Soms kun je niet inloggen door een storing in Rabo Online Bankieren of iDEAL. Misschien zijn we bezig met onderhoud aan ons systeem. Dit doen we vooral 's nachts, zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Check als je niet kunt inloggen of er een storing of onderhoud is.
Er zijn op dit moment geen storingen bekend.
Je nieuwe betaalpas koppel je opnieuw aan internetbankieren en de Rabo App door eerst een keer in te loggen in internetbankieren. Vergeet niet om je nieuwe pasnummer in te vullen in het inlogscherm. Na een paar minuten is ook de Rabo App bijgewerkt. Dat gaat vanzelf.
Wil je met je computer inloggen op Rabo Internetbankieren? Dan zie je ons vernieuwde inlogscherm. Het scherm is veilig en vertrouwd, net als het oude inlogscherm. Je kunt dus zonder zorgen met je Rabo Scanner inloggen.
Bij het betalen met iDEAL met de Rabobank kreeg ik een foutmelding Algemene Systeemfout 999: Als deze melding verschijnt kan het zijn dat het betalingsverkeer plat ligt.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u uw toestel opnieuw moet registreren. U heeft vier maanden niet ingelogd: de toestelregistratie is automatisch opgeheven. U heeft een software-update van de besturingssoftware uitgevoerd waardoor uw registratie is opgeheven.
Als u deze foutmelding bij verzending krijgt, dan probeert u te verzenden met een ongeldige combinatie van Klantcode en Authenticatiecode. Ga naar het menu 'Bestand' - 'Instellingen' - 'SALAR Nederland' en controleer of de Klantcode en Authenticatiecode juist zijn.
De pagina's van de Rabobank zijn ontwikkeld met moderne internettechnologie en werken het beste met de volgende besturingssystemen en browsers: Windows 8 met laatste versie Internet Explorer, Firefox of Chrome. Windows 7 met laatste versie Internet Explorer, Firefox of Chrome.
Uw eerste betaalpas
Toets de laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer in. Toets de 3 cijfers van uw pasnummer in. Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
Rabofoon: 0900 - 0909
De Rabofoon is 24 uur per dag bereikbaar via: 0900-0909 (€ 0,20 per gesprek plus de gebruikelijke telefoonkosten). Vanuit het buitenland bel je de Rabofoon via: +31 499 499 199.
De Rabo Wallet is gestopt per 1 augustus 2022. Sinds die datum kun je geen gebruik meer maken van de Rabo Wallet en de daarbij horende functies. Mobiel betalen op je Android telefoon of smartwatch kan nu eenvoudig met Google Pay en parkeren is beschikbaar in de Rabo App.
Wat is de verwerkingstijd van een salarisbatch? Je betaalt het salaris van je werknemers meestal in een batch als één bestand in een Eurobetaling. Het geld dat je in een batch via Rabo Business Banking (Pro) overmaakt naar je werknemers, komt soms direct en soms de volgende werkdag aan bij de ontvangende bank.
De komende weken wordt de Rabo App stap voor stap vernieuwd. Klanten kunnen straks via de app nog makkelijker hun bankzaken regelen: van rekeningen & verzekeringen tot hypotheek. Ook wordt de app steeds meer een 'financiële coach', die klanten meer grip geeft op hun financiën.
"Voor het installeren van de Rabo App is minimaal iOS vanaf versie 14.0 of Android vanaf 8.0 nodig", zo laat de bank op de eigen website weten.
Waarom plaatst Rabobank cookies? Sommige cookies zijn noodzakelijk en worden altijd geplaatst, bijvoorbeeld om internetbankieren en gebruik van de Rabo App mogelijk te maken. Je kiest altijd zelf voor welke cookies je toestemming geeft. We gebruiken cookies ook om jouw internetgedrag op onze website te analyseren.
Voor bedragen hoger dan € 2.000, heb je de Rabo Scanner nodig. Deze limiet kun je niet wijzigen. Als je geld wilt overboeken naar je eigen (spaar)rekening, heb je geen Rabo Scanner nodig tot een maximumbedrag van € 100.000 per week. Per keer kun je maximaal € 50.000 overboeken naar je eigen rekening.
Je hebt zowel het eerste als het tweede toestel nodig om de app te registreren met een QR-code. Het is dus niet mogelijk dit op afstand te doen. Je hebt je 5-cijferige toegangscode nodig om de app op de tweede telefoon of tablet te gebruiken. Zonder die persoonlijke code kun je de app niet registreren met een QR-code.
Als de Rabo Scanner foutmelding 102 geeft, dan komen de gegevens op het inlogscherm waarschijnlijk niet overeen met de gegevens op de betaalpas die je gebruikt.
Als de pas in de Rabo Scanner zit zie je rechts bovenin een icoontje van een batterij. Zie je 4 groene blokjes dan zit er nog genoeg stroom in. Worden het er 3 dan kan je last krijgen van foutcode 715.
Rabobank on Twitter: "@MarianEekels N07 wijst op tijdelijke verbindingsproblemen.