De feedback over UPS laat een duidelijk beeld zien van ontevredenheid. Veel klanten ervaren onbetrouwbaarheid in de service en hebben herhaalde problemen met de bezorging van pakketten. Een kleinere groep klanten heeft echter positieve ervaringen en is tevreden over de service.
UPS heeft een werknemersbeoordeling van 3,5 van 5 sterren, op basis van 55 bedrijfsreviews op Glassdoor. De meeste werknemers hebben het hier dus goed naar hun zin.
Extreme weersomstandigheden, natuurrampen en andere omstandigheden waarop wij geen invloed hebben, kunnen onze services soms verstoren. Als er een actieve onderbreking van de service is, wordt deze hieronder weergegeven. Boven aan alle pagina's van ups.com verschijnt een gouden waarschuwingslint.
U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
1 werkdag, levering halverwege de ochtend
Voor urgente zendingen bieden we levering op de volgende dag vóór 10.30 uur of 12.00 uur met UPS Express.
We kunnen uw pakket vasthouden en afleveren wanneer u weer terug bent. U kunt verzoeken dat wij uw pakket bij de buren achterlaten. U kunt verzoeken dat we uw pakket vasthouden, zodat u het kunt ophalen bij een UPS-locatie.
Zodra het pakket als "Uit bezorging" is gemarkeerd, wordt het doorgaans dezelfde dag nog bezorgd, op elk gewenst moment van de vroege ochtend om 8.00 uur tot de avond tot 20.00 uur. De exacte timing kan afhangen van factoren zoals het weer, het verkeer en het volume van de pakketten in de bezorgwagen.
Als het pakket niet wordt gevonden, wordt er een schade-/verliesclaimbrief naar u, de verzender, verzonden via e-mail, fax of post . Als het pakket wordt gevonden, keurt UPS de claim niet goed en wordt het pakket doorgestuurd naar de ontvanger. UPS informeert u wanneer het pakket is afgeleverd.
Hebben je buren niets getekend en is je pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk. Heb je bij je bestelling aangegeven dat je pakketje bij de buren mag worden bezorgd en is je pakket kwijt? Ook dan geldt of er wel of niet is getekend voor ontvangst.
Wij bewaren uw pakket 5-7 dagen bij een van onze UPS Access Points. Houd er echter rekening mee dat als uw pakket niet binnen 5-7 dagen wordt opgehaald, wij het terugsturen naar de verzender.
Ja, UPS bezorgt particuliere en zakelijke pakketten van maandag tot en met zaterdag. Op zondag vindt er geen bezorging plaats.
Extreme weersomstandigheden, natuurrampen en andere omstandigheden waar wij geen controle over hebben, kunnen soms leiden tot vertragingen of verstoringen van onze UPS-services.
Douane inklaring kan een paar werkdagen, maar ook weken duren. Het is afhankelijk van wat je verstuurt, de bestemming en de daar geldende douaneregels en -beperkingen. Je kunt contact opnemen met douane van het land voor specifieke informatie.
UPS is consequent toonaangevend in de sector met een 97,5% tijdige leveringspercentage , wat het een uitstekende keuze maakt voor bedrijven die prioriteit geven aan betrouwbaarheid (Over UPS-US). FedEx volgt op de voet met een 95,2% tijdige leveringspercentage, wat het zeer betrouwbaar maakt voor dringende en tijdsgevoelige leveringen (Over UPS-US).
UPS heeft een werknemersbeoordeling van 3,5 van de 5 sterren, gebaseerd op 34.648 bedrijfsbeoordelingen op Glassdoor. Hieruit blijkt dat de meeste werknemers een goede werkervaring bij UPS hebben.
Het pakket moet voor het einde van de dag bezorgd worden.Dit kan zo laat als 23:00 uur zijn, maar meestal voor 21:00 uur. De uitzondering is als het een pakket is met een leveringstijd, zoals 'next day air'. Dan zal het in 99% van de gevallen voor die tijd bezorgd worden.
Als het gestolen USPS-pakket verzekerd was, krijgt u direct een terugbetaling van de koerier . Als het niet verzekerd was, moet u contact opnemen met de verkoper voor een terugbetaling of vervanging.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.
UPS heeft een zeer laag pakketverliespercentage, met minder dan 1% van de pakketten die verloren gaan of beschadigd raken tijdens het transport. Dit kan echter nog steeds resulteren in een aanzienlijk aantal verloren pakketten vanwege het grote volume aan pakketten dat UPS dagelijks verwerkt.
Voor UPS-zendingen geldt dat als u de waarde van het artikel niet opgeeft op het moment van de transactie en voor dat bedrag een aangegeven waarde koopt, uw maximale vergoeding voor de waarde van het artikel $ 100 bedraagt . *Beschikbaar bij deelnemende locaties.
Om te beginnen kunt u op twee manieren een UPS GSR-verzoek indienen: Bel 1-800-PICK-UPS (1-800-742-5877) en zeg "Refund."Of log in op het UPS Billing Center en selecteer Request a Refund . Het UPS Billing Center is alleen toegankelijk voor klanten met een betaalrekening.
Verzonden/Onderweg
We hebben de zending ontvangen, deze wordt door ons netwerk verzonden en heeft nu een geplande leverdatum . Zendingen kunnen in deze status blijven totdat ze voor definitieve levering worden verzonden.
Is onderweg
De lokale UPS-vestiging heeft de zending ontvangen en ze hebben deze naar een chauffeur gestuurd voor de uiteindelijke aflevering.
De UPS-chauffeurs plannen de bezorging van pakketten opnieuw in vanwege extreme weersomstandigheden, natuurrampen en andere dergelijke echte problemen in de meeste gevallen . Sommige situaties kunnen niet worden gecontroleerd door de chauffeurs of door het merk. De pakketbezorgstatus wordt in dergelijke omstandigheden bijgewerkt naar een herziene datum.