Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
U kunt uw pakket in de toekomst snel volgen door op de knop 'Volg uw pakket' te klikken in de rechterbovenhoek van onze website en uw DPD-referentienummer in te voeren .
Het kan zijn dat je pakket vertraging opgelopen heeft. Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten.
Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen hebben we je 14-cijferig pakketnummer nodig.
De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Je kan je pakket live volgen. Gebruik hiervoor het pakketnummer van de afzender of het P-nummer op het aanbiedingsbericht dat we in de brievenbus hebben achtergelaten. Je kan ook op \'Mijn pakketten\' klikken om de status van je pakket te bekijken.
Als de pakketstatus een dag lang onveranderd blijft, neem dan gerust contact met ons op . Onze klantenservice helpt u graag verder. Beschrijf uw vraag aan ons in het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk per e-mail contact met u op.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden . Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Direct nadat jij het pakketlabel hebt aangemaakt, krijgt de ontvanger een e-mail dat er een pakket naar hem onderweg is. Met onze Predict service ontvangt hij de dag, voordat we het pakket ook daadwerkelijk bezorgen, een e-mail met de geplande bezorgdatum. Hier kan hij eventueel andere bezorginstructies aangeven.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
Meestal als de tracking van een pakket stopt met updaten, is dit simpelweg te wijten aan een kleine vertraging in de bezorging, of een vertraging in het trackingsysteem dat de voortgang van het pakket registreert . Als uw pakkettracking echter langer dan twee of drie dagen is gestopt, kunnen er complicaties optreden met de bezorging zelf.
dan naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (tegen lokaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00 uur tot 17:30 uur. Op zaterdag zijn wij van 9.00 tot 17.00 geopend.
Bij een bezorging bij beide partijen van het DPD vs PostNL debat, is het natuurlijk ook belangrijk dat je pakket snel bezorgd wordt. Bij PostNL denk je misschien gelijk aan “vandaag besteld, morgen in huis”. Bij DPD is dit in principe ook het geval, aangezien zij zich richten op de snelst mogelijke levering.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
Vaak aangeduid als versnelde levering, onze next day pakketdiensten stellen u in staat om pakketten snel en veilig te versturen. Boek next day levering via DPD Online voor extra voordelen zoals nauwkeurige tracking en inclusieve pakketbescherming om uw pakketbezorging zo eenvoudig en veilig als altijd te maken.
Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.
Hoe lang heb ik om mijn pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD? U hebt tot 7 dagen om uw pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD. Als uw bestelling niet binnen 7 dagen wordt opgehaald, wordt uw bestelling geannuleerd en wordt er binnen 14 dagen een terugbetaling verwerkt naar uw oorspronkelijke betaalmethode.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Pakketten bezorgen we op maandag t/m zaterdag tot 21.30 uur. We bezorgen een pakket doorgaans de dag nadat we het hebben ontvangen van de afzender (tenzij je als ontvanger een andere bezorgdag hebt gekozen).
Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt. De 8ste dag krijgt het DPD Pakketpunt het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour. Een DPD Pakketpunt heeft slechts een beperkte ruimte om pakketten op te slaan.