Kan je schoenen terugbrengen zonder doos?

Let op: het herroepingsrecht geldt niet als je het product gekocht hebt in een fysieke winkel. Als je een product in de winkel wil ruilen, dan moet je de verpakking wel bewaren. Het product wordt namelijk opnieuw verkocht en daarvoor is de verpakking ook nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Kan je iets retourneren zonder doos?

In het kort. Het is wettelijk gezien niet toegestaan om een originele of ongeopende verpakking te eisen. Je mag ook geen vergoeding in rekening brengen bij een beschadigde verpakking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Heb je de originele doos nodig voor garantie?

Moet ik de dozen dan niet bewaren voor garantie? Het antwoord is weer NEE! Voor de garantie ben je niet wettelijk verplicht de originele verpakking te bewaren al kunnen sommige winkeliers daar ten onrechte moeilijk over doen. Vergeet niet stickers met serienummers van de doos af te halen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op spotonorganizing.nl

Kan je schoenen terugbrengen?

Mag u van de verkoper ruilen omdat u spijt hebt? Dan mag dit alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet kapot is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan kan de verkoper u een tegoedbon geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je kleding retourneren zonder label?

Consumenten hebben het recht om producten terug te sturen, maar dan moet het artikel in de originele staat zijn. Webwinkeliers vinden het lastig om aan te tonen dat een product is gebruikt. "Wij zeggen dat we het retourartikel niet accepteren, maar dan krijg je te horen dat het echt niet gedragen is", zegt Kalkman.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

No Shoe Box? NO PROBLEM!!! | Option For Shoes With No Boxes When Selling Shoes On Amazon.com FBA!

16 gerelateerde vragen gevonden

Wat zijn mijn rechten bij retourneren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Als je een artikel weigert omdat deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden, dan dien je eerst contact op te nemen met de klant. Geef aan waarom je de retour weigert. Vervolgens stuur je de retour op eigen kosten terug naar de klant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Kun je een gebruikt product retourneren?

Als producten of verpakkingen beschadigd, gebruikt, vies, geïnstalleerd[2], gemonteerd of onvolledig terugkomen (en waarbij de consument wel gebruik heeft gemaakt van zijn herroepingsrecht[3]) mag je deze retouren niet weigeren en terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Is geld terug verplicht?

Online shoppen: geld retour

De webwinkel is wettelijk verplicht om het product aan te nemen, mits er geen schade is toegebracht aan het product. Hoewel veel webwinkels de eis stellen dat het product in de originele, onbeschadigde verpakking moet zitten, is dit wettelijk niet een vereiste.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op legalbaas.nl

Kan je schoenen terugsturen bij Nike?

Ja, onze gepersonaliseerde Nike By You sneakers vallen onder ons retourbeleid — je kunt ze ongeacht de reden binnen 30 dagen retourneren. En retourzendingen zijn gratis voor Nike members. Let op: Nike By You bestellingen kunnen niet bij Nike Stores worden geretourneerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nike.com

Wat valt niet onder garantie?

Gebruik je het product niet naar behoren of krijg je schade door het product onjuist te gebruiken, valt hij niet onder de garantie. Pas je een product of breng je aanpassingen aan het product, dan vervallen alle garanties. Er zit geen garantie op de verpakking van een product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op warentuin.nl

Heb je altijd 2 jaar garantie?

Op grond van de EU-wetgeving moet u de consument minstens 2 jaar garantie bieden. Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving. Maar in sommige landen geldt een langere garantieperiode vanwege nationale wetgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op europa.eu

Wat valt er allemaal onder garantie?

Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat zegt de wet over retourneren?

Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour. Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal ben je het product dan dus 28 dagen kwijt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd retourrecht?

Als u een product koopt in een winkel, dan heeft u geen wettelijke bedenktijd. Veel winkeliers bieden wel een retour of ruilmogelijkheid aan voor ongebruikte en onbeschadigde producten. Dit is dan een extra service van de winkel. Vaak ontvangt u een tegoedbon of uw geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe lang mag je een product terugbrengen?

Wat kun je doen, als je van de koop af wilt binnen de bedenktijd? Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan een winkel retour weigeren?

Aankopen in de winkel

Juridisch gezien is de optie tot retourneren niet verplicht. Het retourbeleid gaat in dit geval verder dan wettelijke verplichtingen. De verkoper kan er zelf voor kiezen op de bon of boven de toonbank een ruiltermijn aan te geven. Dit geldt wanneer er geen sprake is van een gebrekkig product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd?

Consumenten hebben meestal bedenktijd als u iets op een bepaalde manier verkoopt, zoals online of per telefoon. Zij mogen tot en met 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract is bevestigd van de koop af. Dat mag zonder reden. U moet dit vóór de koop uitleggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Welke producten kan je niet retourneren?

Zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren: Maatwerk. Bederfelijke waar. Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Kan je retourneren zonder bon?

Ik heb spijt van mijn aankoop

Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht. De reden hiervoor is dat ruilen geen recht is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe Nike retourneren?

Het retourneren van je Nike aankoop in de store is eenvoudig. Breng je ongewassen en ongedragen items terug naar de oorspronkelijke aankooplocatie samen met je aankoopbewijs (er zijn uitzonderingen van toepassing).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nike.com

Hoe moet je een product retourneren?

Je kunt je pakket op verschillende manieren retour sturen:
  1. Meegeven aan de bezorger. Zorg dat je een verzendlabel voor retour op je pakket hebt geplakt, en dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
  2. Afgeven bij een PostNL-punt in jouw buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat zijn de kosten van retourneren?

De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf. De webwinkel mag dus geen extra kosten in rekening brengen voor het terugsturen van het product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op charlotteslaw.nl

Hoe lang na retour geld terug?

Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wie is er verantwoordelijk voor retour?

Het teruggestuurde pakket is niet door de ondernemer ontvangen. Op grond van het bepaalde in artikel 6:230s van het Burgerlijk Wetboek is het aan een consument om te zorgen voor terugzending van een artikel bij herroeping van een koopovereenkomst. De consument is daarmee ook de opdrachtgever van de vervoerder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Kunnen guppen zonder pomp?