Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.
Met PayPal's Aankoopbescherming heb je recht op terugbetaling van de volledige aankoopprijs van het artikel (plus de betaalde verzendkosten), wanneer je een artikel niet hebt ontvangen, of wanneer je het wél ontvangen hebt, maar het niet is wat je besteld had.
Onderaan het dialoogvenster van de transactie zal je een bericht zien met "[Gebruikersnaam] heeft nog niet aanvaard" naast een link om te ''Annuleren''. Klik op Annuleren. Klik op Betaling Annuleren. Klik op Ja om te bevestigen.
Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet.
Het gebruikmaken van PayPal is veilig. Verkopers of webshops krijgen nooit jouw bankgegevens te zien. Als je wilt inloggen met PayPal, ga dan altijd naar de website of app van PayPal.
PayPal is een veilige en zeer efficiënte manier om van over de hele wereld geld te verzenden en te ontvangen. Het is echter geen vervanging voor een bankrekening of creditcard. In plaats daarvan moet je het zien als een aanvullende manier om geld van en naar andere PayPal-gebruikers te verplaatsen.
PayPal biedt een zeer uitgebreide kopersbescherming in vergelijking met iDeal. In het geval van bijvoorbeeld klachten of mogelijke fraude wordt er een onderzoek ingesteld door PayPal. Daardoor is betalen via PayPal relatief veilig en risicovrij te noemen.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
Vraag het gewoon, het liefst al vooraf: 'Jij kunt wel met mij meerijden en dan delen we de kosten voor benzine. ' Daarna is het kwestie van een Tikkie sturen, die je eigenlijk al aangekondigd had. Dezelfde tactiek werkt voor etentjes, uitjes, geld voorschieten, etc.
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.
PayPal. Heb jij de betaling voldaan via PayPal? Dan storten wij het automatisch terug naar hetzelfde PayPal account als waar mee betaald is. Dit duurt circa vier tot vijf werkdagen voordat het bedrag terug op de rekening zichtbaar is.
De betaling wordt binnen twee werkdagen van uw rekening afgeschreven als we uw volledige betaalinstructie ontvangen: op een dag die geen werkdag is, of. na de volgende uiterste tijden op werkdagen voor rekeningen geregistreerd in de volgende landen: 16.00 uur in Nederland.
Als u een nieuwe verkoper op PayPal bent, kan het geld tot 21 dagen worden vastgehouden terwijl uw betaling in behandeling is. Als u een immateriële dienst levert, zorg er dan voor dat u de opdracht bijwerkt om dit weer te geven. Zo zou de verwerking na verificatie tot slechts 7 dagen moeten duren.
Alternatief voor creditcard betalingen
De klant stort namelijk geld vanaf zijn bankrekening of creditcard op de Paypal-rekening. Zo krijgt u toch toegang tot de creditcards, maar zonder dat de klant zijn creditcardgegevens hoeft achter te laten. Ook consumenten zonder PayPal-rekening kunnen betalen.
Als er onverschuldigd is betaald, ontstaat er een ongedaanmakingsverplichting. Als de prestatie bestaat uit de betaling van een geldsom, moet de geldsom worden terugbetaald. Als de prestatie bestaat uit het leveren van goederen dan moeten deze teruggeleverd worden.
Volgens de wet heeft u als consument recht op 14 dagen bedenktijd, nadat u een product via internet of telefoon heeft gekocht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webwinkel weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.
Ben je slachtoffer van bankspoofing of WhatsApp-fraude? Volgens de wet hoeven banken de schade niet te vergoeden. Je hebt namelijk zelf het geld overgemaakt. Als je geluk hebt, past de bank 'coulance' toe.
In de meeste gevallen kunt u bellen met de politie op 0900-8844 of naar het politiebureau gaan. In sommige gevallen zult u zich elders moeten melden. U kunt zich opgelicht voelen terwijl dat voor de wet geen oplichting is. Als u daarover twijfelt, bel dan 0900 - 8844 (belkosten).
Doe aangifte bij de politie
Voor oplichting via internet heeft de politie een speciaal meldpunt opgericht: het Landelijke Meldpunt Internetoplichting. Hier kunt u ook digitaal aangifte doen. Er moeten wel duidelijke aanwijzingen zijn voor oplichting. Een geschil over een contract pakt de politie niet op.
Voor ontvangers in de Verenigde Staten, Canada, en veel Europese landen betaal je 1,99 euro. Voor ontvangers in de rest van de wereld betaal je 3,99 euro.
Neem contact op met onze Klantenservice op 015678945 of [email protected] om een terugbetaling aan te vragen.
De meeste webwinkels bieden meerdere betalingsmogelijkheden aan. De veiligste manier van betalen is via Ideal, of zelf overmaken van het bedrag op de rekening van de verkoper. Andere wijzen van betalen zijn veilig als ze verlopen via een beveiligde verbinding.