Je kunt maximaal vijf accounts beheren in één app. Instagram is relatief laat met de functionaliteit in vergelijking met andere social media-apps. Zo kun je onder meer bij Twitter en Facebook al langer wisselen tussen verschillende accounts die door jou beheerd worden, zonder constant in en uit te hoeven loggen.
Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
Zet je account op 'privé'
Dat betekent dus dat ook mensen die jou niet volgen, je profiel kunnen zien. Als je zelf wil kunnen bepalen wie jouw content ziet, kun je je account op 'privé' zetten. Je krijgt dan van nieuwe volgers een volgverzoek, die je kunt accepteren of afwijzen.
Nadat je iemand blokkeert, kan deze persoon je gebruikersnaam niet meer noemen of je taggen. Wanneer je iemand blokkeert en vervolgens je gebruikersnaam wijzigt, kan de geblokkeerde persoon je niet noemen of taggen tenzij deze persoon je nieuwe gebruikersnaam kent.
Ik kan me niet registeren voor een Instagram-account omdat er al een account bestaat met mijn e-mailadres of telefoonnummer. Als je je met je e-mailadres of telefoonnummer bij Instagram hebt geregistreerd, maar je je wachtwoord niet meer kunt herinneren, stel dan je wachtwoord opnieuw in en meld je aan bij je account.
Instagram-app voor Android of iPhone
Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan. Tik rechtsboven op en vervolgens op Instellingen. Tik op Accountcentrum en vervolgens op Delen in meerdere profielen. Tik op het account voor Delen via en vervolgens op het account voor Delen met.
Elk profiel bevat de Instagram-URL en uw letterlijke gebruikersnaam gecombineerd. Dus je Instagram-profiel-URL zou zijn https://www.instagram.com/gebruikersnaam.
Tip 08: Vul je adres in
Maak het je klanten makkelijk en zet je adres op je Instagram kanaal. Klik op 'Profiel bewerken', ga naar 'Contactmogelijkheden' onder het kopje 'Bedrijfsinformatie' en vul daar je adres in.
Instagram is aan het experimenteren met een nieuw ontwerp voor je profiel. Omdat het bedrijf er zelf ook nog niet over uit is wat nou de beste aanpak blijkt, worden enkele mogelijke designs de komende weken getest onder alle gebruikers.
Scrol door de lijst met volgers en kijk of je bepaalde namen mist. Als je de naam van iemand van wie je weet dat hij of zij je volgde, niet meer ziet, dan heeft die persoon je ontvolgd.
Je ziet geen updates van de profielfoto van een contact. Berichten die je stuurt naar een contact dat jou heeft geblokkeerd hebben altijd maar één vinkje (bericht verzonden) en nooit een tweede vinkje (bericht afgeleverd). Het lukt niet om dat contact te bellen.
Instagram geeft gebruikers vanaf heden de mogelijkheid om (een deel van) hun foto's te verbergen voor andere gebruikers. De functie heet 'archiveren'. Dat meldt het sociale netwerk op zijn website. De archiefoptie is sinds woensdagnacht wereldwijd beschikbaar en is te vinden in zowel de iOS- als Android-apps.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Hoe weet ik of ik gehackt ben? Controleer op https://haveibeenpwned.com/ of je e-mailadres of eventuele andere gegevens zijn buitgemaakt door hackers na een datalek. Check je recente bestanden. Ga naar Windows Verkenner en zie onder 'Snelle toegang' de lijst met bestanden die het laatst geopend zijn.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.
Instagram biedt geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers. Instagram is vooral een tool voor branding en niet voor conversies.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone:
Je kunt ook op Aanmelden met Facebook tikken om je aan te melden met je Facebook-account. Als je je met je e-mailadres of telefoonnummer registreert, moet je een gebruikersnaam en wachtwoord maken, je profielgegevens invullen en vervolgens op Volgende tikken.
In het vakje 'bio' zet je een beschrijving van je bedrijf neer. Denk aan je core business en wat je visie is, probeer dit in je biografie te verwerken. Nog een aantal tips: Gebruik de trefwoorden waar je bedrijf om bekend staat.