terugsturen = terugsturen werkw. Uitspraak: [təˈrʏxstyrə(n)] Verbuigingen: stuurde terug (verl. tijd enkelv.)
Retour heeft twee meervouden: zowel retours als retouren is goed. Welke vorm gekozen moet worden, hangt af van de betekenis. In de gewoonste betekenis van retour ('vervoersbewijs') is retours juist. In de betekenissen 'teruggezonden wissel' en 'teruggenomen goederen' is het meervoud retouren goed.
Een brief sturen aan iemand en een brief sturen naar iemand zijn beide correct.
Wat is de verleden tijd van retourneren? De verleden tijd van retourneren is 'retourneerde'. Het voltooid deelwoord is 'heeft geretourneerd'.
terugkeren (ww) : keren, retourneren, teruggaan, terugkomen, wederkeren, wederkomen, weerkeren, weerkomen, weeromkomen. teruggeven (ww) : restitueren, retourneren, terugbetalen, vergoeden.
Goederen terugsturen naar de leverancier omdat ze niet in overeenstemming zijn met de gemaakte afspraken.
Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.
Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.
De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.
Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder te vertellen waarom je iets wilt retourneren, afzien van je koop. Wil je een product terugsturen? Gebruik dan het modelformulier herroeping.
Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.
retour [terug] {1508} < frans retour, van retourner, oudfrans reto(u)rner, van re- [terug] + to(u)rner [draaien] < latijn tornare [idem] ( vgl. tornen1).
Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.
Als u spijt hebt van uw aankoop kunt u het product soms ruilen of teruggeven. Als u het via internet kocht, hebt u wettelijk het recht om uw aankoop terug te sturen. Maar als u iets in een gewone winkel kocht, mag de verkoper kiezen of u het mag ruilen. Behalve als een product te snel kapot is.
Na de online aankoop van een product heeft een consument het recht om de koopovereenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Webwinkels zijn wettelijk verplicht om de consument een bedenktijd van 14 dagen of langer te geven.
Online shoppen: geld retour
De webwinkel is wettelijk verplicht om het product aan te nemen, mits er geen schade is toegebracht aan het product. Hoewel veel webwinkels de eis stellen dat het product in de originele, onbeschadigde verpakking moet zitten, is dit wettelijk niet een vereiste.
Print het retourlabel en retourformulier uit en lever het pakket in bij een pakketpunt. Wij houden je op de hoogte van het gehele retourproces en geven je een melding via de email wanneer het pakket geleverd is bij de webshop, wanneer de webshop je retourzending behandeld en wanneer je het geld terug krijgt.
Retourneren naar de afzender is gelukkig gratis als je dat duidelijk aangeeft op de envelop. Hopelijk zal de afzender vervolgens zijn/haar adresboekje updaten. Als je met een grote stroom aan post te maken hebt, dan kan het nodig zijn om het postkantoor te bezoek of je postbode aan te spreken.
Je mag als ontvanger post en pakketten altijd weigeren, dus ook als het gaat om aangetekende post. Dit doe je als volgt: Geef aan bij de bezorger dat je de aangetekende post niet in ontvangst wilt nemen. De bezorger plakt dan een retoursticker op de post waaruit blijkt dat deze is geweigerd.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .
Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.