Productbeschrijving. WD40 Degreaser is een snelwerkende, sneldrogende ontvetter, die vet, vuil en modder verwijdert. Laat geen resten achter.
Om mechanische onderdelen te ontvetten met WD-40 heeft u niet veel nodig. Neem een doek mee en schud eerst het product goed. Spuit vervolgens op het oppervlak om te ontvetten en laat het daarna een paar minuten intrekken. Veeg vervolgens met een doek en herhaal dit proces totdat het onderdeel perfect schoon is.
Zijn WD-40® spuitbussen ontvlambaar? WD-40 spuitbus is geclassificeerd als een zeer licht ontvlambare spuitbus volgens Verordening (EG) 1272/2008 (CLP). Raadpleeg het waarschuwingsetiket of het veiligheidsinformatieblad van WD-40 spuitbussen voor voorzorgsmaatregelen voor veilig gebruik.
Hoewel WD-40 dus voor veel zaken is in te zetten, kun je er beter geen rubber of kunststof mee beschermen en smeren. En voor gevoelige elektronica kun je beter contactspray gebruiken. Contactspray is namelijk een 'vluchtige' spray en droogt snel op, waar WD-40 een soort vettig laagje achterlaat.
Een fiets ketting smeren WD40 is niet verstandig! De vette eigenschappen van dit product hebben nadelige effecten op jouw fietsketting.
Alhoewel WD40 multispray goed werkt voor het smeren van een slot is het niet optimaal. Het product trekt namelijk een beetje vuil en stof aan, waardoor je na verloop van tijd mogelijk weer problemen krijgt met het slot. Dit product is echter beter voor het smeren van (cilinder)sloten dan grafiet.
Producten zoals WD40 en vaseline (petroleum) bevatten veel oplosmiddelen, welke helaas in je rubbers trekken en het rubber kunnen aantasten en op laten zwellen.
Spray het verroeste oppervlak in met WD-40, spray genoeg zodat goed kan intrekken. Laat het ongeveer 10 minuten intrekken. Het product zal snel in het onderdeel kruipen en je helpen het onderdeel los te maken. WD-40 Multi-Use Product verwijdert geen roest, maar beschermt alles wel tegen roestvorming.
Een voordeel ten opzichte van een smeermiddel op basis van olie is dat siliconenspray geen (of veel minder) vuil aantrekt en minder erge vlekken achterlaat als je er per ongeluk mee knoeit. En de grap: Kijk hier eens: WD40 bevat ook twee bijzondere producten: Smeerspray met PTFE en Droogsmeerspray met PTFE.
Met WD40 verwijder je eenvoudig verf, teer, insecten, vogelpoep en ander vuil van de laklaag. Ook de velgen van je wagen kun je weer blinkend schoon krijgen met WD40.
Klemmen en elektrische verbindingen kan je behandelen met WD-40 Specialist Snelwerkende Contactspray. De spray zorgt ervoor dat stof en vocht verwijderd wordt.
Je kunt siliconenspray o.a. gebruiken om scharnieren en sloten, elektrische installaties, rubber, plastic, chroom en leer te beschermen tegen vocht. Siliconenspray heeft namelijk een prima vochtafstotende werking.
WD-40 Specialist Remmenreiniger verwijdert effectief vet, olie, vuil van remmen, koppelingen, tandwielen en andere componenten. De formule van de remreiniger werkt onmiddellijk en droogt snel zonder enig residu achter te laten.
Mocht je toch te maken hebben met vlekken of roest bij de scharnieren, dan is WD-40 aan te raden. Deze Multi-Use spray is geschikt voor de meeste oppervlakken en zal dus ook je kunststof tuinmeubelen beschermen en reinigen. Zelfs de meest hardnekkige vlekken ga je hiermee effectief te lijf.
Onder het begrip ontvetten wordt het losmaken en verwijderen van verontreinigingen die bestaan uit oliën, vetten en los vuil verstaan. De eisen qua reinigingsgraad kunnen sterk verschillen en ook de te verwijderen oliën en vetten kunnen variëren, daarom zal de optimale ontvettingsmethode verschillen.
Bouten en moeren losmaken kan in eerste instantie onmogelijk zijn als er teveel roest is. Maak dan gebruik van een smeermiddel als WD-40. Spuit het in en laat het een tijdje intrekken. Probeer daarna alsnog de bout of moer los te schroeven.
Wanneer de roest de schroefdraad van de bouten en moeren heeft bereikt, dan is er geen betere manier om het los te maken dan WD-40 Specialist Super Kruipolie. Breng het aan op de bout en tik er vervolgens met een hamer op. Dit helpt de kruipolie om de bout los te maken zodat je deze gemakkelijk kan verwijderen.
Strooi wat zout over de verroeste delen om het vervolgens te besprenkelen met limoensap. Laat het goedje ongeveer 2 tot 3 uur intrekken voordat je het eraf scrubt. Je kan de schil van de uitgeperste limoen gebruiken om de roest eraf te schrapen. Natuurlijk kan je ook een citroen gebruiken, in plaats van een limoen.
Daar is siliconenvet (en aanverwante smeermiddelen) het enige juiste middel voor. Waarom: tast de rubber ringen niet aan, net als bij de duikers, maar heeft daarnaast een afdichtende werking.
Siliconenvet en siliconenolie. Siliconenspray is misschien wel de meest bekende en voorkomende variant. We kennen allemaal de siliconenspray om rubber te onderhouden. Regelmatig rubbers inspuiten met siliconen zorgt ervoor dat deze kwetsbare delen soepel en glad blijven.
Re: Raamrubbers reinigen van groene aanslag
Je kan ook een Apc kopen, al purpose cleaner, die je dan aanlengt met water en met dat mengsel de rubbers inwrijven en daarna goed afspoelen met water.
WD-40 is vettig en daar blijft vuil aan plakken. De sleutel gaat wel soepeler maar kan op termijn weer vast gaan zitten door dat stof. De SLOTSPRAY bevat een vetloos smeermiddel en ontdooid ook vastgevroren sloten (kan erg handig zijn in de winter). Let wel op dat het rode spuitbuisje niet afbreekt in het slot!
Net als bij alle spullen die veel buiten worden gebruikt, kan er vooral met koud Hollands weer viezigheid of corrosie ontstaan in het slot. Om het slot weer soepel te laten lopen adviseren wij het gebruik van smeerolie. Dit kan zijn WD40, silliconenspray of kroonolie. Het juiste gebruik van deze olie is erg belangrijk.
U kunt dit proberen door de sleutel in een zure oplossing te leggen; bijvoorbeeld in azijn of in cola. Laat de sleutel een paar dagen rusten. Probeer vervolgens het roest er af te poetsen, eventueel met hulp van een staalborstel als het niet makkelijk gaat.