Nee, dat kan niet. Je moet echt een track trace nummer hebben in combinatie met je postcode en huisnummer. Zonder die code is het niet mogelijk. PostNL geeft aan dat je dit kan doen: Vraag de track & trace-code dan op bij de afzender.
Een brievenbuspakje (hoeft niet te worden uitgereikt maar past in de brievenbus) kost eur 3,95. Toegevoegd na 12 minuten: Brievenbuspakje is tot 2 kg en daar zit standaard geen track en trace op. Toegevoegd na 27 minuten: En, om. het volledig te maken: een brievenbuspakje kun je ook aangetekend versturen.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Pakket of aangetekende brief volgen (met track & trace)
Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan.
Track & Trace Systeem – vanaf € 3,75 p/m – RouteVision.
Met behulp van Track & Trace voldoet u aan wensen en behoeften van klanten. Door middel van fases kunt u uw klanten laten zien in hoeverre de levering gevorderd is. Bij de Track & Trace van de bestelling is een tijdslot bekend, deze krijgt de klant opgestuurd.
Elk moment van de dag. Een pakket naar het buitenland volg je via de internationale track en trace . Alleen voor brievenbuspakketten naar het buitenland is geen track en trace beschikbaar. Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt.
Als u via internet een bestelling heeft geplaatst is de webwinkel in principe verantwoordelijk voor het veilig aankomen van het pakket bij u. De webwinkel draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.
Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen. We doen dit zo omdat de afzender een overeenkomst met ons heeft. We hebben dus contact met de afzender nodig om het probleem op te kunnen lossen.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.
Dit document kan de Pickup parcelshop voor je ondertekenen. Dit is dan je verzendbewijs ofwel het bewijs van afgifte (hierop staat ook een overzicht met het aantal pakketten en de pakketnummers van je zending). Let op:vraag zelf of ze het willen tekenen.
Kan ik postzegels op mijn pakje kleven in plaats van een verzendetiket? Je kan postzegels in plaats van een verzendetiket gebruiken als je zending de onderstaande afmetingen en het gewicht niet overschrijdt: Breedte: 230 mm. Lengte: 350 mm.
De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt.
Express staat los van DHL Parcel en biedt diverse internationale expresdiensten met veelzijdige en betrouwbare leveringsmogelijkheden. DHL Express is dus geen DHL Parcel.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket? Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.
PostNL verzendlabels zijn na voormelden / afdrukken 14 dagen geldig. Dit betekent dat nadat je het verzendlabel hebt uitgeprint deze binnen 14 dagen ingeleverd of opgehaald moet zijn.
Alle barcodes van aangetekende post hebben een standaard formaat dat bestaat uit 13 tekens. Iedere barcode begint met twee letters, gevolgd door 9 cijfers, en eindigt met twee letters. Een voorbeeld van een correcte barcode is RS 123 456 789 NL.