Kan je een pakketje weigeren?

Bij een PostNL-puntDan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik de levering van een pakket weigeren?

Ja. U kunt een pakket weigeren dat niet aan u geadresseerd was, maar wel op uw locatie is aangekomen . U kunt ook de zending die u verwachtte weigeren als deze niet in goede staat is aangekomen en duidelijke tekenen van schade vertoont.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan je een DHL pakket weigeren?

Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Kan ik een pakket weigeren van PostNL?

Een zending weigeren doe je als volgt:

Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als je een pakket niet afhaalt?

Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

PostNL Pakket- en briefautomaat Versturen

25 gerelateerde vragen gevonden

Wat als je een pakketje weigert?

Je moet dan een nieuw verzendlabel kopen via PostNL, zoals bij een nieuw pakketje. Dit kan via de app, website of via een PostNL-punt. Staat het adres van de afzender niet op het pakket? Dan doen we ons best om alsnog te achterhalen wie de afzender is, bijvoorbeeld op basis van informatie op de verpakking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je een pakje niet ophaalt?

Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wat als je een pakket niet ophaalt bij DHL?

Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deburen.nl

Wat gebeurt er als een pakket teruggaat naar de afzender?

In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op levihelp.levi.com

Wat moet ik doen als ik geen inklaringskosten wil betalen?

Ben je het niet eens met de inklaringskosten? Dan kun je bezwaar indienen. Chatbot Daan opent zich vanzelf wanneer je naar beneden op deze pagina scrolt. Je kunt direct in Chatbot Daan bezwaar maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik een levering weigeren?

Wat u moet weten. Als u zonder voorbehoud een leveringsbon voor ontvangst tekent, dan staat dat gelijk met de aanvaarding van de levering (tenzij de rechter anders beslist). U mag een volledige levering (vb.een volledige slaapkamer) niet weigeren als slechts één onderdeel ontbreekt of beschadigd is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Wat gebeurt er als u een levering weigert?

Wat gebeurt er met een pakket als een levering wordt geweigerd? Als de koerier een pakket opnieuw probeert te bezorgen, wordt het pakket bewaard in het magazijn of depot van de koerier . Als de bezorging na extra pogingen niet is gelukt, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik een levering van DHL weigeren?

U kunt de zending niet weigeren voordat de koerier bij u aan de deur staat . Als uw bestelling nog heel recent is, kunt u aan de verzender vragen of hij uw bestelling nog kan annuleren. Is het pakket al door de verzender aan ons overgedragen? Dan doen wij automatisch een bezorgpoging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat moet ik zeggen als ik een levering weiger?

Informeer de bezorger eerst beleefd dat u het pakket wilt weigeren bij aankomst . Zorg ervoor dat u duidelijk de reden voor weigering vermeldt. Zorg er vervolgens voor dat het pakket klaarstaat zodat de bezorger het mee kan nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe markeer ik een pakket als geweigerd?

Als het pakket bij u thuis wordt afgeleverd, vertelt u de postbode gewoon dat u het pakket weigert . Als u het pakket al hebt geaccepteerd, kunt u het terugbrengen naar het postkantoor en het personeel laten weten dat u de levering weigert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan je een pakket annuleren?

Een aankoop annuleren volgens het herroepingsrecht is gratis. Als de verkoper het geretourneerde product heeft ontvangen (of je het verzendbewijs laat zien) moet hij binnen 14 dagen je geld teruggeven. Je kan een koopovereenkomst altijd zonder reden ontbinden binnen de afgesproken bedenktijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agajuristen.nl

Wat gebeurt er als een pakket terug naar de afzender wordt gestuurd?

Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom stuurt DHL een pakket terug naar de verzender?

Waarschijnlijk omdat Lidl de originele verzender is en jij hun retourlabel gebruikt, wordt lidl hierin verzender genoemd en gaat het retour naar hun.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reddit.com

Is afzender verplicht op pakket?

Nee dat is niet verplicht. Bij een pakketpunt kijken ze ook alleen of het adres van de begunstigde er goed op staat, dus postcode, huisnummer etc. Het nadeel is wel, dat mocht er iets fout gaan, de post het pakket niet naar jou kan terugsturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Wat als de DHL-ophaaldienst niet komt opdagen?

Als u uw zending bij DHL heeft bevestigd en deze niet kan worden opgehaald, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Wij kunnen dit dan met de koeriers onderzoeken en de ophaaldatum opnieuw voor u inplannen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je buren je pakketje niet geven?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Wat gebeurt er als je pakket retour wordt gestuurd?

Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deburen.nl

Wat gebeurt er als ik een pakket niet ophaal?

U heeft 10 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij uw gekozen Post Office-filiaal. Als u het item niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door Evri teruggestuurd naar de afzender .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je je pakket niet ophaalt bij DHL?

Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt. Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat gebeurt er met pakketjes die niet opgehaald worden?

Wat zal er gebeuren ? Het pakket wordt teruggestuurd naar het oorspronkelijke Afhaalpunt waar u het heeft afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mondialrelay.nl

Populaire vragen