Kan ik op Schiphol een rolstoel lenen? Jazeker!Op de luchthaven zijn voldoende rolstoelen voor gebruik.
Wil je worden begeleid in je eigen rolstoel? Het personeel van de incheckbalie labelt je rolstoel voor belading in het vliegtuig. Wij adviseren in dat geval niet online in te checken maar bij de incheckbalie van je luchtvaartmaatschappij op Schiphol.
Heb je hulp nodig vanaf het parkeerterrein, de bushalte, het NS-perron, de toegangsdeur van de terminal of een andere plek op Schiphol? Mail dan naar assistentie@airportcaddy.nl om een afspraak met een assistent te maken. We helpen je graag.
Maar in principe brengt de assistent je direct lopend, in de rolstoel of met de caddy naar de gate en neemt daar afscheid van je. Als je hulp nodig hebt bij het instappen, geef dit dan aan. De assistent blijft wachten of komt later terug om je bij het instappen te helpen.
Reis je alleen met handbagage en heb je al online ingecheckt? Dan kun je direct naar de priority lanes doorlopen nabij de SkyPriority incheckbalies. Na de security check is er afhankelijk van je bestemming nog een paspoortcontrole door de Koninklijke Marechaussee.
Voor een Basic proefabonnement betaal je €55,- en voor de Plus variant €95,-. Na deze periode wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor één jaar.
Wil je hier los toegang tot kopen, dan ben je €30,- kwijt per bezoek. Je kunt met de Priority Pass met het goedkoopste pakket €2,- besparen bij elk bezoek en bij de andere twee pakketten is je bezoek dus gratis.
Meld het dan ten minste één maand voordat de proefperiode afloopt via dit formulier. Als we geen bericht van u ontvangen, gaan we ervan uit dat u Privium lid wilt worden en verlengen we uw lidmaatschap automatisch met een jaar voor het standaardtarief van 260 euro (Privium Plus) of 155 euro (Privium Basic).
Plaats waar de passagier moet worden opgevangen (bijvoorbeeld een gate, een assistentiebalie (ASBA), een incheckbalie of een treinperron. Aantal passagiers en assistentebehoefte van de passagiers (onder andere: hebben ze een rolstoel nodig, kunnen ze traplopen?)
WCHS: passagiers die hulp nodig hebben bij traplopen, die een rolstoel of ander hulpmiddel nodig hebben voor verplaatsing van het vliegtuig naar de terminal, in de terminal of tussen het aankomst- en vertrekpunt van de luchthaven, maar die zichzelf kunnen behelpen in het vliegtuig.
Wat is een PRM
PRM is een afkorting voor Passengers with Restriced Mobility. Dit is een van de snelst groeiende groepen in de luchtvaart. Wat is een passagier met beperkte mobiliteit?
Je kunt tot maximaal 48 uur voor vertrek van je vlucht bij ons aanmelden dat je met een rolstoel of scootmobiel reist. Deze tijd hebben wij nodig om het vervoer en eventuele begeleiding te regelen. Je kunt dit melden tijdens het boeken van de vlucht, via Mijn Transavia of via ons Service Centre.
1. Kom op tijd naar Schiphol. We verwelkomen je graag vanaf 4 uur voordat je vlucht vertrekt in de vertrekhal. Zo help je om de rijen voor de incheckbalies en de securitycontrole beter te spreiden en soepeler te laten doorstromen.
Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van passagiers met een begeleidingsbehoefte op Schiphol. Je assisteert de passagier bij aankomst, vertrek en transfer van de vlucht met hulpmiddelen zoals een rolstoel of een caddy.
De meeste check-in balies zijn vanaf 2 uur tot 40 minuten voor vertrek geopend. Zorg dat je voor sluitingstijd van de balie bent ingecheckt en je bagage hebt afgegeven. Houd ook rekening met reis- en wachttijden op de luchthaven.
De vertrekhal waar je op Schiphol naartoe moet, hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Elke luchtvaartmaatschappij heeft eigen incheckbalies die verdeeld zijn over de verschillende vertrekhallen. Ga dus altijd na waar de incheckbalies van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt, te vinden zijn.
Vliegtuigopstelplaats (VOP): een gemarkeerd gebied op het platform, bedoeld voor het parkeren van een luchtvaartuig; 52.
Gasten zijn welkom. Als Privium lid kunt u samen met uw introducé(s) genieten van de Privium Lounges. Vraag onze baliemedewerkers om een guest voucher. Voor € 30,- per persoon krijgt uw reisgezelschap exclusief toegang.
Houd de rode SkyPriority-borden op de luchthaven in de gaten; die zullen u laten zien waar u terecht kunt voor de service. Wilt u weten of er nog meer voordelen zijn? Bekijk de websites van de luchthavens de u tijdens uw reis bezoekt en ontdek wat de SkyPriority-opties zijn.
De volgende passagiers kunnen gebruik maken van de SkyPriority dienstverlening: Skyteam Elite Plus leden (bv. Flying Blue Gold en Platinum) Skyteam Business Class passagiers.
Omdat wachten niet te voorkomen is in deze drukke tijden, raden we je aan lekker zittende kleding en makkelijke schoenen aan te trekken. Wanneer je buiten in de rij komt te staan, is het fijn als je een jas aan hebt. Zodra je naar binnen opschuift in de rij, raden we je trouwens aan om je jas alvast uit te trekken.
Om te voorkomen dat je veel te vroeg in de rij staat, ben je pas vanaf 4 uur voordat je vlucht vertrekt welkom in de vertrekhal. Fijn als je hier rekening mee houdt, want zo help je mee de rijen voor de incheckbalies en de securitycontrole beter te spreiden en soepeler te laten doorstromen.