Wil je graag een nieuw abonnement met telefoon? Dat kan natuurlijk. Je kunt bij Odido verlengen, al vanaf vier maanden voor het einde van je contract.
Je kunt 4 maanden voor afloop van je contract verlengen als je een abonnement met een telefoon hebt. Als je een simonly hebt kun je eerder verlengen, maar dan naar een abonnement MET een telefoon.
Je hoeft niet tot de einddatum van je contract te wachten om te verlengen of over te stappen. Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren.
Wil je je telefoonabonnement al eerder verlengen, dus eerder dan de einddatum van je contract? Dan hebben we goed nieuws. Dit is eigenlijk altijd mogelijk, en kan vaak al 3 tot 6 maanden voor de einddatum! Iedere provider ziet namelijk graag dat je verlengt, want dit betekent immers dat je langer klant blijft.
Vaak kun je je abonnement al vanaf 4 maanden voor je huidige contract afloopt verlengen bij je provider. Wil je weten wanneer je je mobiele telefoonabonnement kunt verlengen?
Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft. Daarom is een verlenging of overstap vaak goedkoper dan het laten doorlopen van je abonnement!
Bij Early Renewal kan je op het moment dat je al een abonnement met toestel hebt, je contract vervroegd verlengen i.c.m. weer een nieuw toestel. De nieuwe contractperiode start na afloop van de nog lopende contractperiode.
Een nieuw telefoon krediet is gekoppeld aan een nieuw abonnement. Op het moment dat je, 4 maanden voor het aflopen van je huidige contract, kunt verlengen kun je een nieuw toestel ontvangen.
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd.
Is dit mogelijk zonder extra kosten of moet ik dan overstappen? Bel eerst de klantenservice even voor een nummerwijziging. Als dat geregeld is kun je een verlenging aanvragen van je abonnement. Dat kan ook in de mijn.tele2.nl omgeving.
Ja, dit is zeker mogelijk.Je kunt dit regelen via MijnTele2. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.
Mijn abonnement loopt af, maar ik wil nog niet verlengen. Wat gebeurt er dan? Je abonnement loopt gewoon door en alles blijft werken zoals je gewend bent. Als je een abonnement hebt met telefoon die is afbetaald, dan worden alleen nog de abonnementskosten in rekening gebracht.
Je mag 4 maanden voordat je contract afloopt, verlengen. Je kan je einddatum en de datum waarop je kan verlengen, bekijken via de Odido App en op Mijn Odido. Zakelijke klanten kunnen 6 maanden voordat het contract afloopt, verlengen.
Abonnement wijzigen
Via MijnTele2 en de Tele2 app kun je een heleboel dingen aan je abonnement veranderen en instellen. Zo pas je er makkelijk je gegevens aan. En kun je één keer per maand de databundel van je abonnement veranderen.
Je mobiel abonnement verlengen biedt veel voordelen: je hoeft niet over te stappen naar een andere provider en je betaalt geen aansluitkosten. Ook kun je jouw bundel aanpassen naar je wensen: zo heb je het abonnement dat bij jou past.
Overstappen kun je al vier maanden voor het einde van je contract aanvragen. Niet tevreden met je huidige provider of kun je ergens anders goedkoper bellen? Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken.
Twee jaar recht op deugdelijk product
Volgens de wet mag je verwachten dat een product twee jaar lang 'deugdelijk' is. Ook al claimt een fabrikant dat je maar één jaar recht hebt op garantie, als je telefoon buiten jouw schuld om defect raakt, heb je alsnog recht op een gerepareerde telefoon.
Je doet early renewal, kost je 70 euro en je neemt een abonnement van 20 euro per maand.
Als u niet opzegt, verlengt de provider uw abonnement na de afgesproken periode meestal automatisch. Het contract loopt dan door zonder einddatum. De opzegtermijn is vanaf dan maximaal 1 maand. Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt.
Bij de providers Vodafone, Telfort en KPN kun je jouw sim only-abonnement omzetten naar een abonnement met telefoon. Of, hoe en wanneer je een sim only abonnement om kan zetten verschilt per provider.
Bij Belsimpel ben je vaak voordeliger uit dan bij de provider zelf. Dat komt doordat wij een vaste vergoeding per abonnement krijgen. Omdat we efficienter zijn en toestellen scherper inkopen blijft er voor jou dus meer korting over.
Conclusie. Over het algemeen ben je voordeliger uit met een losse smartphone en een sim-only abonnement. Opvallend: bij de provider ben je vaak veel meer kwijt voor een los toestel dan bij een belwinkel. Het prijsverschil kan oplopen tot wel 50%.