Wat verdient een Vrachtwagenchauffeur? Het bruto salaris van een Vrachtwagenchauffeur ligt volgens de CAO beroepsgoederenvervoer 2021/2022 tussen de €1966 en €3015 bruto per maand. Hierbij geldt wel dat men extra betaald krijgt voor overwerk, werk in het buitenland, werk in het weekend, enzovoorts.
Hoeveel verdient een Chauffeur in Nederland? Het gemiddelde chauffeur salaris in Nederland is € 26.813 per jaar of € 13,75 per uur.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
Als vrachtwagenchauffeur is vrijheid een van je belangrijkste voordelen. Je kunt veilig over de weg rijden en zit niet de hele dag in een hokje. Je kantoor is de weg, je zit niet vast aan eindeloze vergaderingen en papierwerk, en niemand kijkt over je schouder mee terwijl je werkt.
3.354 euro per week. 671 euro per dag. 1,07 euro per kilometer.
Maximale totale rijtijd
Als chauffeur mag u: maximaal 2 keer per week 10 uur per dag rijden (en op andere werkdagen in diezelfde week maximaal 9 uur per dag); per week maximaal 56 uur rijden (als u voldoet aan de voorwaarde hieronder); per 2 weken maximaal 90 uur rijden.
Schaal C (voor routinematige werkzaamheden, meestal binnen Nederland) begint op 2.119 euro, schaal D (met iets meer vrijheid om routes te bepalen, ook internationaal) op 2.256 euro en schaal E op 2.366 euro. Die laatste schaal is bedoeld voor chemisch transport.
Het aanvangssalaris van een Vrachtwagenchauffeurs bedraag meestal tussen de € 1.597 en € 2.216 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 1.964 en € 2.612 per maand bij een werkweek van 38 uur.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
Zo kan de nachttoeslag voor ééndaagse nachtritten oplopen tot € 21,28 per nacht. Dit was voor iedereen gelijk. Intussen is dit veranderd in een vergoeding van 19% van het uurloon. Dat houdt in dat er nu verschillen kunnen optreden per chauffeur.
Salaris Internationaal Chauffeur
Een Internationaal Chauffeur in Nederland verdient gemiddeld € 2.785 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.370 (laag) tot € 3.205 (hoog).
Het gemiddelde salaris voor een Chauffeur in regio New York, Verenigde Staten is US$ 52.412 per jaar. De gemiddelde aanvullende vergoeding voor een Chauffeur in regio New York, Verenigde Staten is US$ 11.112, waarbij het bereik uiteenloopt van US$ 428 tot US$ 288.593.
Hoeveel verdient een vuilnisman? Een fulltime vuilnisman verdient gemiddeld zo'n 2.000 euro bruto per maand. Per jaar is dat 26.179 euro bruto, wanneer je 40 uur per week werkt. Als flexmedewerker verdien je ongeveer 11,66 euro per uur.
Een buitenlandse chauffeur die in Zweden onderweg is, verdient gemiddeld een netto maandloon van 14.868 Zweedse kroon – 1.593 euro. Een Zweedse chauffeur heeft een netto maandloon van 21.999 kroon – 2.357 euro.
Ter vergelijking: het gemiddelde maandloon van een vrachtwagenchauffeur in Duitsland ligt op 2.623 euro, terwijl een beginnende rijder in Nederland op zo'n 2100 euro kan rekenen.
Op zondagen in de zomer van juni tot en met september geldt een rijverbod van 07.00 tot 24.00 uur. Op feestdagen en zaterdagen geldt een rijverbod, doorgaans vanaf 07.00 of 16.00 tot 23.00 of 24.00 uur, dit is per feestdag en zaterdag verschillend.
Hoe lang en hoe vaak pauze
Voor uw pauzes gelden de volgende regels: Als u langer dan 5,5 uur werkt, heeft u volgens de wet recht op minimaal 30 minuten pauze. U mag de pauze splitsen in 2 keer een kwartier. Als u langer dan 10 uur werkt, heeft u volgens de wet recht op 45 minuten pauze.
Bij een dienst van 4,5 uur of meer hebben zij recht op 30 minuten pauze.
Nummer 1: DAF
Met kop en schouders de winnaar is, van origine van Nederlandse bodem, het merk DAF. In 2019 koos maar liefst 42% van de wegtransport klanten van Beequip voor een DAF vrachtwagen leasen, in 2020 zitten we tot nu toe op 40%.
Je accountant, kantoorkosten, vergunningkosten en onvoorziene kosten 15.000 euro per jaar. Dus alles bij elkaar toch 106.000 euro per jaar aan kosten. (let op je loon is nog niet geteld !). Als we het loon erbij tellen komen we op 161.000 euro per jaar aan omzet wat minimaal nodig is.
Om werk te vinden als eigen rijder zijn er een aantal wegen. Uiteraard is de telefoon of een bezoek aan mogelijk bedrijf waar je voor wilt rijden een optie. Bedenk wel dat een eerste indruk dan erg belangrijk is. 15% van het succes hangt af van de kennis en 85% van de eerste indruk.