Het e-ticket is persoonsgebonden en alleen geldig in combinatie met een geldig identificatiebewijs; Je hebt bij het gebruik van e-tickets gewoon recht op Geld terug bij vertraging; Voor het reizen met een e-ticket gelden de Voorwaarden reizen met een e-ticket.
Inchecken is niet nodig
Met een e-ticket hoef je niet in te checken. Reis je van of naar een station met gesloten poortjes, ga dan naar een poortje en open deze met de vierkante code op het e-ticket. Bewaar het e-ticket tot bij de uitgang van het aankomststation, het kan ook daar nodig zijn om de poortjes te openen.
Op het e-ticket/(vlieg)ticket staan alle gegevens die je nodig hebt om (online) in te checken voor jouw reis. Het is niet nodig om je ticket uit te printen, maar zorg dat je je ticket goed bewaart in je bestanden, zodat je er altijd bij kunt. Je gebruikt je e-ticket om online in te checken of op de luchthaven.
Hoe lang is mijn e-ticket geldig in de app? Een treinticket kan gedurende de gehele dag gebruikt worden voor één rit op de dag waarvoor je ze gekocht hebt. Na aankoop verschijnt je ticket met barcode in je app, waarmee je vanaf dat moment kan reizen.
voor NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis. Heb je geen OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je treinkaartje via de 9292 app en betaal met iDEAL of creditcard (Visa, Mastercard of American Express).
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Het kopen van een los kaartje kan uitmaken in de prijs van je reis. In de meeste gevallen ben je duurder uit in vergelijk met het reizen op saldo op een OV-chipkaart. Let wel op, want je kunt in de meeste gevallen niet meer met contant geld betalen bij de chauffeur.
Op je papieren kaartje, E-ticket of M-ticket staat een barcode (een vierkante streepjescode). Houd de barcode voor de scanner bij de chauffeur (zie foto rechts) om in te checken. Het apparaat geeft dan aan of je ticket (nog) geldig is.
Lukt het niet om je reisbescheiden te downloaden of te openen? Controleer dan eerst of de betaling volledig is voldaan en de vertrekdatum binnen 21 dagen voor vertrek is. Is beide het geval, neem dan contact op met ons Customer Services Center of het boekingskantoor waar de boeking is gemaakt.
Controleer of de printer aan staat en correct is aangesloten op de computer. Controleer of de printer genoeg geheugen beschikbaar heeft en sluit programma's die je niet gebruikt. Probeer om het ticket te printen als afbeelding: Open het PDF bestand.
Een kaartje kopen doe je zo
Je plant je reis met de glimble app. Met een druk op de knop kun je nu ook je kaartje voor trein, bus, metro of tram kopen. Dat kaartje staat direct in de app. Zo heb je geen OV-chipkaart meer nodig om met het openbaar vervoer te reizen.
De papieren boardingpass print je thuis uit en neem je altijd mee naar de luchthaven. Let op! Je kunt de papieren boardingpass niet op je mobiel laten zien. Download de boardingpass op je mobiel via de QR-code die na het inchecken op je scherm verschijnt.
Als online inchecken niet lukt, kun je altijd op de luchthaven inchecken. Houd daarvoor je paspoort of identiteitskaart bij de hand.
Het grootste voordeel is dat het je veel tijd kan schelen. Bij een incheckbalie op de luchthaven moet je namelijk drie uur voor vertrek op de luchthaven zijn. Vooral in de zomerperiode kunnen daar lange rijen ontstaan. Daarnaast kun je bij het reizen met enkel handbagage meteen doorlopen naar de security check.
Onze gratis GO-tickets scanner app is beschikbaar voor Google Android & iOS telefoons en tablets. Klik HIER voor de gratis Android scan app of zoek op 'GO-tickets scanner'. Klik HIER voor de gratis IOS scan app of zoek op 'GO-tickets scanner'. Er verschijnt nu een QR code in beeld.
Deze e-tickets zijn noodzakelijk om op reis te gaan. Reisbescheiden die niet digitaal beschikbaar zijn worden naar jouw adres gestuurd. Wanneer beschikbaar, is het mogelijk om aanvullende reisinformatie (over bijvoorbeeld de bestemming) te downloaden.
Ritprijzen afhankelijk van vervoerder en vervoersgebied
Omdat de kosten voor losse kaartjes zoveel hoger liggen dan voor een OV-chipkaart, kan het soms voordeliger zijn – als je veel gebruik maakt van de bus op één dag – om een dagkaart (of zelfs driedagenkaart) te kopen.
Het goedkoopste ticket om een enkele rit te maken met openbaarvervoermaatschappij De Lijn wordt vanaf 1 april 25 procent duurder. De prijs van het m-ticket gaat van 2 naar 2,5 euro. Ook sommige andere tarieven zullen stijgen.
Bij het inchecken wordt 20 euro instaptarief ingehouden. NS communiceert daarom dat er minimaal 20 euro aan saldo op de kaart moet staan. Maar omdat het saldo tot vier euro negatief mag zijn, is in de praktijk minimaal 16 euro nodig.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Heeft u een OV-chipkaart? Dan reist u al met één kaart in trein, bus en metro.