Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen vind je je ticketnummer of boekingsreferentie nog niet op de boekingsbevestiging, maar op het ticket dat wij uiterlijk 22 dagen na boeking per e-mail versturen.
De boekingsbevestiging is eigenlijk een samenvatting van de vakantie. Je vindt er de volgende informatie in: Het reserveringsnummer. Houd deze altijd bij de hand wanneer je vragen hebt aan de klantenservice.
Je gebruikt je e-ticket om online in te checken of op de luchthaven. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je vanaf 48-24 uur voor vertrek online inchecken en bij sommige luchtvaartmaatschappijen is dit zelfs verplicht.
Wanneer je een ticket boekt ontvang je eerst de boekingsbevestiging. Dit is jouw geldige bewijs van je vluchtreservering. Je ontvangt je e-ticket(s) uiterlijk binnen 3 dagen in je mailbox. Vertrek je binnen 48 uur?
De boekingsreferentie is hetzelfde als de boekingscode die je in de boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen.
Is reserveringsnummer hetzelfde als boekingsnummer? Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen. … Heb je een TUI reis geboekt bij een ander reisbureau dan heb je een reserveringsnummer ontvangen bestaande uit 6 karakters (bijvoorbeeld DG6ZTH).
Een vliegticket en een E-ticket zijn bijna hetzelfde. Het verschil is dat het E-ticket digitaal is en een vliegticket vaak op papier. Deze tickets zijn eigenlijk niet veel meer dan een reservering voor een ticket in het vliegtuig. Ze zijn eigenlijk een 'bonnetje' waarmee je kan bewijzen dat je hebt betaald.
Bij een lijnvlucht kiest u zelf de luchtvaartmaatschappij en de dag en tijdstip van uw vlucht. Deze heeft het vliegtuig zelf in eigendom en biedt vluchten aan volgens hun eigen rooster. Een chartervlucht boekt u via een reisorganisatie. Deze huurt het vliegtuig voor een georganiseerde vakantievlucht.
Vaak zijn de aangesloten websites van Skyscanner buitenlandse bedrijven met alleen dure buitenlandse telefoonnummers. Niet erg handig als er een probleem is of je een vraag hebt. Ons advies is daarom om altijd te boeken bij een betrouwbare Nederlandse aanbieder met goede klantenservice zoals Cheaptickets.nl.
Kan ik gekochte tickets doorsturen? Nee, een gekocht e-ticket is alleen zichtbaar en te gebruiken op de telefoon waar deze op is aangeschaft. E-tickets zijn niet door te sturen naar een ander persoon of telefoon.
Met een e-ticket hoef je niet in te checken. Reis je van of naar een station met gesloten poortjes, ga dan naar een poortje en open deze met de vierkante code op het e-ticket. Let op: je kan de poortjes alleen openen door het e-ticket te laden en te tonen in de NS-app of met een uitgeprint e-ticket.
Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen vind je je ticketnummer of boekingsreferentie nog niet op de boekingsbevestiging, maar op het ticket dat wij uiterlijk 22 dagen na boeking per e-mail versturen.
De reizen van Corendon en TUI zijn namelijk niet meer te boeken via D-reizen doordat deze samenwerking is stopgezet.
Waar kan ik het betalingsbewijs van mijn boeking vinden? In Mijn Transavia kun je het betalingsbewijs/de factuur van je boeking downloaden. Hierop staan ook de bedrijfsgegevens van Transavia. Je kunt alleen een betalingsbewijs aanvragen als je je boeking rechtstreeks bij ons gemaakt hebt via onze website.
Wat de goedkoopste dag is om te boeken is afhankelijk van de bestemming waar je naartoe vliegt. Wereldwijd, dus zonder rekening te houden met de bestemming, is boeken op vrijdag veruit het voordeligst, gevolgd door de woensdag. Zoek je naar een specifieke bestemming, kijk dan ook even naar de boekdagen per contintent.
De grootste kans op een goedkoop ticket heb je door zo'n 4 tot 3 maanden voor vertrek te boeken. Wie pas later zin krijgt er even uit te vliegen doet er goed aan 8 tot 5 weken voor vertrek een vliegticket te boeken, dan komen de 'bodemtarieven' in zicht. De goedkoopste vluchten boek je gemiddeld 8 weken van tevoren.
Vergelijkingssites als Expedia en Skyscanner kunnen ook deals maken met vliegmaatschappijen. Zo maken ze bijvoorbeeld de afspraak minimaal duizend tickets te verkopen in een bepaalde markt, waardoor ze korting kunnen bedingen en de tickets goedkoper kunnen aanbieden.
Houd je paspoort en e-tickets bij de hand om het incheckproces te versnellen. Als je geen ruimbagage in hoeft te checken, kun je ook bij de self-service palen op de luchthaven inchecken. Tegenwoordig kun je bij veel airlines ook online inchecken en een boarding pass uitprinten.
Vanuit huis kun je op je gemak vanachter je computer jezelf en je medepassagiers inchecken. Dit is natuurlijk alleen een voordeel als je geen ruimbagage meeneemt. Een ander voordeel is dat je op de luchthaven meteen door de security kunt en op je gemak naar de gate loopt.
Om te zien in welke rij je moet gaan staan kijk je op de digitale schermen. Hierop zie je de vertrektijd van het vliegtuig, de bestemming, het vluchtnummer, het rijnummer om in te checken, eventuele extra informatie en de gate-informatie.
Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen.
Een e-ticket of ticket is het bewijs van reservering voor jouw vlucht. Een e-ticket is hetzelfde als een vliegticket. Op een e-ticket staan je vluchtschema, ticketnummer en eventuele extra's vermeld. Uiterlijk binnen 3 dagen na betaling wordt jouw vliegticket per mail verstuurd.
Geeft de TUI app “Sorry, we kunnen deze boeking niet vinden” aan, controleer dan de inloggegevens nogmaals. Als de TUI app aangeeft “Je boeking wordt nog niet ondersteund” dan heb je wellicht één van de uitgesloten reizen geboekt.