Meestal wordt het probleem met de mislukte Apple ID-verificatie veroorzaakt door netwerkproblemen. Probeer een andere netwerkverbinding te gebruiken. Als het niet werkt, probeer dan de netwerkinstellingen te resetten. Door het apparaat van de Apple ID te verwijderen, kan het probleem soms ook worden opgelost.
Klik in het inlogscherm op 'Geen verificatiecode ontvangen?' . Kies voor de optie om de code te laten versturen naar uw vertrouwde telefoonnummer. U ontvangt een sms-bericht of oproep van Apple met de verificatiecode.
Op het verificatiecodescherm kun je de code opnieuw aanvragen. Als je geen sms ontvangt, tik je op Sms opnieuw verzenden. Als je een mobiele verbinding hebt en de sms niet ontvangt, kun je vragen om gebeld te worden door op Bel me te tikken.
Accountherstel is een procedure die is ontworpen om u weer toegang te geven tot uw Apple ID-account wanneer u niet voldoende informatie hebt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Om veiligheidsredenen kan het een aantal dagen of nog langer duren voordat u uw account weer kunt gebruiken.
Het internet gebruiken om te zien waar u bent ingelogd
In het gedeelte 'Apparaten' van uw Apple ID-accountpagina ziet u alle apparaten waarop u momenteel met uw Apple ID bent ingelogd, inclusief Android-apparaten, consoles en smart-tv's: Log in bij appleid.apple.com* en selecteer vervolgens 'Apparaten'.
De oorzaak van het probleem kan een niet goed werkende wifi verbinding zijn. In dat geval kan het probleem heel snel verholpen worden door je iPhone uit te schakelen en opnieuw aan te zetten. Er wordt dan namelijk helemaal opnieuw verbinding met de wifi router gemaakt.
Vul je meermaals het verkeerde password in, dan blijft je Apple ID geblokkeerd en kan je het de volgende dag opnieuw proberen. Als je twee-factor-authenticatie gebruikt voor je Apple ID, heb je een vertrouwd apparaat (zoals je Mac of pc) of een vertrouwd telefoonnummer nodig om je account te heractiveren.
Je Apple ID is de account die je gebruikt om toegang te krijgen tot iCloud en alle andere Apple diensten. Wanneer je inlogt op een apparaat met je Apple ID heb je toegang tot al je foto's, bestanden en andere gegevens die je in iCloud bewaart.
Een Apple ID en iCloud account zijn gelijk aan elkaar, voor iCloud wordt namelijk je Apple ID gebruikt. Je moet dus alleen het wachtwoord van je Apple ID herstellen.
Ga naar Beveiligingsinstellingen enmeld u aan met uw Microsoft-account. Kies onder de sectie Verificatie in twee stappen de optie Verificatie in twee stappen instellen om deze in te schakelen of kies Verificatie in twee stappen uitschakelen om deze uit te schakelen.
Als u uw toegangscode niet meer weet wanneer u het opnieuw probeert, gebruikt u een computer om uw iPhone in de herstelmodus te zetten. In de herstelmodus kunt u de iPhone wissen, waarna u deze opnieuw kunt configureren. Nadat u uw iPhone hebt gewist, kunt u uw gegevens en instellingen terugzetten met een reservekopie.
Dit e-mailadres is uw Apple ID en is ook de gebruikersnaam waarmee u inlogt bij Apple voorzieningen zoals Apple Music en iCloud. Het is ook het contact-e-mailadres voor uw account.
Een Apple ID kun je gratis aanmaken en daarvoor moet je geen @icloud.com adres voor te gebruiken. Het is namelijk mogelijk om een Apple ID af te sluiten met een ander e-mailadres, bijvoorbeeld gmail.
In het voorkeurenpaneel 'Naam, telefoon, e-mail' wijzig je de gegevens die aan je Apple ID zijn gekoppeld, zoals de naam, het telefoonnummer en het e-mailadres. Kies op de Mac Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren'. Klik op 'Apple ID' en selecteer vervolgens 'Naam, telefoon, e-mail' in de navigatiekolom.
Een verificatiecode is een tijdelijke code die naar uw vertrouwde apparaat of telefoonnummer wordt verstuurd wanneer u met uw Apple ID op een nieuw apparaat of in een nieuwe browser inlogt. U kunt ook een verificatiecode verkrijgen via Instellingen op uw vertrouwde apparaat.
Het wachtwoord van uw Apple ID op uw iPhone, iPad, iPod touch of Apple Watch wijzigen. Tik op 'Instellingen' > 'uw naam' > 'Wachtwoord en beveiliging'. Tik op 'Wijzig wachtwoord'. Voer het huidige wachtwoord of de huidige toegangscode in, voer een nieuw wachtwoord in en bevestig het nieuwe wachtwoord.
Je kunt als gebruiker meerdere App Store-accounts aanmaken, maar dan heb je wel voor elk een ander mailadres nodig. Deze App Store-accounts kun je naast elkaar op je toestel gebruiken, waarbij je makkelijk kunt wisselen tussen iTunes- of App Store-accounts.