Stel dat u per ongeluk een e-mailbericht naar iemand hebt verzonden in Outlook.com. Hoe kunt u dit intrekken? Dat kan helaas niet. Het intrekken van berichten is niet beschikbaar voor gebruikers met e-mailadressen die eindigen op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com.
Selecteer of dubbelklik op het bericht om het in een ander venster te openen. Selecteer Bestand > Info. Selecteer Opnieuw verzenden of Recall en selecteer een van de twee opties. Selecteer Recall Dit bericht... om een verzonden bericht te verwijderen of te vervangen.
Selecteer in het linkerdeelvenster de map Verwijderde items. Selecteer bovenaan de berichtenlijst items herstellen die uit deze map zijn verwijderd. Selecteer de items die u wilt herstellen en selecteer Herstellen.
Als je besluit dat je een e-mail toch niet wilt verzenden, heb je nog even de tijd om de verzending te annuleren. Meteen nadat je een bericht hebt verzonden, kun je het bericht weer intrekken: Linksonder zie je 'Bericht verzonden' en een optie 'Ongedaan maken' of Bericht bekijken. Klik op Ongedaan maken.
Als je een bericht verwijdert, blijft het nog 30 dagen in de prullenbak staan. Na 30 dagen wordt het bericht definitief uit je account verwijderd. Je kunt het dan niet meer herstellen.
Ga op een leuke manier om met een fout en zorg toch nog voor een glimlach op het gezicht van de ontvanger. Simpel, draai er niet om heen en geef toe dat je een fout hebt gemaakt. Gebruik bij zware fouten iets meer woorden, maar houd het simpel. Zeg oprecht sorry, fouten maken is menselijk.
Open de Gmail-app op je Android-telefoon of -tablet. Tik links van elk bericht dat je wilt verwijderen op de profielafbeelding van de afzender.Tik bovenaan op Verwijderen .
Druk in het antwoord op de pijl-omlaag op uw toetsenbord en druk vervolgens op Delete .
Als u bestanden wilt terugzetten uit de Prullenbak in Windows, opent u de Prullenbak, selecteert u de bestanden of mappen die u wilt herstellen, klikt u er met de rechtermuisknop op en selecteert u Herstellen.
De standaardperiode is 30 dagen.
Klik in het linkerdeelvenster van je Outlook-venster op de map Verwijderd en blader naar de onderkant van het scherm, Klik vervolgens op Verwijderde berichten herstellen.
Als u de Microsoft Outlook-app of Outlook.com gebruikt en als u en uw ontvangers allemaal Microsoft Exchange of Microsoft 365 gebruiken en in dezelfde organisatie zitten, kunt u een e-mailbericht dat u hebt verzonden, terughalen of vervangen . Als u de nieuwe Outlook gebruikt, leest u hier meer over het terughalen van berichten.
Ga naar de map Verzonden en selecteer het bericht dat u wilt terugroepen. Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer 'Dit bericht terugroepen' in het menu . U moet vervolgens selecteren of u het teruggeroepen bericht wilt vervangen door een nieuw bericht en ervoor zorgen dat het vakje 'Vertel me of het terugroepen voor elke ontvanger slaagt of mislukt' is aangevinkt.
Open je e-mailaccount (Gmail/Outlook) en ga naar de “Verzonden” map. Selecteer nu de e-mail die je wilt verwijderen. Nadat je de betreffende e-mail hebt geselecteerd, klik je op de “Verwijderen” knop, die eruitziet als een prullenbak.
Meld u aan bij de webversie van Outlook. Schakel boven in uw Postvak IN, boven de berichtenlijst, het selectievakje in.Selecteer Verwijderen boven de berichtenlijst. Alle e-mailberichten in uw Postvak IN worden verplaatst naar de map Verwijderde items .
Zo gebruikt u recall:
Navigeer naar uw 'Verzonden'-map en open de e-mail die u wilt terughalen . Klik op 'Bestand > Info > Bericht opnieuw verzenden en terughalen > Dit bericht terughalen . Kies uit 'Ongelezen kopieën van dit bericht verwijderen' en 'Ongelezen kopieën verwijderen en vervangen door een nieuw bericht'
Als u per ongeluk een e-mail naar de verkeerde persoon stuurt, zijn eerlijkheid en nederigheid essentieel. Hier zijn een paar voorbeelden van wat u zou kunnen zeggen: " Mijn excuses voor de verwarring, het lijkt erop dat ik deze e-mail per ongeluk naar u heb gestuurd.Negeer deze alstublieft.
Als de e-mail niet gevoelig was, stuur dan een vervolgmail naar de onbedoelde ontvanger en vraag hem of haar om de e-mail te verwijderen. Probeer de e-mail terug te halen als uw e-mailclient dit ondersteunt. Informeer bij gevoelige e-mails uw supervisor, de CISO of het IT-team. Stel een corrigerende e-mail op voor de beoogde ontvanger.
Voeg herstelgegevens toe om ervoor te zorgen dat je weer toegang krijgt tot je Google-account als je niet kunt inloggen. Belangrijk: Als je een account via je werk, school of een andere groep gebruikt, werken deze stappen misschien niet.
Outlook-gegevensbestanden (. pst) worden doorgaans opgeslagen op uw computer in de map Documenten\Outlook-bestanden .