Vlak boven 'Afmelden', helemaal onder aan de optiepagina, staat 'Account toevoegen', waarmee een tweede account toegevoegd kan worden. Na het toevoegen, kan de gebruiker wisselen tussen accounts door op de gebruikersnaam te klikken en het gewenste profiel te selecteren.
Ja, je kunt een Instagram met meerdere beheerders aanmaken. Hierbij moet je wel de rollen goed verdelen.
Instagram.com via een mobiele browser
Tik rechtsonder op je profielfoto om naar je profiel te gaan. Tik op Instellingen in de linkerbovenhoek. Tik op Accountcentrum en vervolgens op Delen in meerdere profielen. Tik op het account voor Delen via en vervolgens op het account voor Delen met.
Mensen aan je Instagram-account toevoegen
Klik op Accounts. Klik op Instagram-accounts. Klik op Mensen toevoegen. Selecteer een persoon in de kolom aan de linkerkant.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Instagram.com via een computer:
Klik rechtsboven op je profielfoto, klik op Profiel en vervolgens op Profiel bewerken. Scrol omlaag en klik rechtsonder op Mijn account tijdelijk deactiveren. Selecteer een optie in het vervolgkeuzemenu naast Waarom wil je je account deactiveren? en voer je wachtwoord opnieuw in.
Als je je account tijdelijk deactiveert, worden je profiel, foto's, opmerkingen en vind-ik-leuks verborgen totdat je je account opnieuw activeert door je weer aan te melden. Je kunt je Instagram-account alleen deactiveren via een computer, een mobiele browser of de Instagram-app voor iPhone.
Je kunt maximaal vijf accounts beheren in één app. Instagram is relatief laat met de functionaliteit in vergelijking met andere social media-apps. Zo kun je onder meer bij Twitter en Facebook al langer wisselen tussen verschillende accounts die door jou beheerd worden, zonder constant in en uit te hoeven loggen.
Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
In ons geval duurde het in totaal 2 weken. Hoelang het duurt voor je je Instagram account weer herstelt is kan wel verschillen. We kennen mensen die hun account na 10 dagen weer terug hebben gekregen maar ook mensen die het account pas na 2 maanden terug hebben. Er is dus geen eenduidig antwoord te geven.
Instagram-account aanmaken
Open de app Instagram. Kies een gebruikersnaam. Tik op Registreren met telefoonnummer of e-mailadres. Tik bovenaan op Telefoonnummer of E-mailadres.
Verwijder de Instagram-app en installeer hem opnieuw.
Soms kun je problemen bij het inloggen die door de app veroorzaakt worden oplossen door de app opnieuw te installeren. Als je Instagram-app verouderd is, kun je door hem opnieuw te installeren ook meteen de nieuwste versie downloaden.
Een account uit- of inschakelen via het overzicht
Tik op (Android) of (iPhone) naast het bericht van de betreffende persoon. Tik op Verbergen. Tik op [gebruikersnaam] dempen en tik vervolgens op Berichten dempen of Berichten en verhaal dempen. Instagram laat mensen niet weten dat je ze hebt uitgeschakeld.
Vanwege veiligheidsredenen kunnen wij je account niet voor je verwijderen. Je moet je kunnen aanmelden bij je account om verwijdering aan te vragen. Bekijk deze tips voor aanmelden als je je wachtwoord of gebruikersnaam bent vergeten.
Waarom kiezen voor een bedrijfsaccount op Instagram? De voornaamste reden om te kiezen voor Instagram is de interactie met de klant. Het hebben van een Instagram bedrijfsaccount zorgt ervoor dat er elke dag nieuwe mensen geïnteresseerd kunnen raken in jouw product of dienst.
Wat zijn de voordelen van een zakelijk Instagram account? Een zakelijk Instagram account heeft een aantal mogelijkheden die je met een persoonlijk profiel niet hebt. Je krijgt namelijk handige statistieken, advertentiemogelijkheden en je bent beter bereikbaar voor je klanten.
Je krijgt inzicht in statistieken
En dat is natuurlijk interessant. Want je ziet wie jouw posts bekijken (geslacht, leeftijd, locatie). Dit kun je weer in jouw strategie gebruiken. Je ziet bijvoorbeeld ook wanneer je doelgroep actief is.
Samenwerken is een groot onderdeel van hoe mensen met elkaar in contact komen op Instagram. Om dat makkelijker te maken, heeft Instagram een nieuwe manier getest voor mensen om Feed Posts en Reels samen te plaatsen, genaamd “Collab”.