Met de MijnKPN app regel je alles rondom je abonnementen zelf. Je logt makkelijk in met je KPN ID.
Je komt in aanmerking voor KPN Compleet als je één of meerdere KPN Mobiel abonnementen of een of meerdere KPN Mobiel abonnementen in combinatie met Internet, TV en/of Vast Bellen op jouw adres hebt staan. Let op dat KPN Compleet voordelen gelden voor abonnementen van vóór 2 september 2019.
Dan kun je jouw uitbreiding van het abonnement op een andere manier aan KPN doorgeven. Namelijk via de chat of per telefoon. Kies een onderwerp. Bellen is mogelijk via 0800-0402.
Ja, je kunt één keer per maand je abonnement omhoog of omlaag aanpassen. Binnen jouw Hussel kun jij vrij bewegen. Op die manier heb je altijd een abonnement dat bij jou past. Dus mocht je binnenkort kunnen verlengen, dan kan je voor KPN Hussel kiezen en heb je deze optie wel!
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Helaas is het niet mogelijk om een Internet en TV abonnement te pauzeren. Als het contract verlopen is kan je het abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen op het moment dat je er weer gebruik van wil maken. Mocht je dit willen dan kan je het beste bellen met het nummer 0800 0402, misschien heb je inmiddels al gedaan.
Bij KPN kun je kiezen uit drie pakketten: Instap, Standaard of Premium. Bij de duurdere pakketten krijg je meer extra's en een hogere internetsnelheid.
Met KPN Compleet kon je KPN mobiel combineren met KPN internet voor leuke kortingen en extra's. KPN Compleet is sinds oktober 2019 gewijzigd: nu heet het KPN Hussel. Niet alleen de naam is veranderd, ook de voordelen. Zo is de dubbele data afgeschaft en krijg je ook geen gratis TV-pakket meer.
Het KPN Alles-in-1 Standaard pakket is het meest gekozen pakket van KPN. Het pakket biedt internet met een downloadsnelheid van 50 Mb/s (het downloaden van een film in hoge kwaliteit duurt daarmee ongeveer een half uur) en een uploadsnelheid van 5 Mb/s. Het pakket is er zowel voor glasvezel als voor de kabel.
Er is nog een andere methode om de telefoon provider op te zoeken. Heb je een telefoon in handen waarvan je de provider niet kent, bel dan het algemene voicemailnummer. Bij het bellen van dit nummer hoor je direct met welke voicemailservice (en provider) je verbonden bent. Providers hanteren hetzelfde voicemailnummer.
Maandag t/m zaterdag de papieren krant en 24/7 toegang digitaal en Premium.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
Voor het opzeggen van een lidmaatschap gelden minder strenge eisen waar de voorwaarden aan moeten voldoen, een lid geniet dus minder bescherming dan een abonnee, ook al is in de praktijk een lidmaatschap soms vergelijkbaar met een abonnement.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Uw opzegtermijn mag niet langer zijn dan 6 maanden. Is uw opzegtermijn langer dan 1 maand? Dan moet die van uw werkgever 2 keer zo lang zijn. Stel: u spreekt een opzegtermijn af van 5 maanden.
Als je mobiele contract bijna afloopt, heb je verschillende mogelijkheden. Zo kun je het huidige contract verlengen, niks doen, overstappen naar een ander type abonnement óf provider, of eens kijken naar een sim-only.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Voor- en nadelen abonnement verlengen
Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.
Je kunt overstappen naar een andere provider kun je tegenwoordig al twee maanden tot vier maanden (60 / 120 dagen) voor het einde van het huidige contract aanvragen. Dat is wel zo fijn, want dan vergeet je het niet. Het nieuwe abonnement met nummerbehoud kan pas ingaan na de einddatum van je huidige contract.