Bij een PostNL-puntDan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.
Ja. U kunt een pakket weigeren dat niet aan u geadresseerd was, maar wel op uw locatie is aangekomen . U kunt ook de zending die u verwachtte weigeren als deze niet in goede staat is aangekomen en duidelijke tekenen van schade vertoont.
Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren.
Een zending weigeren doe je als volgt:
Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Je moet dan een nieuw verzendlabel kopen via PostNL, zoals bij een nieuw pakketje. Dit kan via de app, website of via een PostNL-punt. Staat het adres van de afzender niet op het pakket? Dan doen we ons best om alsnog te achterhalen wie de afzender is, bijvoorbeeld op basis van informatie op de verpakking.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
Ben je het niet eens met de inklaringskosten? Dan kun je bezwaar indienen. Chatbot Daan opent zich vanzelf wanneer je naar beneden op deze pagina scrolt. Je kunt direct in Chatbot Daan bezwaar maken.
Wat u moet weten. Als u zonder voorbehoud een leveringsbon voor ontvangst tekent, dan staat dat gelijk met de aanvaarding van de levering (tenzij de rechter anders beslist). U mag een volledige levering (vb.een volledige slaapkamer) niet weigeren als slechts één onderdeel ontbreekt of beschadigd is.
Wat gebeurt er met een pakket als een levering wordt geweigerd? Als de koerier een pakket opnieuw probeert te bezorgen, wordt het pakket bewaard in het magazijn of depot van de koerier . Als de bezorging na extra pogingen niet is gelukt, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender.
U kunt de zending niet weigeren voordat de koerier bij u aan de deur staat . Als uw bestelling nog heel recent is, kunt u aan de verzender vragen of hij uw bestelling nog kan annuleren. Is het pakket al door de verzender aan ons overgedragen? Dan doen wij automatisch een bezorgpoging.
Informeer de bezorger eerst beleefd dat u het pakket wilt weigeren bij aankomst . Zorg ervoor dat u duidelijk de reden voor weigering vermeldt. Zorg er vervolgens voor dat het pakket klaarstaat zodat de bezorger het mee kan nemen.
Als het pakket bij u thuis wordt afgeleverd, vertelt u de postbode gewoon dat u het pakket weigert . Als u het pakket al hebt geaccepteerd, kunt u het terugbrengen naar het postkantoor en het personeel laten weten dat u de levering weigert.
Een aankoop annuleren volgens het herroepingsrecht is gratis. Als de verkoper het geretourneerde product heeft ontvangen (of je het verzendbewijs laat zien) moet hij binnen 14 dagen je geld teruggeven. Je kan een koopovereenkomst altijd zonder reden ontbinden binnen de afgesproken bedenktijd.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
Waarschijnlijk omdat Lidl de originele verzender is en jij hun retourlabel gebruikt, wordt lidl hierin verzender genoemd en gaat het retour naar hun.
Nee dat is niet verplicht. Bij een pakketpunt kijken ze ook alleen of het adres van de begunstigde er goed op staat, dus postcode, huisnummer etc. Het nadeel is wel, dat mocht er iets fout gaan, de post het pakket niet naar jou kan terugsturen.
Als u uw zending bij DHL heeft bevestigd en deze niet kan worden opgehaald, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Wij kunnen dit dan met de koeriers onderzoeken en de ophaaldatum opnieuw voor u inplannen .
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
U heeft 10 dagen vanaf de dag dat het is afgeleverd bij uw gekozen Post Office-filiaal. Als u het item niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door Evri teruggestuurd naar de afzender .
Je kunt via de track en trace altijd bekijken hoe lang je pakket al klaarligt. Wanneer je pakket een week bij een DHL punt ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Wat zal er gebeuren ? Het pakket wordt teruggestuurd naar het oorspronkelijke Afhaalpunt waar u het heeft afgegeven.