Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je iOS of iPadOS 14 of ouder gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Als uw Android geen verbinding kan maken met wifi, controleer dan of de Vliegtuigmodus uit staat. Deze kan namelijk internetverbindingen verstoren. Zo kunt u controleren of de Vliegtuigmodus is ingeschakeld en deze uitschakelen: Veeg naar beneden vanaf de bovenkant van uw telefoon om de meldingenbalk uit te vouwen.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in en druk op Herstel netwerkinstellingen. Nadat je je keuze bevestigd hebt door op Gereed te drukken wordt je iPhone opnieuw opgestart. Controleer vervolgens of de Persoonlijke hotspot weer in de Instellingen staat.
Stel de netwerkinstellingen opnieuw in
Als je iOS of iPadOS 15 of nieuwer gebruikt, tik je op Instellingen > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Start uw apparaat opnieuw op .
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakelt u tussen wifi en mobiele data: Open uw app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van uw apparaat kunnen deze opties verschillen. Schakel wifi uit en mobiele data in en controleer of er een verschil is.
Herstel netwerkinstellingen: Alle netwerkinstellingen worden verwijderd. Bovendien wordt de apparaatnaam die is toegewezen onder 'Algemeen' > 'Info' in Instellingen opnieuw ingesteld op "iPhone" en worden handmatig vertrouwde certificaten (zoals voor websites) gewijzigd in niet-vertrouwde certificaten.
A: Om het probleem 'Mobiel netwerk niet beschikbaar' op te lossen, kunt u proberen uw telefoon opnieuw op te starten, de instellingen voor de vliegtuigmodus te controleren, uw simkaart opnieuw te plaatsen, de software van uw telefoon bij te werken, de netwerkdekking te controleren, de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen of contact op te nemen met uw mobiele provider voor hulp.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer.Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
Controleer of uw account actief is en in orde is . Controleer of u zich in een gebied met mobiele netwerkdekking bevindt en of er geen storingen zijn in uw gebied. Controleer of uw apparaat niet is geblokkeerd of geblokkeerd voor het ontvangen van mobiele diensten en is ingesteld met het juiste data-abonnement.
In de app Instellingen op je Windows-apparaat, selecteer Netwerk & internet > Wi-Fi en selecteer vervolgens Bekende netwerken beheren. Selecteer uw Wi-Fi netwerk en klik op Vergeten. Maak opnieuw verbinding met het netwerk door het te selecteren en het wachtwoord in te voeren.
Probeer verbinding te maken met een wifi-netwerk op een andere locatie . Als uw apparaat verbinding kan maken, moet u hulp krijgen met uw wifi-netwerk. Als uw apparaat geen verbinding kan maken met wifi-netwerken, neem dan contact op met Apple. Werk uw wifi-router bij met de nieuwste firmware en controleer of de router uw Apple-product ondersteunt.
Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen . Als u deze reset uitvoert, worden uw verbindingsproblemen mogelijk opgelost.
Wat te doen als het Wi-Fi-netwerk niet wordt gedetecteerd? Er kunnen verschillende redenen zijn voor het probleem dat je niet normaal verbinding kunt maken met het Wi-Fi-netwerk. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de router niet goed werkt of dat er een probleem is met de netwerkinstellingen van je telefoon.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Windows 10 geen verbinding kan maken met een netwerk: Verkeerde wifi-informatie zoals wachtwoord, SSID, etc. Uw bekabelde verbinding is niet goed aangesloten. Uw apparaat is buiten het wifi-bereik.
'Geen service' ofwel 'geen bereik' op uw telefoonschermpje betekent dat u niet kunt bellen en internetten. Via de wifi is het dan uitzoeken geblazen waar het aan ligt en wat u kunt doen. Maar als klant kunt u dan ook in een onoplosbare kluwen van een chatbot terechtkomen.
Oplossing: Controleer of de Wi-Fi op uw laptop is ingeschakeld . De meeste laptops hebben een fysieke Wi-Fi-knop of een functietoets (Fn) om de Wi-Fi in en uit te schakelen. Zorg ervoor dat deze is ingeschakeld. Controleer ook uw systeemvak of netwerkinstellingen in het configuratiescherm of het instellingenmenu om er zeker van te zijn dat Wi-Fi is ingeschakeld.
Open Instellingen > Algemeen > Reset.Tik op Reset netwerkinstellingen.Voer uw toegangscode in als daarom wordt gevraagd en bevestig .
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G, 4G of 5G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.