GrandVision is het moederbedrijf van Eye Wish,
In 2011 werden Pearle Benelux en Eye Wish Opticiens samengebracht onder een nieuwe naam: GrandVision. Eye Wish behoort door de overname van GrandVision tot de grootste speler binnen de wereld van optiek retail.
Eye Wish is door haar klanten verkozen tot beste opticien van Nederland. Deskundigheid, klantvriendelijk personeel en service genieten top prioriteit bij Eye Wish. Men kan hier onder andere terecht voor persoonlijk stijladvies, online stijladvies, oogmetingen of contactlens controle.
142 Nederlandse Eyewish winkels en 35 Belgische GrandOptical winkels worden verkocht aan de Optic Retail International Group BENE (Orig Bene), onderdeel van de Oostenrijkse groep MPG Austria, zo maken de brillengiganten bekend in een persbericht.
De Nederlandse optiekketen Grandvision, bekend van de merken Pearle, EyeWish en Charlie Temple, wordt overgenomen door brillenproducent en wereldmarktleider EssilorLuxottica. Dat Frans-Italiaanse bedrijf produceert de brillen van onder meer Ray-Ban, Persol, Chanel, Prada, Armani en Burberry.
GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment.
In april 2017 werd bekend dat Hans Anders gekocht wordt door private-equityinvesteerder 3i. Het bedrijf telde toen ongeveer 1500 medewerkers. 3i is ook eigenaar van de ketens Action en Basic-Fit. De omzet is gestegen tot € 192 miljoen in boekjaar 2016.
Eye Wish Opticiens is ontstaan uit zelfstandige opticiens. In 1934 begon de keten met een zaak en langzamerhand is Eye Wish Opticiens uitgegroeid tot een landelijke winkelformule met 245 winkels door heen Nederland.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.
Uit de praktijkproef blijkt dat consumenten de grootste kans op een goede oogmeting hebben bij Specsavers en Eye Wish. Deze ketens lieten het minst vaak een meting zien die anders is dan de overige metingen. Eyelove kwam het vaakst tot een afwijkende oogmeting.
Volgens de test van de Consumentenbond hebben de ketens Eye Wish en Specsavers de beste resultaten geleverd. De nieuwere optiekketen uit het onderzoek Eyelove, heeft het slechtst gepresteerd in het onderzoek.
Optiekreus EssilorLuxottica is de nieuwe eigenaar van brillenketens Pearle en EyeWish. Het Franse concern neemt een belang van 76,72 procent van de aandelen van moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica neemt de aandelen over van investeringsmaatschappij HAL.
Onze opticiens hanteren volgende vuistregels op basis van leeftijd : - Jonger dan 18 jaar: 1x per half jaar. - Tussen 18 en 39 jaar: 1x per jaar. - Tussen 40 en 64 jaar : minstens 1x per twee jaar.
Nederland telt 2.214 optiekwinkels, waarvan 1.220 zelfstandigen. Ongeveer de helft van deze zelfstandige opticiens (circa 460 ondernemers) zijn aangesloten bij Optitrade. De consumentenomzet in de totale optiekmarkt bedraagt ruim €1,3 miljard.
Van Brilmij tot Grandvision
In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens.
Eyelove heeft bewezen dat een kwaliteitsbril niet duur hoeft te zijn. Door het unieke shop in shop concept kost een complete bril op sterkte voor veraf óf dichtbij 49 euro, een multifocale bril met leesgedeelte 99 euro en een multi-plus bril met breder leesgedeelte 149 euro.
Breng je oude bril binnen
Heb je oude brillen, zonnebrillen of brillendoosjes die je niet meer gebruikt? Breng ze dan (in goede staat) binnen bij jouw Pearle opticien in de buurt en wij bezorgen je bril een nieuw leven in Congo.
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Bij Pearle koop je al een zonnebril op sterkte vanaf €79. Bovendien profiteer je regelmatig van acties en aanbiedingen. Zo betaal je nooit te veel!
Specsavers is een Britse optiek- en audicienketen die in 1984 opgericht werd door het echtpaar Doug en Mary Perkins. Directeur van Specsavers Nederland is Remko Berkel,, opvolger van Julie Perkins.
De geschiedenis van Pearle Opticiens. Pearle Opticiens bestaat in België al sinds 1983. Sindsdien hebben we ons gespecialiseerd in de beste zorg voor ogen en dat heeft ons marktleider in België gemaakt.
Pearle = pearle is een Engelse meisjesnaam. Het betekent `waardevol nobelsteen van de zee`.
Een standaard contactlenscontrole kost 20 euro. Maar als je een halfjaarpakket aanschaft of jouw lenzen maandelijks thuis ontvangt via EyeWish@Home, is de controle gratis. Vaste klanten krijgen standaard elk half jaar een oproep voor een oogcontrole.