Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken.
Prepaid tegoed is onbeperkt geldig onder de volgende voorwaarde: Minimaal elke 6 maanden 1 keer met het prepaidnummer sms'en, bellen, internetten of opwaarderen. Als daar niet aan voldaan wordt, zal het nummer geblokkeerd worden. Door binnen 90 dagen na de 6 maanden op te waarderen, is het nummer weer te gebruiken.
Klanten moeten de SIM-kaart voor de vervaldatum opwaarderen om de geldigheidsduur van de kaart te verlengen. Anders worden de SIM-kaart en de resterende saldi verbeurd verklaard en worden er onder geen enkele omstandigheid restitutieverzoeken geaccepteerd .
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.
Misschien heb je prepaid simkaarten voor werk en thuis om delen van je leven gescheiden te houden. Of misschien zit je vooral op je thuis-wifi en gebruik je zelden je mobiele data of verstuur je sms'jes. Wat de reden ook is, er is een risico dat je simkaart verloopt zonder dat je het doorhebt .
Verlopen Pay As You Go SIM-kaarten? Pay As You Go SIM-kaarten kunnen verlopen . Om uw nummer actief te houden, moet u het elke 180 dagen voor ten minste één belastbare activiteit gebruiken. Een 'belastbare activiteit' is bijvoorbeeld bellen, een sms sturen, uw data gebruiken of een bestaand tegoed of Data Pack-tegoed gebruiken.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Uw Prepaid SIM-kaart wordt automatisch gedeactiveerd 6 maanden na de vervaldatum van uw laatste opwaardering .
Wat zijn mijn prepaid-abonnementsopties? Consumenten hebben doorgaans drie prepaid-opties. Maandelijks: Maandelijks prepaidklanten betalen een vast maandelijks bedrag voor een specifieke hoeveelheid data/minuten/sms'jes die na ongeveer 30 dagen verlopen . Als u uw prepaid-gebruikslimiet bereikt vóór het einde van de cyclus van 30 dagen, wordt uw service uitgeschakeld.
Als je een Simyo Prepaid simkaart hebt, blijft deze in principe altijd geldig. De enige voorwaarde is dat je er minimaal één keer in de zes maanden gebruik van moet maken. Dat kan door je beltegoed op te waarderen, maar ook door gewoon een belletje te plegen of een sms'je te versturen.
U moet een nieuwe SIM-kaart of eSIM kopen . U hebt uw SIM of eSIM langer dan 6 maanden niet gebruikt na het einde van de geldigheid van het laatste abonnement: deze kan niet opnieuw worden geactiveerd. U moet een nieuwe SIM-kaart of eSIM kopen.
Prepaid SIM-kaarten: Meestal hebben prepaid SIM-kaarten van grote providers een geldigheidsperiode, meestal variërend van 30 dagen tot een jaar . Om uw kaart actief te houden, moet u deze binnen deze periode opladen.
Geldigheidsduur prepaid beltegoed
Dit noemen de meeste aanbieders 'onbeperkt houdbaar' terwijl dit dus eigenlijk alleen het geval is wanneer je zelf tegoed blijft toevoegen. Echt onbeperkt houdbaar prepaid tegoed bestaat dus niet.
Je tegoed van KPN prepaid is onbeperkt geldig.
Als u een prepaidnummer hebt dat u een tijdje niet hebt gebruikt, kan het nummer in de slaapstand gaan en gaat het resterende beltegoed verloren .
De meeste prepaid-accounts worden automatisch geannuleerd na 120 dagen in de status 'Niet betaald' wanneer: Het account geen beschikbare middelen meer heeft.
Voor prepaidkaarten
De kaart zelf kan een vervaldatum hebben . Ze moeten u een verklaring verstrekken waarin staat dat uw recht om de fondsen te gebruiken niet zal verlopen. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht voor het overmaken van de fondsen en voor het uitgeven van een nieuwe kaart.
Als u geen tijd aan uw kaart kunt toevoegen, moet u een nieuwe kopen zodra alle tijd is gebruikt. Ook hebben prepaid telefoonkaarten vaak een vervaldatum . Zorg ervoor dat u de vervaldatum van uw kaart bijhoudt, zodat u geen ongebruikte minuten verliest.
Alle belgeschiedenis, voicemailberichten en berichtengesprekken zijn nog steeds toegankelijk op uw verlopen nummer, maar u kunt geen nieuwe gesprekken meer voeren of berichten meer sturen vanaf dat nummer .
Prepaid tegoed is bij de meeste aanbieders onbeperkt houdbaar. Dat is als je regelmatig (bijvoorbeeld eens per half jaar) je telefoon gebruikt of opwaardeert. Doe je dat niet? Dan sluit de provider je telefoonnummer af en verlies je het tegoed.
De geldigheid van Prepaid tegoed hangt af van het soort tegoed. Hoe lang je Prepaid tegoed geldig is, hangt af van het soort tegoed dat je hebt.
Om een verlopen simkaart te reactiveren, moet u doorgaans contact opnemen met uw mobiele provider . Zij kunnen u door het proces leiden, wat vaak inhoudt dat uw identiteit wordt geverifieerd en mogelijk een vergoeding wordt betaald. Zodra dit is bevestigd, activeren zij de simkaart opnieuw, zodat u deze met uw telefoon kunt gebruiken zoals voorheen.