De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De app wordt dan geblokkeerd. Je kunt de app daarna opnieuw activeren, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Kies op het nieuwe apparaat voor 'aanmelden extra toestel' of op de qr-code die in beeld komt. Vervolgens scan je de code met het eerste toestel waarop de app geïnstalleerd staat en doorloop je een aantal stappen om ING Bankieren te activeren op je nieuwe apparaat.
Om de app te kunnen installeren of updaten is soms eerst een software update nodig. Net zoals bij een computer heeft ook je smartphone of tablet een softwaresysteem, ook wel een besturingssysteem genoemd. Deze software heeft regelmatig een update nodig.
Heb je geen smartphone of tablet? Dan moet je je inlog bevestigen met de ING Scanner. Je krijgt dan een kleurencode te zien die je moet scannen. Daarna krijg je een code, die je overtypt in Mijn ING.
Ga naar de App Store of Google Play. Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'. Druk op download of installeer.
Mobiel bankieren op een open netwerk
Thuis kun je je bankzaken regelen via de app of Mijn ING met je beveiligde internetverbinding. Ben je buitenshuis, bijvoorbeeld in de trein of in een café? Dan weet je niet of de internetverbinding (wifi) die je gebruikt beveiligd is. De app is dan een goed en veilig alternatief.
Gebruik de app om te internetbankieren. Mobiel bankieren en je bankrekening bekijken via een app op je smartphone of tablet is veilig, zeker ten opzichte van internetbankieren via een browser op een openbaar wifi-netwerk . Uiteraard kun je dingen doen en laten om veiliger te bankieren met een app.
Vergeet de Mobiel Bankieren App niet te installeren
Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
De app ING Mobiel Bankieren is gratis te downloaden in de App Store voor iPads en iPhones en de Play Store voor apparaten met Android.
Internetbankieren via Mijn ING en de Mobiel Bankieren App
Je kunt je geldzaken regelen op je computer, op je tablet of je smartphone. Op de computer gebruik je daarvoor Mijn ING. Op je tablet of smartphone gebruik je de ING app. Met beide zie je jouw saldo.
We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening. Je ontvangt hierover altijd een brief, vaak binnen 5 werkdagen ná blokkade. Daarin staat meer informatie over het onderzoek (waarom je rekening is geblokkeerd) en uitleg over de vervolgstappen.
Gebruik je de Mobiel Bankieren App? Dan kun je via de app direct je gebruikersnaam bekijken. Heb je geen app? Dan kun je je gebruikersnaam opvragen via de klantenservice, binnen 5 werkdagen ontvang je dan je gebruikersnaam per post.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gegevens zijn strikt persoonlijk, net zoals je pincode. Houd inloggegevens daarom geheim.
De beste bankapp van 2021 is de Mobiel Bankieren App van Knab Bank. Met een eindscore van 4,5 scoort de app het hoogst. Met de app heb je volledig inzicht en controle over al je rekeningen. Je kunt verschillende soorten alerts ontvangen en je rekeningen gemakkelijk personaliseren.
Of je wilt gewoon bankieren zoals je gewend bent: achter je computer. Dat laatste kan nog gewoon bij de meeste traditionele banken. Je bent niet verplicht om de app te gebruiken bij ABN Amro, Rabobank, Triodos en de Volksbank (ASN Bank, SNS, Regiobank).
Van maandag tot en met vrijdag kunt u gratis bellen met de ING van 8.00 uur tot 21.00 uur. Op zaterdag kunt u bellen met de ING bank van 9.00 uur tot 17.00 uur. Op zondagen en feestdagen is de gratis ING servicedesk gesloten. Wel kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bellen met de ING Alarmlijn.
Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd? Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Download de app opnieuw en wijzig je wachtwoord tijdens het activeren van de app. Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord namelijk met een SMS-code.
Internetgebruikers die veilig willen internetbankieren kunnen hier het best een tablet zoals de iPad voor gebruiken, aangezien dit het veiligste platform is.