Parcel.nl is ontstaan uit Linrey Services BV en is reeds 30 jaar als familiebedrijf actief in het transport.
goparcel.nl is een website die tussen de webshop en de vervoerder instaat. Wij bezorgen zelf dus geen pakjes. Op deze website kun je wél zien wat de actuele track & trace status van je pakje is, indien mogelijk een ander bezorgmoment kiezen, een retourzending aanvragen en kun je contact opnemen als je een klacht hebt.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
DPD vs PostNL is voor binnenlandse bezorgingen een heel interessante discussie, maar als jij met je bedrijf ook de grens over wilt, valt PostNL snel af. Hoewel het meer dan prima kan om met twee vervoerders te werken (één binnenlands, de ander naar het buitenland), kies je met DPD voor een bezorger die allebei kan.
In het kort, DPD, DHL en PostNL zijn drie betrouwbare en efficiënte logistieke bedrijven die actief zijn in de bezorging van pakketten en brieven.
DPDgroup (acroniem: Dynamic Parcel Distribution), oorspronkelijk Deutscher Paketdienst, is een internationaal franchisenetwerk van pakketvervoerders.
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Douane controleert inhoud pakket
Klopt de omschrijving of inhoud van uw pakket niet?Dan neemt de koeriersdienst contact op met de Douane. Als de Douane vermoedt dat het om illegale goederen gaat, controleert de Douane de inhoud van het pakket. Dit gebeurt in de loods van de koeriersdienst.
Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending.
De kostprijs voor dit 0900-nummer bedraagt 0,50 euro/minuut. Via het informatienummer 0900/20009 kan je als consument ontvanger informatie opvragen over een pakket dat via DHL eCommerce naar jou onderweg is vanuit binnen- of buitenland.
In Mijn PostNL kun je zelf een haalafspraak inplannen. Heel eenvoudig en handig. Of je vraagt de afspraak aan via onze klantenservice. We komen de post en pakketten dan op de eerstvolgende werkdag ophalen..
Bezorging door GLS
Een pakket wordt idealiter persoonlijk bezorgd. De ontvanger bevestigt vervolgens dat het pakket is aangenomen door zijn handtekening op de handscanner van de bezorger te zetten. Een ander lid van het huishouden mag ook namens de geadresseerde het pakket aannemen.
GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.
General Logistics Systems B.V., vaak afgekort tot GLS, is een internationaal logistiek bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. GLS is opgericht in 1999 en is een dochteronderneming van het Britse Royal Mail.
GLS haalt een zending bij elk adres naar keuze af en bezorgt deze overal in Europa rechtstreeks bij de gewenste ontvanger.
Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.
Als je niet thuis bent, levert de pakketbezorger het pakket af bij de buren of bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Heb je de bezorger gemist en geen niet-thuisbriefje ontvangen in de brievenbus? Dat klopt! Vanaf nu informeren we je zoveel mogelijk digitaal over je pakket.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus.
Zending beschadigd of zoek
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
- PostNL is net als voorgaande jaren de grootste vervoerder van binnenlandse pakketten. Het marktaandeel daalde ten opzichte van 2019, naar 55-60%. Het marktaandeel van DHL Parcel is gestegen, naar 30-35%.
DHL Express vs DHL Parcel
DHL Parcel biedt internationale en binnenlandse standaard pakketservices voor zakelijke en particuliere klanten.DHL Express biedt, zoals de naam het zegt express zendingen aan. Express staat voor een snelle levering per koeriersdienst.
'We bezorgen tegenwoordig 180 pakketten per dag' | NT.