Als 'Betaal in 3 delen' beschikbaar is voor jouw bestelling, kan je hiervoor kiezen tijdens het afrekenen van je bestelling bij de webwinkel. Zo snel je bestelling is verstuurd, ontvang je een email van Klarna met je de data van de geplande betalingen en zullen we de eerste betaling afschrijven.
Betaal in delen (Gespreid Betalen) is een doorlopend krediet voor consumenten. Je opent bij Klarna een kredietlimiet van € 1000,00 euro die (herhaaldelijk) kan worden gebruikt voor de aankoop van goederen of diensten bij winkels die Betaal in delen aanbieden.
Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen. Echter, de beslissing voor goedkeuring bij het winkelen met Klarna hangt af van de volgende aspecten: Jouw kredietgeschiedenis bij Klarna. Jouw uitstaande schuld en onbetaalde bestellingen bij Klarna.
Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Vraag een betalingsregeling
Neem dan contact op met het incassobureau of bedrijf en vraag om een betalingsregeling. Of stuur onze voorbeeldbrief betalingsregeling. U kunt de rekening dan misschien in delen betalen. Probeer te voorkomen dat het incassobureau of bedrijf naar de rechter gaat.
Als Klarna op de vervaldatum van de rekening geen betaling heeft ontvangen, wordt er kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij een tweede herinnering brengt Klarna aanmaningskosten van € 13,50 in rekening. Bij een factuur onder € 20 wordt € 7,50 in rekening gebracht.
Webshops, geen zorgen!
Klarna hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Deze facturen worden dan ook niet geregistreerd bij BKR; ook niet als ze niet op tijd betaald worden. Deze betaalwijze valt dan ook onder de Wet Incasso Kosten (W.I.K.) en niet onder de (per december veranderende) regelgeving.
Achteraf betalen: de consequenties
Wanneer je niet betaalt binnen de gestelde termijn ontvang je een aanmaning, misschien zelfs met een verhoging in de vorm van een 'boete'. Wanneer je vaker niet betaalt, is de kans aanwezig dat webshops jou de mogelijkheid om achteraf te betalen afnemen.
Log in op de app om je uiterste betaaldatum te verlengen. Als de optie om je uiterste betaaldatum te verlengen beschikbaar is, zal dit hier zichtbaar zijn. Je nieuwe uiterste betaaldatum zal worden weergegeven op de pagina met bestellingen in de app.
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen.
Tinka biedt Gespreid betalen met krediet aan bij BCC, Wehkamp en andere (web)winkels.
Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Klarna's Betaal in 3 delen is een alternatief voor traditioneel krediet zonder rente, waarbij klanten in 3 gelijke delen hun bestelling kunnen betalen. De betalingen worden automatisch iedere 30 dagen afgeschreven van de geregistreerde creditcard of gekoppelde bankrekening tot de bestelling volledig is afbetaald.
Ben je zeker van je aankoop? Betaal gelijk. Klarna rekent hiervoor geen extra kosten. Je kan met één klik betalen, of met iDEAL.
Als betaling door de consument uitblijft, mag u na de gestelde 14 dagen de incassokosten en de wettelijke rente in rekening brengen. U heeft ook andere middelen die u kunt gebruiken. De eerste is het eigendomsvoorbehoud.
Maak daarvoor een afspraak met een schuldhulpverlener van de afdeling Schuldhulpverlening van uw gemeente. Bel met het gratis telefoonnummer 0800 – 8815, zij verbinden u door met de gemeentelijke schuldhulpverlening. U kunt het adres van uw gemeente ook vinden op deze pagina van overheid.nl.
Atlantis Financiers werkt met een kredietverzekeraar, hierdoor kunnen zij eveneens scherpere rentes en looptijden aanbieden dan de reguliere geldverstrekker. Ondanks dat er geen BKR toetsing plaatsvindt, werken zij met andere 'tools' om uw financiële positie te bekijken.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
We verifiëren de identiteit en het adres van onze consumenten op basis van externe databronnen, inclusief een check op eerder betaalgedrag. Dit kan variëren van een softe tot een harde check, afhankelijk van het Klarna-product dat wordt gebruikt.
Ja, dat kan*. Heb je meer tijd nodig om te betalen? Dan kun je in de AfterPay app en in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heb je de mogelijkheid om de uiterste betaaldatum uit te stellen met 7 dagen.
Een betalingsregeling mag niet langer duren dan 12 maanden.
Bij de consumentenovereenkomst wordt vaak een betalingstermijn van 14 dagen gehanteerd. Ondernemingen mogen de betalingstermijnen zelf bepalen, mits dit een redelijk termijn is voor de consument om tot betaling over te gaan. In de praktijk komt dit neer op een redelijke betalingstermijn van 14 dagen.