Is garantie overdraagbaar naar koper. Let wel op dat degene die hem aanmeld dan de adresgegevens aan laat passen voor de retour! Dus, als ik de koper het ordernummer geef kan hij hem bij Coolblue aanmelden. voor de resterende garantieperiode.
De verkoper of fabrikant bepaalt namelijk zelf zijn garantievoorwaarden. Daar kan in staan dat de garantie niet overdraagbaar is. Alleen de eerste koper krijgt dan verkopersgarantie of fabrieksgarantie. Wettelijke garantie gaat wel altijd mee over op een nieuwe eigenaar.
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished witgoed producten zijn de uitzondering.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.
Waar repareert Coolblue? We komen jouw wasmachine, droger of was-droogcombinatie gewoon bij je thuis repareren. Onze monteurs doen dit in het grootste gedeelte van Nederland.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Ja, bij gebruikte auto's mag u afzien van het geven van BOVAG Garantie. Leg dat bij voorkeur goed vast op de koopovereenkomst. Wettelijke garantie kan en mag u niet uitsluiten, want die is wettelijk vastgelegd en geldt dus altijd.
Dat betekent dat een garantietermijn 'redelijk' moet zijn. En dat betekent ook dat als je leverancier twee jaar garantie geeft op je wasmachine, en je wasmachine na drie jaar stukgaat, je toch reparatie of vervanging mag verwachten van je leverancier.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Daarbij is de garantie 3 maanden geldig. Garantietype Het garantietype geeft aan hoe je product wordt gerepareerd. Het garantietype vind je op de productpagina tussen de specificaties van je product.
Klantenservice: Bel 03-8082700, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 - en 23.59 en zaterdag tot en met zondag tussen 09.00 - 23.59.
Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.
Met BOVAG Omruilgarantie kun je jouw voertuig omruilen als je er niet tevreden mee bent. De BOVAG Omruilgarantie geeft je het recht om jouw voertuig eenmalig binnen twee weken na aflevering, en na maximaal 750 gereden kilometers, om te ruilen. Bij een motor is de grens maximaal 500 kilometer.
– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht. Of je kent de klant en doet dan helemaal niet moeilijk.
Recht op gratis reparatie of vervanging
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. U hebt deze rechten ook als u geen garantie erbij kocht.
Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.
Als extra dienst kunt u als verkoper 'commerciële garantie' geven. Dit noemen we ook wel verkopersgarantie. Ook de fabrikant kan dit doen, dan heet het fabrieksgarantie. Met zo'n commerciële garantie staat u of de fabrikant ervoor in dat het product een bepaalde tijd goed werkt.
Er zijn in feite twee soorten garantie: de wettelijke garantie en de extra garantie (soms verkopers- of fabrieksgarantie genoemd). Volgens de wet heeft u als consument het recht op een product van een goede kwaliteit.
Dit is een contractuele (geen wettelijke) garantie die niet verplicht is. De verkoper/fabrikant is derhalve vrij om de voorwaarden van die garantie te bepalen. U moet hen raadplegen om te weten te komen wat de garantie dekt en voor hoe lang.
Kan een gebroken smartphonescherm kwaad? Ja. De behuizing van je smartphone is er om de elektronica te beschermen tegen vocht en stof. Nu er een barst in zit, loop je het gevaar dat de elektronica beschadigd raakt.
Sommige bedrijven nemen het risico om alleen het glas (touchscreen) te vervangen of door imitatie onderdelen te gebruiken, dit heeft maar 1 voordeel: de prijs. - Kwaliteit is een stuk lager, dat wil zeggen: meer kans op krassen en barsten.
Al vanaf 49. - repareren we jouw scherm. Dus stuur je toestel gratis op naar ons reparatiecentrum of kom snel naar één van onze 49 winkels.