staat zijn, doneren of recyclen we ze. Als u iets naar Target hebt gestuurd en het terug wilt, neem dan contact met ons op via 1-800-591-3869.
Breng uw artikel binnen 30 dagen na de leverdatum naar de geselecteerde Forever 21-winkel , samen met de verstrekte QR-code. Om het retourproces te versnellen, dient u de originele SHEIN-tas mee te nemen. Restituties of omruilingen worden verwerkt voor goedgekeurde artikelen binnen 24 uur na afgifte.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Hoewel Shein goede beveiliging implementeert en betrouwbare betalingsmethoden gebruikt, is geen enkele website 100% veilig. Shein toont veel pop-ups, waarvan sommige naar andere websites kunnen leiden. Dit kan riskant zijn. Volgens het privacybeleid deelt Shein je gegevens met externe bedrijven.
Kleding is goed voor 23% van de online retailverkopen in de Verenigde Staten. Het heeft ook het hoogste retourpercentage, met 26% van de kleding, 19% van de tassen en accessoires en 18% van de schoenen die worden geretourneerd.
Of gaat het in werkelijkheid om een stuk minder retouren? Volgens de ACM Post- en Pakketmonitor zijn er in 2022 473 miljoen pakketjes verstuurd naar consumenten en is 12,3% daarvan retour gegaan. Voor de meeste productcategorieën liggen de retourpercentages rond de 5%-7%. Kleding komt vaker terug.
Uit cijfers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat blijkt dat jaarlijks zo'n 6 procent van alle kleding in Nederland niet verkocht wordt. Een deel van de onverkochte, of teruggestuurde, kleding eindigt in de verbrandingsoven of de versnipperaar.
Als u op zoek bent naar manieren om verloren postpakketten van DHL en PostNL te verkopen, is Zerostock wellicht een goede optie voor u. Zerostock is een opkoper die zich richt op het opkopen van restpartijen en retourzendingen van grote bedrijven, waaronder DHL en PostNL.
De USPS-verwerkingscentra sturen al hun onbestelbare post naar het Mail Recovery Center . Ze scannen en openen de pakketten om te zoeken naar identificerende informatie die kan helpen het pakket bij de rechtmatige eigenaar te krijgen als het item een waarde heeft van $ 25 of meer. Pakketten met een waarde van minder dan $ 25 worden weggegooid en/of gerecycled.
Royal Mail of Parcelforce Worldwide zal automatisch proberen om de eerstvolgende werkdag na de eerste gemiste bezorging opnieuw te bezorgen. Items worden dan teruggestuurd naar de locatie op de 'Something for You'-bezorgingspogingskaart die ze achterlaten.