Met meer dan 12 jaar ervaring is EUclaim een partij die het gerust op kan nemen tegen grote airlines. Dat blijkt ook uit hun slagingspercentage van 97% en de bijna 600 duizend passagiers wat ze al succesvol hebben geholpen.
Wat kost de service van EUclaim? Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt.
Je claim. Om een claim in te kunnen dienen moet je akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden van EUclaim. De service is op basis van 'no cure, no pay' en je betaalt alleen de succesfee van 29% en €33 administratiekosten per persoon wanneer je claim succesvol is afgehandeld.
Vlucht-Vertraagd is een claim service waar je gemakkelijk een claim kan indienen als jouw vlucht vertraagd is. Zij hebben al meer dan 560.000 passagiers geholpen met het indienen en ontvangen van een claim en 98% van de rechtszaken heeft Vlucht-Vertraagd gewonnen.
U heeft mogelijk recht op een schadevergoeding. Deze vraagt u aan bij de luchtvaartmaatschappij. Bij een annulering of vertraging waarbij u meer dan 3 uur later op uw eindbestemming aankomt door operationele redenen, zoals: een technisch probleem of een beschadiging van het vliegtuig door de vliegtuigtrap.
Meer dan 3 uur vertraging
tot 1.500 kilometer: € 250. meer dan 1.500 kilometer, binnen de EU: € 400. 1.500 tot 3.500 kilometer, buiten de EU: € 400. meer dan 3.500 kilometer: € 600.
Als je op je eindbestemming aankomt met een vertraging van 3 uur of meer, heb je mogelijk recht op compensatie. Als de vertraging meer dan 5 uur is, kun je besluiten niet (verder) te reizen. Je hebt dan recht op terugbetaling van je ticket en een terugvlucht naar je oorspronkelijke vertrekpunt.
Bij vlucht vertraging heb je recht op een vergoeding! Heb je vertraging met het vliegtuig gehad dan heb je recht op een vergoeding. Op basis van europese regelgeving kan je een compensatie vertraging vlucht claimen. Omdat het lastig is een vergoeding vertraging vliegtuig te claimen zijn er claimbureaus zoals Aviclaim.
Wat is het verdienmodel van Aviclaim? Aviclaim werkt op basis van 'No Cure, No Pay'. Dit betekent dat wij voor u aan het werk gaan zonder dat u iets hoeft te betalen. Bij succes bij een compensatie claim houden we 25% van het compensatie bedrag in.
Na het missen van uw aansluitende vlucht kunt u zich melden bij de balie van de betreffende luchtvaartmaatschappij. De maatschappij is verantwoordelijk voor het regelen van een vervangende vlucht volgens Verordening 261/2004.
De vliegtuigmaatschappij gaat uw vergoeding uitbetalen. Het duurt gemiddeld 4 tot 8 weken voordat wij de vergoeding hebben ontvangen. We vragen u om uw bankgegevens toe te voegen aan uw eigen online dossier, zodat we de vergoeding naar u kunnen overmaken.
Hoeveel hangt af van de vluchtafstand tussen de twee luchthavens. Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km bedraagt de compensatie 250 euro. Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km komt de compensatie neer op 400 euro. Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU bedraagt de vergoeding ook 400 euro.
Bij sommige reizen wordt bijvoorbeeld de terugvlucht automatisch geannuleerd als je de heenvlucht om wat voor reden dan ook hebt gemist. Ook kan het missen van de heenvlucht consequenties hebben voor de geboekte accommodatie en een eventuele transfer. Dit is wel het laatste wat je wilt.
Mag de luchtvaartmaatschappij mijn vluchttijden wijzigen? De luchtvaartmaatschappij mag uw vluchttijden wijzigen of zelfs de vlucht helemaal uit het schema halen mits zij dit meer dan twee weken voor vertrek aan u communiceren. Dit komt vaak voor bij pakketreizen en tijdens de zomerperiode.
Waar kan ik mijn claim indienen? Dat kan direct bij Schiphol, via Schiphol.nl/compensatie kun je tot uiterlijk 30 september een claim indienen. Reizigers die zich aangemeld hebben bij de Schipholclaim van de Consumentenbond Claimservice ontvangen een e-mail.
Trustpilot review AirHelp
Ongeveer 82% van de reviews geven aan dat de service van AirHelp uitstekend is. Slechts een 3% van de mensen die een review hebben gedeeld geeft de service van AirHelp 1 ster.
AirHelp biedt de Geschiktheidsservice en Informatieservice kosteloos aan. AirHelp biedt Gerechtigheid als een Service kosteloos aan, tenzij AirHelp succesvol is in het verkrijgen van Vluchtcompensatie (“geen winst, geen kosten”).
Een claim indienen kan via een vlucht claim service, maar je kan het ook zelf doen. Als je zelf een claim wilt indienen dan kan dat meestal via de website van de luchtvaartmaatschappij zelf.
Compensatie tussen € 250 en € 600
Bij vluchten tot 1.500 kilometer: € 250. Bij vluchten van 1.500 tot 3.500 kilometer: € 400. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, tussen de 3 en 4 uur vertraging bij aankomst: € 300. Bij vluchten van meer dan 3.500 kilometer, meer dan 4 uur vertraging bij aankomst: € 600.
Tijdens een vlucht Amsterdam Zakynthos (Griekenland) legt u in ongeveer 3 uur 2.200 kilometer af. Deze korte vliegduur maakt Zakynthos een prima zonbestemming als u niet te lang in het vliegtuig wilt zitten. De luchthaven van Zakynthos ligt op zo'n 6 kilometer ten zuiden van Zakynthos-stad.
Was u op tijd op het vliegveld, maar miste u uw vlucht door de lange wachtrijen? Dan kunt u door een tijdelijke regeling van Schiphol schadevergoeding krijgen. Bijvoorbeeld voor de kosten van een nieuw ticket of hotelovernachting. U kunt de vergoeding aanvragen tot 30 september 2022.
Wanneer je vlucht vertraagd of geannuleerd is door een buitengewone omstandigheid vervalt je recht op compensatie. Er is dan sprake van overmacht en hiervoor kan de luchtvaartmaatschappij niet aansprakelijk worden gesteld.
Er is sprake van een omgeboekte vlucht als je wel jouw bestemming hebt bereikt, maar: De luchtvaartmaatschappij het vluchtnummer heeft gewijzigd. De vlucht wordt uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij. Je via een andere route vliegt.
Transavia annuleert ook vluchten omdat er te weinig bemanning is. Als dat binnen 2 weken voor vertrek gebeurt, hebben passagiers recht op een financiële vergoeding. En als ze al op reis zijn of op de luchthaven staan, ook op verzorging.