Met de Creator Studio kun je Reels content vooraf inplannen.
Reels inplannen via socialmedia-tools
Met deze API-toegang kunnen gebruikers plan-platforms zoals HootSuite, Sprout Social en Later gebruiken om Reels in te plannen, te posten, aan te passen en te analyseren.
Onthoud dat je door je reel te downloaden geen muziek opslaat die je via de Instagram-muziekbibliotheek hebt toegevoegd. Tik in de reel die je opneemt op Volgende. Tik op Volgende en vervolgens onderaan op Concept opslaan. Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Wanneer je nog geen muziek op Reels hebt, dan komt dat omdat Instagram nieuwe functies altijd gefaseerd uitrolt. Heb dus even geduld. Wel is het bij sommige accounts mogelijk om (tijdelijk) van bedrijfspagina naar makersaccount (creators) te switchen, en vervolgens (na enkele dagen) de muziekfunctie gebruiken.
Open de Instagram-post, open de Reels-video die je op Instagram wilt downloaden. Kopieer nu die URL van de Instagram Reels-video. Plak de door Instagram gekopieerde URL in de werkbalk op Snapinsta en klik op de knop "Downloaden".
De Reels kun je posten in je Stories. Deze is dan 24 uur alleen zichtbaar in je Instagram Stories. Wanneer je je Instagram Reel post als 'Reel', dan blijft deze altijd zichtbaar en kan deze getoond worden op de verkenningspagina. Natuurlijk wordt het dan ook op jouw persoonlijke profiel onder de Reels tab getoond.
Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio. Houd er rekening mee dat de reels die je deelt, in het gedeelte Reels op je Instagram-profiel worden weergegeven.
Zo werkt het Instagram algoritme voor Reels en IGTV
Je content wordt getoond aan de mensen die de meeste interactie met je account hebben. Om te zorgen dat je Reels door meer mensen gezien worden is het handig om ze eerst in je feed te delen, en er hashtags aan toe te voegen.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Kun je Reels niet archiveren op Instagram? Terwijl de Instagram-app laat je je berichten archiveren, verhalen en live video's, is er geen optie om rollen te archiveren. Ironisch genoeg biedt Facebook Reels de functie 'Privacy bewerken' en laat je bepalen wie je haspel kan zien.
Wanneer je je Reels als advertentie wil inzetten dien je de Reels op te slaan op je telefoon en je campagne op te zetten in de advertentie manager van Facebook en Instagram. Na het kiezen van je campagnedoelstelling, kun je bij de content de Reels kiezen om te promoten.
In de Reels op je profiel, open je de rol die je wilt terugbrengen naar je profielraster. Tik op het ellipspictogram (3-dots) onderaan en selecteer Add to Profile Grid.
Ga eerst naar Instagram en laad de video die je wilt downloaden. Kopieer de URL uit de adresbalk van je browser, ga naar de DreDown-pagina en klik op de Instagram-link aan de bovenkant van de pagina. Plak de URL in de zoekbalk en druk op de DreDown-knop. Vervolgens kun je de video downloaden.
Muziek onder je filmpje met MixBit
MixBit werkt voor zowel Android als iOS. Uniek aan deze app is dat je er niet alleen muziek mee kunt toevoegen, maar dat je de muziek ook kunt remixen. Op toestellen voor Android en Apple kan je zo verschillende videoclips samenvoegen zonder dat de muziek verstoord raakt.
In principe kun je zorgeloos de muziek uit de bibliotheek van een platform gebruiken. Het platform is namelijk aansprakelijk voor de toestemming met de artiest omdat zij degene zijn die de muziek beschikbaar stellen.
Het is toegestaan om gratis en zonder toestemming van de maker, een fragmentje van muziek, van een mondelingen voordracht of ander geluid over te nemen bij wijze van citaat. Hoe groot dat fragment mag zijn, hangt af van het doel van het citaat. Er is geen harde grens zoals 10 of 30 seconden.
Door Reels in te zetten vergroot je jouw zichtbaarheid op Instagram. Dat komt doordat Instagram de Reel-video's omhoog pusht. Op de explore pagina (klik maar eens op dat loepje onderin) zie je als eerste een Reel en ook tijdens het scrollen naar beneden kom je diverse Reels tegen.
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Stap 1: Ga naar de camera van Instagram (de camera waarmee je ook Stories kunt maken). Hier kies je voor de optie 'Reels'. Vervolgens krijg je alle tools te zien waarmee jij jouw video kunt bewerken. Stap 2: Het is tijd om een nieuwe video te maken (of een al bestaande video gebruiken) en deze te bewerken.