Kan PostNL mijn pakket ophalen?

Wil je dat we je post, brievenbuspakjes en ook pakketten komen ophalen? Dat kan met onze haalservice. Je kunt een contract met vaste ophaaldagen afsluiten, maar ook een losse haalafspraak maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik mijn pakket laten ophalen?

Jazeker. We kunnen in het hele land pakketten voor je ophalen. Hoeveel je hiervoor betaalt hangt af van de hoeveelheid pakketten en het aantal keer dat we bij je langskomen om de pakketten op te halen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Kan je een pakket meegeven aan bezorger?

Een pakketje meegeven aan de Postnl bezorger

Dan kun je je retourzending eenvoudig aan de PostNL chauffeur meegeven. Het maakt hierbij niet uit wie de afzender van het pakket is, als het maar een pakketbezorger van PostNL is die aan de deur komt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxiaxi.com

Kun je PostNL pakket meegeven aan bezorger?

Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen: Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn. Afgeven bij een PostNL-punt of pakketautomaat in jouw buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe groot mag een pakket zijn PostNL?

Het maximale formaat voor pakketten is 175 x 78 x 58 cm. Het maximale gewicht is 31,5 kg. Grotere en zwaardere pakketten kun je als vracht versturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Klant komt pakket ophalen

33 gerelateerde vragen gevonden

Waar kan ik PostNL bellen?

Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice. Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur. Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservicecontact.nl

Welke post wordt met de hand gesorteerd?

Post die door onze medewerkers met de hand wordt gesorteerd (niet-machinaal) Post die meer dan 350 gram weegt. Post die door de afzender zelf is gesorteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoeveel kost retourneren PostNL?

Je klanten sturen kosteloos en eenvoudig pakketten naar je terug met behulp van een antwoordnummer. Zij geven de retourzendingen eenvoudig af op een bemand of onbemand PostNL-punt in de buurt. Wij leveren vervolgens alle geretourneerde zendingen weer bij je af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan je een pakket weigeren?

Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is antwoordnummer gratis pakket?

Met een antwoordnummer betaal je de portokosten van een poststuk en niet je klant. Je klanten sturen dan gratis hun reactie naar jou terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan DHL mijn pakket thuis ophalen?

Ik verpak mijn zending zelf en de koerier komt het ophalen wanneer ik het wil. De click tarieven zijn lager dan ooit!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.be

Hoe werkt ophaalservice DHL?

De ontvanger kiest zelf een locatie in de buurt, krijgt een persoonlijke code om z'n kluis te openen en pikt het pakje binnen 7 dagen op wanneer het uitkomt. Handig, flexibel en veilig dus!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Hoe kan ik een groot pakket versturen?

Wil je een pakket versturen dat groter, langer of zwaarder is? Dan kun je kiezen voor DHL Europlus Pallet. Hierbij verzend je jouw pakket op een pallet, en mogen de maximale afmetingen 120 × 100 × 200 centimeter zijn (inclusief pallet).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sendcloud.nl

Waar is mijn pakketje?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen als pakket niet aankomt PostNL?

Dan kun je het volgende doen:
  1. Controleer de status van je pakket. Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. ...
  2. Heeft je pakket de status 'Bezorgd'? Dan is het pakket waarschijnlijk bezorgd bij de buren. ...
  3. Na 2 bezorgdagen nog geen pakket? Dan kun je als afzender contact opnemen onderaan deze pagina.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn pakket gebleven PostNL?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe laat pakket versturen?

Soms wil je zeker weten dat je pakket vóór een bepaald tijdstip aankomt. Wanneer je bijvoorbeeld een deadline moet halen. Ga dan voor 17.00 uur naar een PostNL-locatie. Kies daar of je het pakket (binnen Nederland) wilt laten bezorgen voor 10.00 uur of 12.00 uur de volgende werkdag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe werkt PostNL?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. De bezorging van overige post verschilt per verzendoptie. Meer weten over de bezorging van je internationale post? Ga naar Bezorgtijd post en pakket naar het buitenland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als pakket te groot is?

Paste het gekozen verzendlabel niet bij je pakket, omdat het pakket te groot en/of te zwaar was? Dan ontvang je van ons een e-mail met het verzoek om het tekort aan verzendkosten alsnog te betalen. Dat kan via de link hieronder. En maak je geen zorgen: je pakket wordt natuurlijk gewoon door ons bezorgd!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Populaire vragen