Van maandag tot en met vrijdag kunt u gratis bellen met de ING van 8.00 uur tot 21.00 uur. Op zaterdag kunt u bellen met de ING bank van 9.00 uur tot 17.00 uur. Op zondagen en feestdagen is de gratis ING servicedesk gesloten. Wel kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis bellen met de ING Alarmlijn.
ING staat bekend om een goede klantenservice. De Customer Service van ING staat 24 uur per dag klaar voor hun klanten. Als je de klantenservice aan de lijn moet hebben dan kun je gemakkelijk bellen op het telefoonnummer 020 22 888 88.
Waarom is mijn telefoonnummer nodig? Jouw telefoonnummer is nodig om je App of ING Scanner te (her)activeren. Dat is nodig wanneer je: De app of scanner per ongeluk blokkeert.
Je kunt ons direct bellen als je fraude of skimming vermoedt. Ook als je Betaalpas creditcard, Mobiel Bankieren App of sms-functie geblokkeerd is. Of als iemand geprobeerd heeft je bankgegevens te ontfutselen.
– een nieuwe betaalkaart of inlogapparaatje wordt automatisch toegestuurd naar uw woonadres; – een oude betaalkaart kunt u doorknippen, dwars door de vergulde betaalchip, en weggooien; – banken vragen nooit een oude betaalkaart of inlogapparaatje op te sturen om te laten recyclen, of om die aan iemand af te geven.
Hang meteen op! Heb je al geld overgemaakt, de oplichters laten 'meekijken' in Mijn ING of kom je erachter dat er al geld van je rekening is afgeschreven? Neem dan direct contact op met de Alarmlijn op 020 22 888 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week).
Kan ik een afspraak maken op een ING-kantoor? Voor het openen van een particuliere en zakelijke rekening kun je online een afspraak maken. Voor financieel advies kun je nu ook een beeldgesprek met onze adviseurs voeren. Gewoon thuis via je computer of tablet.
Knab met een score van een 9,1. Triodos Bank met een score van een 8,7. SNS Bank met een score van een 8,2. Rabobank met een score van een 7,4.
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen: Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De app wordt dan geblokkeerd. Je kunt de app daarna opnieuw activeren, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Op het 06-nummer dat je laat registreren, ontvang je per sms een activeringscode. Die code heb je nodig om de Mobiel Bankieren App te activeren. En die app heb je weer nodig om opdrachten in Mijn ING te bevestigen.
Voor vermissing of diefstal van je creditcard, fraude of oplichting bel je de Alarmlijn op 020 22 888 00 (24 uur per dag, 7 dagen per week). Het blokkeren van je Betaalpas kun je zelf in Mijn ING of de ING app.
Iemand toegang geven tot uw bankzaken
Met een machtiging geeft u iemand toegang tot uw bankrekening. De gemachtigde kan daarmee een aantal bankzaken namens u regelen. De gemachtigde mag bijvoorbeeld namens u geld overboeken en uw bij- en afschrijvingen checken. U bent als rekeninghouder de volmachtgever.
Je kunt iemand machtigen om de Betaalrekening te beheren. De gemachtigde kan vervolgens alleen (geld)handelingen verrichten voor producten die direct aan de Betaalrekening zijn gekoppeld. De gemachtigde kan geen producten aanvragen of wijzigen en de rekening blijft altijd op naam van de rekeninghouder staan.
Mijn rekening is geblokkeerd, waarom is dat? Je Betaalrekening is naar voren gekomen in een onderzoek naar fraude of oplichting. We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening.
Open pas een gratis bankrekening als je ook weet wat de minpunten zijn. De bankrekening van N26 is gratis, maar als je geregeld geld pint kan het toch nog een dure bankrekening zijn. Bij de Nederlandse banken als ABN Amro en Rabobank kun je alleen een gratis betaalrekening openen als jongere of student.
Vooral ABN AMRO, ING en Rabobank springen er negatief uit. Veel van hun klanten geven hier een onvoldoende voor: 36% (ABN AMRO), 32% (ING) en 27% (Rabobank). Opvallend dit jaar is dat ABN AMRO ook hier het slechtste scoort.
Komen jouw rekeningen aan het einde van de maand niet zo lekker uit en sta je daardoor vaak in het rood, dan is de ABN Amro een betere keuze. Het bedrag dat je rood kunt staan bij deze bank is ook hoger dan bij de ING en tegen een meer voordelige rente. Studenten krijgen daarentegen een betere rente bij de ING.
Er kan meer op een ING-servicepunt
Je kunt er een rekening openen, ook voor een eenmanszaak. En bijvoorbeeld een nieuwe pincode aanvragen of je persoonsgegevens wijzigen. Ook een Betaalpas activeren is geen probleem. Alle medewerkers van de servicepunten zijn speciaal opgeleid door ING.
Het storten van biljetten is mogelijk op zowel buiten-, als binnen locaties. Gecombineerde opname- en stortautomaten voor biljetten kun je bijvoorbeeld vinden in winkels van Bruna en Primera. Op de ING kantoren zijn geen geldautomaten meer beschikbaar.
Een 'servicepunt' is een PostNL-winkel of een balie van PostNL in een andere winkel, zoals een supermarkt. Hierbij moet PostNL zich aan bepaalde regels houden. PostNL moet ervoor zorgen dat: minimaal 95% van de inwoners van Nederland binnen 5 kilometer een servicepunt heeft met alle diensten van PostNL.
Bescherm je tegen phishingberichten
Onthoud dat wij je nooit vragen om in te loggen op Mijn ING (internetbankieren) of in de Mobiel Bankieren App via een sms of een e-mail. We sturen je nooit een link om direct in te loggen. We verwijzen in onze e-mails alleen naar ING.nl.
Mobiel bankieren op een open netwerk
Thuis kun je je bankzaken regelen via de app of Mijn ING met je beveiligde internetverbinding. Ben je buitenshuis, bijvoorbeeld in de trein of in een café? Dan weet je niet of de internetverbinding (wifi) die je gebruikt beveiligd is. De app is dan een goed en veilig alternatief.
De ING Scanner en de Mobiel Bankieren App zijn persoonlijk en werkt alleen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Dus iedereen die toegang heeft tot Mijn ING Zakelijk gebruikt voor het inloggen en bevestigen van opdrachten een eigen Mobiel Bankieren App of ING Scanner.