In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Mogelijk is roaming uitgeschakeld op je toestel. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data en schakel Dataroaming in.
1. Vanaf het homescherm ga je naar 'Apps' → 'Instellingen' → 'Meer netwerken' → 'Mobiele netwerken'. 2. Vink Roaming aan of uit.
Bent u op reis in een ander EU-land, dan hoeft u niet extra te betalen om daar uw mobiele telefoon te gebruiken. We noemen dit “roam like at home”.
Check of de oplader en kabel werken. Probeer ze met een ander apparaat. Ga na of de kabel goed is aangesloten op de oplader en je telefoon. Check of de poort van je telefoon geen stof of pluisjes bevat.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere. Controleer of de optie 'dataroaming' aangeschakeld is in de instellingen van je toestel.
Roaming - ook wel dataroaming genoemd - betekent het gebruikmaken van mobiel internet op een ander netwerk dan het thuisnetwerk. Gaat u naar het buitenland en maakt u gebruik van mobiel internet? Dan schakelt uw telefoon automatisch over naar een buitenlands netwerk.
Maar wat is nou verstandig? Als roaming uit staat, kan je telefoon geen verbinding maken met het internet. Binnen de EU is het dus verstandig om aan te zetten, als je op reis gaat. Binnen de EU geldt je abonnement namelijk gewoon, en kun je internetten zoals je in Nederland ook doet.
Ga naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Mobiel netwerk'. Druk vervolgens op 'Opties mobiele data'. Waarschijnlijk staat je roaming standaard aan. Zet het schuifje bij 'Dataroaming' naar links om je roaming uit te schakelen.
Het probleem ligt in het feit, dat er een doorschakeling staat op je aansluiting. Wat in het geval van jouw geldt, als een permanente doorschakeling naar je voicemail, ook als je jouw toestel gewoon aan hebt staan.
Wat krijg je precies te horen als een mobiele telefoonnummer niet meer in gebruik is? Als het nummer helemaal niet meer in gebruik is dan hoor je dit inderdaad. Als het nummer nog wel actief is (~6 maanden bij prepaid) maar niet in gebruik dan gaat het over of gaat ie naar voicemail.
Wanneer een man jou blokkeert in zijn telefoon, dan kan hij het simpelweg niet verdragen om aan je te denken. Hij kan het niet verdragen om contact met je te hebben. In veel gevallen is dat, omdat hij sterke emoties krijgt door jou.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.