Wat kost de service van EUclaim? Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt.
Je claim. Om een claim in te kunnen dienen moet je akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden van EUclaim. De service is op basis van 'no cure, no pay' en je betaalt alleen de succesfee van 29% en €33 administratiekosten per persoon wanneer je claim succesvol is afgehandeld.
Bij een positief resultaat ontvangt u de vergoeding minus onze succesfee van 29% en administratiekosten. Een rechtsbijstandverzekering is een verzekering waar u elke maand premie voor betaalt. De verzekeraar zal het basisbedrag voor u claimen bij de vliegtuigmaatschappij.
EU-claim heeft op trustpilot een review ontvangen van 12.351 mensen. De gemiddelde score die zij ontvangen is een 4.5 van de 5. Ongeveer 66% van de mensen geeft trustpilot 5 sterren wat staat voor een uitstekende service.
We starten met het sturen van maximaal drie claimbrieven naar de vliegtuigmaatschappij. Het verloop van het proces is afhankelijk van de reactie van de vliegtuigmaatschappij. Reageert de vliegtuigmaatschappij niet binnen de termijn, dan wordt uw claim overgedragen aan onze juridische afdeling.
Via www.schiphol.nl/compensatie kun je jouw compensatieverzoek rechtstreeks indienen. We raden je aan dit zo snel mogelijk te doen, maar in ieder geval vóór 30 september 2022. Daarna kan je je niet meer aanmelden.
Bij een vertraging van meer dan 5 uur mag u afzien van uw vlucht en de volledige ticketkosten terugvragen aan de luchtvaartmaatschappij. De maatschappij moet uw ticket binnen 7 dagen terugbetalen. Bij een annulering of instapweigering mag u kiezen voor een andere vlucht of een terugbetaling van het ticket.
Een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij kan in de meeste gevallen via de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Mocht dit niet zo zijn dan kunt u een brief sturen naar de betreffende luchtvaartmaatschappij.
Wat is het verdienmodel van Aviclaim? Aviclaim werkt op basis van 'No Cure, No Pay'. Dit betekent dat wij voor u aan het werk gaan zonder dat u iets hoeft te betalen. Bij succes bij een compensatie claim houden we 29% van het compensatie bedrag in.
Op Trustpilot hebben 3.903 mensen een review achtergelaten. De gemiddelde score die daaruit is gekomen is een 4.4 van 5. Ongeveer 72% van de mensen die een review hebben achtergelaten geven de claim service 5 sterren, wat staat voor uitstekende service.
§5 Kosten en Betalingen
AirHelp biedt de Geschiktheidsservice en Informatieservice kosteloos aan. AirHelp biedt Gerechtigheid als een Service kosteloos aan, tenzij AirHelp succesvol is in het verkrijgen van Vluchtcompensatie (“geen winst, geen kosten”).
Het kan 14 dagen duren voordat we uw verzoek verwerkt hebben.We streven er echter naar om dit binnen 7 dagen te doen. Neem contact op met ons KLM Contactcentrum als u langer dan 14 dagen geleden een voucher heeft aangevraagd en nog geen update heeft ontvangen.
Na het missen van uw aansluitende vlucht kunt u zich melden bij de balie van de betreffende luchtvaartmaatschappij. De maatschappij is verantwoordelijk voor het regelen van een vervangende vlucht volgens Verordening 261/2004.
Je rechten bij vluchtannulering door corona
Normaal gesproken moeten reizigers met een los vliegticket hun geld binnen 7 dagen terugkrijgen bij een geannuleerde of alternatieve vlucht. Passagiers blijven ook met een reisvoucher recht houden op terugbetaling van de ticketkosten.
Bij een vertraging vanaf twee uur heeft u recht op verzorging van de airline. U moet hierbij denken aan eten en drinken en zo nodig een hotelovernachting. Meestal geeft de airline vouchers voor het kopen van eten of drinken, maar als dit niet geregeld wordt mag u dit zelf aanschaffen.
Recht op vergoeding bij twee uur vertraging
In principe moet uw vlucht met minimaal 3 uur vertraging aankomen om recht te hebben op een vergoeding die kan oplopen tot €600 per persoon. Dit staat vastgelegd in Verordening 261/2004.
KLM-vlucht vertraagd of geannuleerd? Ontvang tot €600 compensatie per passagier! Dan heb je mogelijk recht op een compensatie tot €600. Als je vlucht meer dan 14 dagen voor vertrek is geannuleerd en je hebt geen gepast alternatief gekregen, dan heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticket.
Vraag dan een vergoeding aan via ons claimformulier. Houd je boekingsgegevens zoals vluchtnummer, vluchtdatum en boekingsnummer en eventuele bonnetjes voor gemaakte onkosten bij de hand. Heb je via een reisorganisatie geboekt of heb je geen IBAN-bankrekeningnummer? Vraag je vergoeding dan aan via ons contactformulier.
De vertraging van uw vlucht kan verschillende oorzaken hebben. Als u te laat op uw bestemming aankomt, kunt u recht hebben op een vergoeding. Deze compensatie ligt tussen de 250 en 600 EUR en luchtvaartmaatschappij kennen die toe bij een vertraging vanaf 3 uur.
Omdat wachten niet te voorkomen is in deze drukke tijden, raden we je aan lekker zittende kleding en makkelijke schoenen aan te trekken. Wanneer je buiten in de rij komt te staan, is het fijn als je een jas aan hebt. Zodra je naar binnen opschuift in de rij, raden we je trouwens aan om je jas alvast uit te trekken.
Was u op tijd op het vliegveld, maar miste u uw vlucht door de lange wachtrijen? Dan kunt u door een tijdelijke regeling van Schiphol schadevergoeding krijgen. Bijvoorbeeld voor de kosten van een nieuw ticket of hotelovernachting. Deze tijdelijke regeling is verlengd.
Reizigers die vanaf 23 april hun vlucht hebben gemist door lange rijen op Schiphol, krijgen daarvoor een compensatie. Het gaat om kosten die niet al door de luchtvaartmaatschappij of reisverzekering vergoed worden. De regeling geldt ook voor gedupeerden van Eindhoven Airport, maar dan voor reizigers vanaf 23 mei.
Door de drukte op Schiphol zijn vandaag 5.000 tot 10.000 mensen gedupeerd, zegt een woordvoerder van de luchthaven tegen RTL Nieuws. Schiphol noemt de grote drukte op de luchthaven en de annulering van enkele vluchten 'ontzettend vervelend' voor reizigers en ook voor luchtvaartmaatschappijen.
annulering vlucht. Bij een zogeheten 'no-show' (oftewel het niet gebruikmaken van één van de geboekte vluchten uit het ticket zonder hiervan melding te maken) heeft de luchtvaartmaatschappij het recht alle doorgaande- en retourvluchten automatisch te annuleren.