Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online (thuis). DHL heeft alleen pakketpunten, het zogenaamde DHL Servicepoint.Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.
Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.
DHL en PostNL zijn twee verschillende pakketdiensten en hebben dus allebei een ander verzendlabel. Niet alleen verschillen de pakketdiensten in formaat, maar ook het sjabloon van het label wijkt af.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een DHL of PostNL punt in de buurt!
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een PostNL of DHL punt in de buurt! Zoek hier de winkel bij jou in de buurt.
Wat is een ViaTim Buurtpunt? In plaats van je pakketje op te halen bij een van de winkels in je buurt, kun je dit nu ook ophalen bij één van jouw buurtgenoten. ViaTim werkt samen met particulieren en voorziet in een vergoeding voor het in ontvangst nemen en verzenden van al de pakketten in een wijk.
Zo simpel is het. Open de Mijn DHL app, selecteer het gewicht van je pakket en vul jouw gegevens en die van de ontvanger in. Zodra je hebt betaald met iDEAL of creditcard, kan je pakket naar een DHL ServicePoint in de buurt. Laat daar de QR-code op je telefoon zien, dan zorgen wij voor een verzendlabel.
Zodra we het pakket in je DHL Pakketautomaat hebben gestopt, ontvang je een unieke afhaalcode per mail of sms. Hiermee haal je 'm op wanneer het jou uitkomt. Je pakket blijft er maximaal 7 dagen liggen, daarna sturen we het terug naar de afzender.
In Nederland vanaf €3,95. Je bent het voordeligst uit wanneer je een verzendlabel aanmaakt via My DHL Parcel en het pakket zonder extra's naar een DHL ServicePoint in de buurt van je ontvanger stuurt. Wil je meer gemak of zekerheid? Geen probleem!
PostNL werkt daarvoor samen met lokale vervoerders in de landen waarnaar je verzendt. Pakketten zijn standaard verzekerd voor 60% van de verkoopwaarde en tot €500.
Hierbij is PostNL met 45-50% nog de grootste, gevolgd door DHL Parcel met 30-35%. DPD en GLS hebben 5-10% marktaandeel en UPS en TNT/FedEx tot slot 0-5%. De verschillen zijn nog groter bij C2X-zendingen, dit zijn zendingen van consumenten naar andere consumenten of naar bedrijven.
Je klanten sturen kosteloos en eenvoudig pakketten naar je terug met behulp van een antwoordnummer. Zij geven de retourzendingen eenvoudig af op een bemand of onbemand PostNL-punt in de buurt. Wij leveren vervolgens alle geretourneerde zendingen weer bij je af.
Hoe weet de ontvanger dat het pakket is bezorgd bij een DHL punt? De ontvanger van je pakket krijgt een bericht per sms of e-mail als het is bezorgd bij een DHL ServicePoint. Wat is de status van mijn retourzending? Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace.
Geschiedenis. DHL Worldwide Express werd in 1969 in de Verenigde Staten opgericht en is genoemd naar de drie oprichters Adrian Dalsey, Larry Hillblom en Robert Lynn, drie ondernemers uit San Francisco.
De eerste DHL Lockers staan op de volgende plaatsen: de winkelcentra Kronenburg in Arnhem, Koperwiek in Capelle aan den Ijssel, De Hoven Passage in Delft , Sterrenburg in Dordrecht, Winkelcentrum in Etten-Leur, de Formido-winkels in IJsselstein (van Leeuwenhoekweg) en Rotterdam (Bergweg), Piet Spoed in Landgraaf en in ...
Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.
Online versturen
Eerst selecteer je het gewicht van je pakket. Vervolgens vul je jouw gegevens in en die van de ontvanger. Zodra je hebt betaald met iDEAL of creditcard, kun je je verzendlabel uitprinten en die op je pakket plakken. Dan lever je je pakket in bij een DHL ServicePoint in de buurt, en klaar!
Voor Nederlanders uit de grensstreek die een bestelling van een Duitse webshop willen afhalen, kunnen dat doen via een van de 8.000 Packstations van DHL. Door het aanvragen van een gratis Postnummer via DHL kan je zelf je pakketjes 24/7 afhalen én retourneren bij een automaat.
De kosten en de service
Als je bij DHL het pakketje naar een thuisadres wilt versturen, betaal je hier extra voor. Ook daarmee blijft DHL in algemene zin goedkoper dan PostNL, maar het verschil is niet heel groot. Een tweede verschil is dat een groot pakket bij PostNL groter en zwaarder mag zijn dan bij DHL.
Ontdek waarom DHL uw perfecte logistieke partner is
Door uw vertrouwen in 's werelds grootste logistieke bedrijf te vestigen, profiteert u van haar financiële stabiliteit, uitgebreide bronnen en koopkracht, grote investeringen in supply chain-technologie en wereldwijde bereik.
De vergoeding die je krijgt is tussen de 20 en 50 cent per pakket of afgifte. Sommige partijen werken met een staffel of prestatiebonus. Hoe meer pakketten er door je handen gaan, hoe meer je verdient. Je hoort wisselende verhalen over hoe tevreden ondernemers zijn over de verdiensten.