Na de configuratie kun je locatievoorzieningen altijd nog weer in- of uitschakelen. Als je locatievoorzieningen niet hebt ingeschakeld tijdens de configuratie: Op je iPhone of iPad: Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' en schakel 'Locatievoorzieningen' in.
Als je het delen van locaties hebt geconfigureerd, maar anderen je locatie niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'.
Probleem 1: Kan de Locatie Niet Vinden
Om dit probleem op te lossen, kunt u de volgende stappen proberen: Controleer of locatiediensten zijn ingeschakeld op uw apparaat. Zorg ervoor dat u toestemming heeft gegeven aan Google Maps om uw locatie te gebruiken. Herstart de app en probeer opnieuw.
Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Tracking'. In de lijst zie je de apps die om toestemming hebben gevraagd om je te tracken. Je kunt de toestemming per app in de lijst in- of uitschakelen.
Stap 1: Zorg ervoor dat je iPhone is verbonden met het internet en dat Locatiediensten zijn ingeschakeld. Stap 2: Als dat niet werkt, probeer dan je telefoon opnieuw op te starten of meld je af en weer aan bij de Zoek mijn iPhone-app. Stap 3: Als alles mislukt, neem dan contact op met Apple Support voor verdere hulp.
Ga naar de Safari-app op je iPhone., en tik vervolgens op Wissen.Kies onder Tijdsbestek wissen hoeveel van je browsegeschiedenis je wilt wissen . Opmerking: Als je Safari-profielen hebt ingesteld, selecteer je een profiel om alleen de geschiedenis van dat profiel te wissen, of selecteer je Alle profielen.
Wanneer het bericht 'Geen locatie gevonden' verschijnt, betekent dit dat er technische problemen zijn of dat de persoon zijn locatie niet meer deelt. 'Locatie niet beschikbaar' verschijnt wanneer de persoon is gestopt met het delen van zijn of haar locatie.
Als u uw huidige locatie niet kunt vinden op uw iPhone, iPad of iPod touch. Schakel Locatievoorzieningen en Locatietoegang voor Kaarten in . Tik in de app Instellingen op Privacy en beveiliging en tik vervolgens op Locatievoorzieningen. Zorg ervoor dat Locatievoorzieningen is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op Tijdens gebruik van de app of widgets.
Het kan soms gebeuren: je live locatie werkt niet bij. Misschien is de tijd die je hebt gekozen wel verlopen.Of staat er toch iets niet goed in je instellingen. Je moet de app namelijk toestemming geven om je locatie te delen.
Soms zijn de cachebestanden en gegevensbestanden die zich op uw apparaat voor Maps ophopen, mogelijk beschadigd . Dit kan een probleem voor uw GPS veroorzaken en het kan zich abnormaal gaan gedragen. Om dit probleem op te lossen, moet u de cache en gegevens voor Maps verwijderen en controleren of het probleem is opgelost.
Je locatie kan om verschillende redenen onjuist lijken: geblokkeerd gps-signaal, uitgeschakelde locatie-instellingen of niet correct ingestelde locatieoptie. De instellingen en de menu-items kunnen variëren, afhankelijk van je model en softwareversie.
Tik in de Instellingen-app op 'Privacy en beveiliging' en tik vervolgens op 'Locatievoorzieningen'. Zorg ervoor dat 'Locatievoorzieningen' is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op 'Bij gebruik van de app of widgets'. Zorg dat de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op je apparaat.
GPS-locatie bijwerken. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom de GPS-locatie van de iPhone niet meer werkt. In de meeste gevallen gaat het om problemen met de software. Je kunt de problemen dan snel oplossen door bijvoorbeeld je iPhone eens opnieuw op te starten of een reset uit te voeren.
Zien of uw Android wordt getraceerd
Ga als volgt te werk om op prestatieproblemen te controleren die erop kunnen duiden dat uw telefoon wordt getraceerd: Open Instellingen > Batterij en apparaatonderhoud.Tik op Batterij > Details weergeven.
Als u denkt dat uw telefoon wordt gevolgd, controleer dan op verdachte apps waarvan u zich niet herinnert dat u ze hebt geïnstalleerd, controleer het app-gebruik van uw telefoon op alles wat u niet herkent en kijk of er vreemde toenames in netwerkactiviteit zijn. Gebruik een anti-spywaretool die uw apparaat kan doorzoeken op tekenen dat uw telefoon is geïnfecteerd.
Controleer de instellingen: Kunnen anderen je locatie niet zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld. Dit doe je via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'. Update iOS: Zorg ervoor dat je iPhone draait op de nieuwste versie van iOS.
Locatievoorzieningen inschakelen
Als je Locatievoorzieningen tijdens de eerste configuratie van de iPhone niet hebt ingeschakeld, tik je in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' en schakel je 'Locatievoorzieningen' in.
Instellingen en privacy.
Controleer onder 'Locatie-instellingen' of er staat 'Locatie is aan'. Als dat niet zo is, tik dan op Locatie is uit en schakel Locatie in. Controleer onder 'Locatie-instellingen' of er staat 'Locatiegeschiedenis is aan'. Als dat niet zo is, tik dan op Locatiegeschiedenis is uit en schakel Locatiegeschiedenis in.
Ga naar de Zoek mijn-app op je iPhone.Tik op 'Personen' onder in het scherm en tik vervolgens op de naam van degene van wie je de locatie wilt zien. Als je iemand niet in de lijst ziet staan, controleer je of je je locatie met hem of haar deelt. Tik op 'Vraag om locatie te volgen'.
Als je 'Zoek mijn' hebt ingeschakeld voor je apparaat en je je locatie deelt met je 'Delen met gezin'-groep, kunnen je gezinsleden je helpen je apparaat terug te vinden als het is zoekgeraakt. Gezinsleden kunnen het volgende: De locatie van het apparaat zien en weten of het online of offline is.