Samen met 35 Belgische GrandOptical-zaken, worden in totaal 142 Eye Wish-winkels in Nederland overgenomen door MPG. De Oostenrijkers zijn bekend van de optiekketen Hallmann en brillenmerk Robert La Roche.
142 Nederlandse Eyewish winkels en 35 Belgische GrandOptical winkels worden verkocht aan de Optic Retail International Group BENE (Orig Bene), onderdeel van de Oostenrijkse groep MPG Austria, zo maken de brillengiganten bekend in een persbericht.
Eye Wish is door haar klanten verkozen tot beste opticien van Nederland. Deskundigheid, klantvriendelijk personeel en service genieten top prioriteit bij Eye Wish. Men kan hier onder andere terecht voor persoonlijk stijladvies, online stijladvies, oogmetingen of contactlens controle.
GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment.
De Nederlandse optiekketen Grandvision, bekend van de merken Pearle, EyeWish en Charlie Temple, wordt overgenomen door brillenproducent en wereldmarktleider EssilorLuxottica. Dat Frans-Italiaanse bedrijf produceert de brillen van onder meer Ray-Ban, Persol, Chanel, Prada, Armani en Burberry.
Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.
Optiekreus EssilorLuxottica is de nieuwe eigenaar van brillenketens Pearle en EyeWish. Het Franse concern neemt een belang van 76,72 procent van de aandelen van moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica neemt de aandelen over van investeringsmaatschappij HAL.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
De 111 resterende Eye Wish-winkels kunnen verder onder de vleugels van het fusiebedrijf. Welke naam ze krijgen, is nog niet bekend. EssilorLuxottica, waar Ray-Ban en Oakley onder vallen, kondigde al in juli 2019 de overname van GrandVision aan.
Uit de praktijkproef blijkt dat consumenten de grootste kans op een goede oogmeting hebben bij Specsavers en Eye Wish. Deze ketens lieten het minst vaak een meting zien die anders is dan de overige metingen. Eyelove kwam het vaakst tot een afwijkende oogmeting.
Volgens de test van de Consumentenbond hebben de ketens Eye Wish en Specsavers de beste resultaten geleverd. De nieuwere optiekketen uit het onderzoek Eyelove, heeft het slechtst gepresteerd in het onderzoek.
Invloeden die tot verkeerde resultaten kunnen leiden:
Contactlenzen beïnvloeden de geometrie van het hoornvlies, en dus ook de visuele prestatie tijdens de oogmeting. Schommelingen in visuele prestaties zijn vaak het gevolg van medicijnen, zo kan bijv. de productie van traanvocht verminderen.
Multifocaal: 1.6 Advanced glazen met UltraClean coating (vanaf €499. - per paar, €249,50. - per stuk) Enkelvoudig: 1.6 Standard glazen met UltraClean coating (vanaf €179.
Bij Eye Wish is een oogmeting gratis wanneer je een bril aanschaft. Kom je enkel langs voor een oogmeting? Dan kost een oogmeting € 39.
Bij Eye Wish vind je al maandlenzen vanaf € 34 per doosje. Je bestelt bij ons altijd twee doosjes (voor je rechter- en linkeroog). In één doosje zitten zes lenzen. Genoeg voor een halfjaar.
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Van Brilmij tot Grandvision
In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens.
Specsavers is een Britse optiek- en audicienketen die in 1984 opgericht werd door het echtpaar Doug en Mary Perkins. Directeur van Specsavers Nederland is Remko Berkel,, opvolger van Julie Perkins.
De geschiedenis van Pearle Opticiens. Pearle Opticiens bestaat in België al sinds 1983. Sindsdien hebben we ons gespecialiseerd in de beste zorg voor ogen en dat heeft ons marktleider in België gemaakt.
Pearle = pearle is een Engelse meisjesnaam. Het betekent `waardevol nobelsteen van de zee`.
Brillen waren al in gebruik sinds het midden van de veertiende eeuw. De vroegst bekende kunstzinnige voorstelling van het gebruik van brillenglazen dateert uit 1352. Het gaat om een fresco in de kapel van het klooster van San Nikolo in Treviso, gemaakt door Tommaso da Modena (1326-1379).
Eyelove heeft bewezen dat een kwaliteitsbril niet duur hoeft te zijn. Door het unieke shop in shop concept kost een complete bril op sterkte voor veraf óf dichtbij 49 euro, een multifocale bril met leesgedeelte 99 euro en een multi-plus bril met breder leesgedeelte 149 euro.
Rode of roze glazen
Rood of roze glas vermindert vooral lichtschittering. Roze glazen in een zonnebril maken het zicht veel helderder en verhogen dus de zichtbaarheid en het contrast. Daarom zijn deze brillen ook aan te raden als je op een bewolkte dag op de skipiste staat.
Ook zitten er grote kwaliteitsverschillen in de glazen en de gebruikte coatings (ontspiegeling, kraswerend). Dat verklaart bovendien een deel het prijsverschil. Een dure bril is niet automatisch beter dan een goedkope bril. Belangrijk is dat de oogmeting klopt en dat de glazen goed geslepen worden.
Wanneer je het beste van het beste verkiest zijn er de multifocaal excellent glazen. Deze glazen zorgen voor het grootste draagcomfort, dankzij het grote gezichtsveld zonder vertekening. De gezichtsscherpte is in elke blikrichting maximaal en geeft je het meest natuurlijke en stabiele zicht.