Microsoft ondersteunt het hebben van meerdere accounts tegelijk nog niet in Teams, je bent op een bepaald moment dus in het ene óf in het andere team. Maar als je MS Teams op een Windows-pc of -laptop gebruikt, is er een oplossing. Deze maakt het mogelijk om op dezelfde computer toch meerdere Teams-sessies te openen.
Als u deelneemt aan een vergadering op uw laptop, kunt u tegelijkertijd deelnemen aan een vergadering op uw telefoon. Dit kan handig zijn als er bijvoorbeeld inhoud op uw telefoon staat die u wilt delen. Open Teams op het tweede apparaat terwijl u in een vergadering op één apparaat bent.
Alle anderen die deel willen nemen aan de Teams meeting, zullen eerst moeten wachten in de zogeheten lobby. De organisator kan deze personen dan accepteren of weigeren. Medewerkers, studenten en gasten (externen binnen een team) hoeven dus niet te wachten in deze lobby.
Medeorganisatoren toevoegen aan een vergadering
Selecteer uw vergadering en kies Vervolgens Bewerken. > Opties voor vergadering. Selecteer op de pagina met vergaderopties naast Co-organisatoren kiezen de pijl-omlaag en kies de naam van de extra medeorganisator(s). Selecteer Opslaan onder aan het scherm.
Wanneer u zich in Teams openbare preview, ziet u een kleine letter 'P' indicator naast uw profielafbeelding. Als u feedback wilt verzenden over een functie, selecteert u Help > Feedback geven en volgt u de aanwijzingen.
Als u het zelf expliciet wilt instellen, gaat u naar uw profiel boven aan Teams en selecteert u er een in de lijst. U kunt uw status ook bijwerken via het opdrachtvak. Typ /beschikbaar, /bezet, /dnd, /brb, /awayof /offline om uw status in te stellen als Beschikbaar ,Bezet ,Niet storen ,Terug zijn ,Wegof Offline.
Iedereen die toegang heeft tot de koppeling naar de vergadering, komt rechtstreeks in de vergadering terecht, inclusief mensen die inbellen. Je wilt niet dat iemand in de lobby wacht. U wilt dat iedereen aan uw vergaderingen kan deelnemen zonder specifieke goedkeuring.
Teams-vergadering opnemen met desktop-app
Met Microsoft Teams kunnen gebruikers elke vergadering of elk gesprek gemakkelijk opnemen. De opname vindt plaats in de cloud en wordt opgeslagen zodat u deze veilig kunt delen met uw hele organisatie. Niet iedereen in de vergadering kan de Teams-vergadering echter opnemen.
Het is mogelijk dat een recente uitnodiging voor een vergadering niet wordt weergegeven in uw agenda. U kunt alleen Teams-audio gebruiken. Wanneer u deelneemt aan een vergadering, is uw microfoon gedempt.
Alle apps die je aankoopt in een Google account kun je gebruiken op alle apparaten waarmee je bent aangemeld met dat Google account bij die Play Store.
Aan het aanhouden van een Microsoft-account, het storten van saldo daarop of het gebruik van het account voor het doen van aankopen, zijn geen kosten verbonden. Met andere woorden: het is gratis.
Meeting code vervalt direct zodra alle gebruikers de meeting verlaten. Meeting code vervalt direct zodra alle gebruikers de meeting verlaten. Meeting code vervalt 365 dagen na het laatste gebruik. Als iemand de code binnen die 365 dagen gebruikt, wordt de houdbaarheid met nog eens 365 dagen verlengd.
U kunt de opname van vergaderingen starten, stoppen en weergeven in de mobiele Teams-app. > Opname starten. Iedereen in de vergadering krijgt een melding dat de opname is gestart.
Gasten zijn mensen van buiten de organisatie die een teameigenaar uitnodigt om deel te nemen aan het team, zoals partners of consultants. Gasten hebben minder mogelijkheden dan teamleden of teameigenaren, maar ze kunnen nog steeds veel doen.
De Microsoft Teams Essentials geeft alleen toegang tot Microsoft Teams. De kosten van een Microsoft Teams Essentials licentie komt neer op €3,40 per gebruiker per maand. In deze licentie heb je alleen toegang tot Microsoft Teams en niet de andere Microsoft 365 apps.
De gratis versie van Teams bevat het volgende: Chatberichten en zoekopdrachten. Ingebouwde onlinevergaderingen en audio- en videogesprekken voor individuen en groepen. Naadloos delen van bestanden en bestandsopslag met OneDrive.
In Lync wordt deze status ingesteld wanneer er wordt gedetecteerd dat u deelneemt aan een Lync-onlinevergadering of wanneer u volgens uw Outlook-agenda in een vergadering zit.
Wanneer uw status gedurende een bepaalde periode 'Niet-actief' is geweest, wordt de gele statusindicator en de tekst 'Afwezig' weergegeven. De standaardperiode voor deze opties is vijf minuten, maar u kunt een langere tijd opgeven.
Statusopties openen
Klik op de knop Opties en klik vervolgens op Status. Klik naast de knop Opties op de pijl Menu weergeven , klik op Extra, klik op Opties en klik vervolgens op Status.