Kan je bij elke Intratuin ruilen?

Voor de meeste artikelen geldt dat ze bij elke willekeurige vestiging kunnen worden teruggebracht of geruild. Bij het terugbrengen verwachten we de producten ongebruikt, in goede staat en in originele verpakking weer terug. Ruilen of terugbrengen is alleen mogelijk met bijbehorende kassabon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intratuin.nl

Hoe lang ruilen Intratuin?

Ruilen bij Intratuin

Binnen- en buitenplanten, welke gekocht zijn in de winkel, dienen binnen 7 dagen na aankoop geruild of teruggebracht te worden. Overige producten dienen binnen 14 dagen na aankoop geruild of teruggebracht te worden. Ruilen of terugbrengen is alleen mogelijk met bijbehorende kassabon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intratuin.nl

Kan je planten terugbrengen?

Kan ik tuinplanten of bomen retourneren? Wettelijk gezien kan de consument niet zonder opgaaf van reden de aankoopovereenkomst ontbinden van bomen, struiken, planten en soortgelijke natuurproducten (levende producten).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fleur.nl

Hoe moet je ruilen?

Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen.Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoelang garantie Intratuin?

Onbeschadigde en ongebruikte Producten in de originele verpakking en met de originele kassabon kunnen binnen veertien (14) dagen na aankoop/aflevering worden geretourneerd tegen restitutie van de koopprijs. Voor binnen- en buitenplanten gekocht in de winkel geldt een termijn van zeven (7) dagen na aankoop/aflevering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intratuin.nl

#343: Ruilen met Fruit [OPDRACHT]

23 gerelateerde vragen gevonden

Is een hond welkom bij Intratuin?

Mag ik mijn hond meenemen naar Intratuin? In veel van onze vestigingen is jouw hond ook welkom, maar dit kan per Intratuin vestiging verschillen. Neem contact op met jouw Intratuin vestiging om te informeren naar de mogelijkheden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intratuin.nl

Hoe lang heb je recht op garantie?

De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoeveel dagen om te ruilen?

Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Hoelang mag je ruilen?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Kan je iets ruilen zonder bon?

De reden hiervoor is dat ruilen geen recht is. Het is een gunst van de verkoper. De verkoper mag daarom zelf bepalen of hij u laat ruilen. En hij mag ervoor kiezen om u alleen te laten ruilen als u een kassabon hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Welke producten mag je niet terugsturen?

Wat mag je NIET uitzonderen?
  • Aanbiedingen.
  • Producten die je speciaal voor de klant besteld hebt.
  • Tweedehands producten.
  • Hygiënische producten die niet met verzegeling zijn opgestuurd.
  • Producten waarvan de verpakking is geopend.
  • Producten met een beschadiging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kan je een product terugbrengen?

Om te kunnen ruilen, heb je bijna altijd een kassabon nodig. Op de kassabon staan vaak de voorwaarden vermeld wat betreft het retourbeleid. Dit kan per winkel verschillend zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is er een wettelijke Retourtermijn?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd bij afgeprijsde producten (in de 'uitverkoop'), tweedehands producten of speciale aanbiedingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat betekent binnen 14 dagen ruilen?

De 14 dagentermijn gaat in op de dag nadat je de koper hebt medegedeeld dat je de koop ongedaan maakt of ontbindt. Bij die twee weken tellen niet alleen werkdagen mee, maar ook weekeinden tellen mee. Let op: de eerste dag waarop je de ontbindingsverklaring verstuurt naar de verkoper telt niet mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Hoe lang terugsturen?

Iets via internet gekocht en spijt? De wet biedt je bedenktijd. Je mag de koop zonder reden binnen 14 dagen ontbinden en terugsturen. Je krijgt het geld dan binnen 14 dagen terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is binnen 8 dagen ruilen?

Ruilen of retourneren (terugbrengen) is geen recht, maar een extra service van een verkoper. De verkoper bepaalt daarvoor de regels, zoals: Binnen 7 dagen ruilen. Annuleringskosten betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is geld terug verplicht?

Online shoppen: geld retour

De webwinkel is wettelijk verplicht om het product aan te nemen, mits er geen schade is toegebracht aan het product. Hoewel veel webwinkels de eis stellen dat het product in de originele, onbeschadigde verpakking moet zitten, is dit wettelijk niet een vereiste.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op legalbaas.nl

Wat zijn mijn rechten bij retourneren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. Jij als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Is ruilen een recht?

Er bestaat geen wettelijk recht op ruilen. Veel winkels hebben een eigen beleid ('ruilen binnen dertig dagen op vertoon van uw kassabon'), maar dit is in feite een gunst van de winkelier. Een winkel is dus in het algemeen niet verplicht om een product van u terug te nemen als het product u niet bevalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op judex.nl

Kan ik nog van de koop af?

Ik heb spijt van mijn koop aan de deur of op straat

Volgens de wet heeft u 14 dagen de tijd om deze koop ongedaan te maken. Dat is de bedenktijd. De verkoper moet u over de bedenktijd vertellen vóórdat u iets koopt. U maakt de koop ongedaan met het 'herroepingsformulier' van de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat betekent ruilen binnen 30 dagen?

Als consument kan je de bestelling (of een deel ervan) dan binnen 30 dagen retour sturen. De 30 dagen gaan in op de dag van ontvangst.Je kunt dan kiezen om het product te ruilen voor een ander product of je kunt het volledige aankoopbedrag terug ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op harddisk.nl

Hoelang duurt terugstorten?

Omgekeerde betaling

De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pin.nl

Wat valt niet onder garantie?

Gebruik je het product niet naar behoren of krijg je schade door het product onjuist te gebruiken, valt hij niet onder de garantie. Pas je een product of breng je aanpassingen aan het product, dan vervallen alle garanties. Er zit geen garantie op de verpakking van een product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op warentuin.nl

Is 2 jaar garantie verplicht?

Op grond van de EU-wetgeving moet u de consument minstens 2 jaar garantie bieden. Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving. Maar in sommige landen geldt een langere garantieperiode vanwege nationale wetgeving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op europa.eu

Is 12 maanden garantie verplicht?

De wettelijke garantie gaat met ingang van 27 april 2022 van zes naar twaalf maanden. Na de Tweede Kamer heeft nu ook de Eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel. De verlenging van de garantietermijn heeft te maken met Europese regels rond conformiteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vwe.nl

Populaire vragen