Kan ik gekochte tickets doorsturen? Nee, een gekocht e-ticket is alleen zichtbaar en te gebruiken op de telefoon waar deze op is aangeschaft. E-tickets zijn niet door te sturen naar een ander persoon of telefoon.
Ja, je kunt een treinkaartje kopen voor bijvoorbeeld je partner of een vriend(in). Een treinkaartje is altijd persoonlijk.
Een smartphone met Android of Apple iOS; De NS-app. Download de app via de App Store of Google Play Store. Als 'Mijn tickets' niet in het menu staat, download dan de nieuwste versie van de app.
Een e-ticket moet gescand worden door een scanner. Soms is dit een vaste scanner zoals bij een NS-toegangspoortje of een mobiele scanner zoals bij een voetbalwedstrijd of concert. De scanners hebben hiervoor wel genoeg licht nodig. Zet daarom de helderheid van de smartphone hoger, zodat het ticket goed leesbaar is.
Met een e-ticket hoef je niet in te checken. Reis je van of naar een station met gesloten poortjes, ga dan naar een poortje en open deze met de vierkante code op het e-ticket. Let op: je kan de poortjes alleen openen door het e-ticket te laden en te tonen in de NS-app of met een uitgeprint e-ticket.
Hoe lang is mijn e-ticket geldig in de app? Een treinticket kan gedurende de gehele dag gebruikt worden voor één rit op de dag waarvoor je ze gekocht hebt. Na aankoop verschijnt je ticket met barcode in je app, waarmee je vanaf dat moment kan reizen.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Deze e-tickets zijn noodzakelijk om op reis te gaan. Reisbescheiden die niet digitaal beschikbaar zijn worden naar jouw adres gestuurd. Wanneer beschikbaar, is het mogelijk om aanvullende reisinformatie (over bijvoorbeeld de bestemming) te downloaden.
Als je een kaartje van iemand anders overkoopt, kun je dus niet naar binnen want: jouw naam staat er niet op. Het wijzigen van die naam kan niet, net als het ticket retourneren of verkopen via een platform als Ticketswap. Conclusie: je bent je geld kwijt.
Het is mogelijk een reservering te maken en te betalen voor iemand anders. Je gebruikt overal in de boeking jouw eigen gegevens behalve natuurlijk bij de naam van de passagiers. Het ticket komt dan op naam van die persoon terwijl de betaling via jou verloopt.
Hoi Pietert, klopt de tickets zijn mobile tickets, deze kan je niet doorverkopen omdat de barcode continue veranderd. Dit om doorverkoop tegen te gaan. Het is aangegeven bij de verkoop dat dit niet mogelijk is. We adviseren je dan even contact op te nemen met de partij aan wie je het verkocht hebt.
De ontvanger van je ticket kan het via deze link accepteren en toevoegen aan hun TicketSwap-account. Het ticket zal van jou blijven, dus je kan altijd stoppen met delen of het ticket doorverkopen. De persoon aan wie je het ticket stuurt kan het enkel bekijken (en natuurlijk gebruiken).
Met secure smart tickets kunnen we voorkomen dat kaarten worden doorverkocht. Deze tickets ontvang je niet per e-mail of per post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic App op je smartphone. De tickets hebben een dynamische barcode, die vanaf twee uur voor de voorstelling verschijnt en die iedere 30 seconden wijzigt.
Reizen met de bus kan ook zonder OV-chipkaart. Losse kaartjes zijn er in verschillende vormen: een papieren kaartje, een e-ticket en een m-ticket. Een aantal kaartjes hieronder kun je direct als e-ticket bestellen, andere kaartjes zijn alleen te koop bij verkooppunten of bij de buschauffeur.
Kaartjes en OV-chipkaart tarieven
Het vaste opstaptarief (het basistarief dat een reiziger altijd betaalt, waar de reis ook naar toe gaat) is voor het hele land hetzelfde en komt uit op € 0,98. Het kilometer-tarief voor een reis met de OV-chipkaart bedraagt in de regio Arnhem Nijmegen € 0,17.
Af en toe met de bus, tram of metro? Het is mogelijk om een los kaartje te kopen voor het openbaar vervoer. Dit kan van te voren in de 9292 app, bij een automaat of bij de chauffeur. Met de OV-chipkaart reis je op saldo of met een speciaal product in het stads- en streekvervoer in heel Nederland.
Het toevoegen van een rijbewijs aan Apple Wallet lijkt erg op het toevoegen van een creditcard of betaalpas, maar met een paar extra veiligheidsmaatregelen. Open de Apple Wallet-app. Tik op het +-pictogram in de rechterbovenhoek. Selecteer de optie voor het rijbewijs of de staat-ID.
Ook voor Android
Eén van de populairste is zonder twijfel PassWallet en biedt ondersteuning voor Apples Passbook tickets maar ook voor NFC. Verder kan je je kaarten categoriseren en archiveren. Nog zo'n populaire app, die trouwens ook mijn favoriet is, is PassAndroid Passbook viewer.
Een e-ticket is een euro goedkoper dan een wegwerpkaartje op het station. Ook nu de ov-chipkaart poortjes gesloten zijn op diverse stations kun je nog steeds met een e-ticket of wegwerp kaartje reizen. Op het e-ticket zit een barcode. Daarmee kun je de brede poortjes openen.
Heb je geen OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je treinkaartje via de 9292 app en betaal met iDEAL of creditcard (Visa, Mastercard of American Express). De prijs van deze e-tickets kan afwijken met de prijs wanneer je reist met een OV-chipkaart.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.