Je bent eerlijk en oprecht, mensen kunnen op je bouwen. Je weet goed hoe jij je moet verwoorden naar klanten toe en voert gesprekstechnieken goed uit. Je vraag goed door en luistert naar een ander. Je bent goed in taken verdelen, het overzicht houden en hebt mensenkennis.
Betekenis: eigenschappen zijn persoonlijkheidskenmerken die beschrijven hoe iemand denkt, zich voelt en gedraagt. Voorbeelden goede eigenschappen: flexibel, eerlijk, rustig, sociaal en zelfstandig.
Wat zijn verbeterpunten op het werk? Verbeterpunten zijn de specifieke aspecten van vaardigheden en werkprestaties die een werknemer moet verbeteren.
Neem contact op met vertrouwde vrienden, familieleden of collega's en vraag hen om te delen wat zij zien als jouw sterke punten. Externe perspectieven kunnen vaak talenten benadrukken die je over het hoofd ziet. Mensen die je kennen en respecteren, kunnen eerlijke feedback geven over waar je goed in bent en waar je misschien nooit aan hebt gedacht.
Vraag anderen in je leven naar je vaardigheden . Een geweldige manier om meer over jezelf te leren is door mensen die je vertrouwt, zoals vrienden, familieleden, invloedrijke supervisors en collega's, te vragen waar zij denken dat je goed in bent of welke van je vaardigheden voor hen vanzelfsprekend zijn.
Zet van te voren dus rustig op een rijtje wat je allemaal voor werkervaring hebt opgedaan en welke resultaten je bereikt hebt. Wat vond jijzelf het beste wat je ooit gedaan hebt? Heb je bijzondere prestaties verricht die je kunt noemen? Het beste kun je iets uitkiezen wat aansluit bij de functie waarop je solliciteert.
De meeste banen willen dat kandidaten goede organisatorische en timemanagementvaardigheden hebben, wat ook bijdraagt aan het effectief zijn van een remote worker. Weten hoe je taken prioriteert, werk delegeert en je tijd beheert is cruciaal in bijna elke rol, vooral als je op afstand werkt.
In de context van werk en carrière zijn vaardigheden de praktische en persoonlijke capaciteiten die je in staat stellen taken uit te voeren, doelen te bereiken, en effectief te communiceren en samen te werken met collega's.
Maak een lijst van alle vaardigheden en kwaliteiten die jou een geweldige kandidaat voor de baan maken. Dingen zoals communicatie, probleemoplossing, oog voor detail, enzovoort. Sla niets over - schrijf alle vaardigheden op die je kunt bedenken, zowel technische vaardigheden voor jouw vakgebied als bredere soft skills.
Voorbeeld: " Ik heb uitstekende interpersoonlijke vaardigheden en kan de voordelen van een product of dienst op een manier uitleggen die mensen gemakkelijk kunnen begrijpen . Ik heb stage gelopen bij een netwerkproviderbedrijf dat werknemers geld laat betalen om maandelijks minimaal 15 routers te verkopen.
Welke kwaliteiten heeft een goede werknemer? Een goede werknemer komt beloftes na, is communicatief sterk, is fijn in de omgang, heeft een enthousiaste houding, helpt anderen, is recht door zee, weet van aanpakken, heeft een ondernemende instelling, leert van fouten en is bestand tegen verandering.
Wat zijn voorbeelden van ontwikkelpunten? Voorbeelden van ontwikkelpunten zijn beter leren nee zeggen, plannen, dingen delegeren, meer het initiatief nemen, zelfverzekerder communiceren, constructieve feedback geven of beter voor jezelf opkomen.