Start je apparaat opnieuw op. Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Mobiele data inschakelen op een Android telefoon
Druk op 'Mobiele netwerken'. Ga naar 'Netwerkmodus SIM1' (of 2, afhankelijk van of je dual sim gebruikt). Druk op '5G/4G/3G/2G (automatisch verbinden)' om mobiel internet weer aan te zetten. Mobiele data staat nu weer aan.
Je mobiel opnieuw opstarten
Het klinkt wellicht té voor de hand liggend, maar wanneer je niet kunt bellen kan je telefoon herstarten (of even op vliegtuigmodus zetten) het probleem al verhelpen. Door je mobiel te herstarten laadt het besturingssysteem opnieuw.
Wanneer dit verschijnt, betekent dit dat er zich door omstandigheden storingen voordoen op je gsm-netwerk en dat er tijdelijk enkel noodoproepen mogelijk zijn. Het betekent zeker niet dat je het nummer 112 moet bellen omdat je gsm niet werkt!
Neem contact op met je mobiele provider om je simkaart te testen. Als er een andere telefoon in de buurt is dat dezelfde operator gebruikt, kun je je simkaart met die telefoon testen. Als het probleem zich blijft voordoen nadat je een geldige simkaart hebt teruggeplaatst, probeer dan je telefoon opnieuw op te starten.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel iPhone opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden alle bewaarde instellingen, inclusief wifiwachtwoorden, voorkeursnetwerken en VPN-instellingen, gewist. Probeer op een andere plaats te bellen.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Vaak gaat het om een tijdelijke storing.Controleer of er mogelijk een storing bij je provider is.Mogelijk is de iPhone-microfoon kapot. Check of de microfoon wel in andere apps werkt, bijvoorbeeld in de Dictafoon-app.
Reset uw netwerkinstellingen
Open Instellingen, zoek en open Netwerkinstellingen resetten en tik op Netwerkinstellingen resetten. Opmerking: Dit verwijdert al uw wifi- en Bluetooth-verbindingsgegevens. Het schermvergrendelingswachtwoord is vereist voor verificatie bij het resetten van de netwerkinstellingen.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken. Zet voor de zekerheid ook je toestel nog even uit en weer aan.
U kunt mobiele data in- of uitschakelen om te voorkomen dat apps en voorzieningen via het mobiele netwerk verbinding maken met het internet. Als mobiele data is ingeschakeld, gebruiken apps en voorzieningen uw mobiele verbinding als wifi niet beschikbaar is.
Zo werkt het. Bij veel Android-apparaten kun je de netwerkinstellingen vaak bij de algemene instellingen vinden (via de Instellingen-app of het tandwieltje rechtsboven in je scherm in je notificatiescherm). Daar vind je vermoedelijk de optie Netwerk en internet en de optie Opnieuw instellen of iets wat daarop lijkt.
Controleer de apparaatinstellingen. De instellingen van je telefoon kunnen beïnvloeden hoe de telefoon belt of hoe je gebeld wordt. Controleer of de Vliegtuigstand is ingeschakeld en of je toestel oproepen van onbekende of privénummers blokkeert.
In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.
Herstel netwerkinstellingen: Alle netwerkinstellingen worden verwijderd. Bovendien wordt de apparaatnaam die is toegewezen onder 'Algemeen' > 'Info' in Instellingen opnieuw ingesteld op "iPhone" en worden handmatig vertrouwde certificaten (zoals voor websites) gewijzigd in niet-vertrouwde certificaten.
iPhone niet beschikbaar wat betekent dit? Als u het bericht iPhone niet beschikbaar krijgt, betekent dit dat u te vaak de verkeerde toegangscode hebt ingevoerd en dat uw iPhone nu is vergrendeld. Dit wordt gedaan om veiligheidsredenen en terwijl dit bericht verschijnt, kunt u de iPhone niet ontgrendelen.
Heb je problemen met internetten, bellen of sms'en? Kijk dan op de actuele storingskaart op odido.nl of er een storing is, of dat er geplande werkzaamheden bij je in de buurt zijn. Ook kun je op die kaart een probleem op je locatie melden.
De melding alleen noodoproepen geeft aan dat er op de desbetreffende locatie geen netwerk is of dat er een probleem met de simkaart is etc.
Met de SOS-functie kun je in noodgevallen gemakkelijk familieleden, vrienden of de hulpdiensten inschakelen. Het instellen van noodcontacten (ICE) was al mogelijk op de meeste smartphones. Maar de nieuwste Samsung-telefoons (met Android 5.0 of hoger) en Apple's iOS 11 hebben een aparte SOS-functie voor noodsituaties.