Dan snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Je kunt eerder verlengen als:Je huidige abonnement al 3 maanden of langer loopt. Je al je facturen hebt betaald.
Eerder verlengen
Normaal kun je vanaf 4 maanden voor het einde van je contract verlengen. Maar als je telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we best dat je je abonnement eerder wilt verlengen.
Wil je je telefoonabonnement al eerder verlengen, dus eerder dan de einddatum van je contract? Dan hebben we goed nieuws. Dit is eigenlijk altijd mogelijk, en kan vaak al 3 tot 6 maanden voor de einddatum! Iedere provider ziet namelijk graag dat je verlengt, want dit betekent immers dat je langer klant blijft.
Wat is het verschil tussen Jump Renewal (Toestel Flexibiliteit) en Early Renewal? Bij Early Renewal kan je op het moment dat je al een abonnement met toestel hebt, je contract vervroegd verlengen i.c.m. weer een nieuw toestel. De nieuwe contractperiode start na afloop van de nog lopende contractperiode.
Wat houdt een Early Renewal nog meer in? Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden. Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode. Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl.
Als je een nieuw toestel kiest bij een nieuw abonnement, dan kun je dat afbetalen met een toestellening. De hoogte van je lening bepaal je zelf. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten.
Je kunt je abonnement 4 maanden voor het einde van je contract verlengen. Dit laten we je ook weten als je de MijnTele2 app opent, want dan zie je ons verlengaanbod.
Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.
Wanneer je telefoonabonnement afloopt, zetten wij dit automatisch voor je om in een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement.
Je kunt 120 dagen voor het contracteinde een verlenging in gang te zetten. Je kunt dan ook meteen een nieuw toestel uitzoeken en in gebruik nemen. Verder heeft voor het contracteinde verlengen alleen zin als je een nieuwe telefoon mét lening wilt hebben.
Bij verlengen sluit je een nieuw contract af bij je huidige provider. Je behoudt hierbij altijd je huidige telefoonnummer. Bij overstappen sluit je een contract af bij een andere provider. Je kunt zelf kiezen of je je huidige telefoonnummer wilt behouden of dat je een nieuw nummer wilt.
Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.
Abonnement wijzigen
En kun je één keer per maand de databundel van je abonnement veranderen. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je wijziging van je bundel.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Voor- en nadelen abonnement verlengen
Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Je kunt overstappen naar een andere provider kun je tegenwoordig al twee maanden tot vier maanden (60 / 120 dagen) voor het einde van het huidige contract aanvragen. Dat is wel zo fijn, want dan vergeet je het niet. Het nieuwe abonnement met nummerbehoud kan pas ingaan na de einddatum van je huidige contract.
Een overeenkomst mag niet stilzwijgend verlengd worden, ook niet meer voor de duur van een jaar, tenzij de consument gedurende de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Effectief betekent dit dat er dus alleen verlengd wordt met een maand.
Met Tele2 Klantvoordeel krijg je extra voordeel door je mobiele abonnement van Tele2 te combineren met een abonnement voor thuis van T-Mobile.
Abonnement afkopen vaak duurder
Het is bij verschillende providers mogelijk om je abonnement af te kopen. Dit kan bij KPN, Vodafone, T-Mobile, Ben en andere providers. Houd er rekening mee dat het afkopen niet bij alle abonnementen mogelijk is.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Bij veel abonnementen kun je een mobiel op afbetaling kopen. Elke maand betaal je de kosten voor internet, bellen en sms'en en een bedrag voor de afbetaling van je mobiel. Je hebt dus een lening voor je telefoon. Een telefoonkrediet van meer dan € 250 staat bij ons geregistreerd.