Ook dat kan heel goed via Google. Kijk bijvoorbeeld op Google Trends, een gratis tool waarmee je kunt kijken hoe vaak mensen zoeken naar het product dat jij wilt gaan verkopen. Bovendien laat Google Trends je zien of de markt in de lift zit, of juist af begint te nemen.
Basis producten zijn populaire producten waar veel vraag naar is. Ze hebben een hoog zoekvolume, en het zijn vaak items die de consument nodig heeft in plaats dat het iets is dat ze willen. Basis producten bieden de mogelijkheid voor een hoge verkoop per eenheid, en kunnen worden verkocht aan een veel breder publiek.
Een gat in de markt is een product of dienst, dat nog door niemand anders is ontdekt en waar veel mensen in geïnteresseerd zijn. Ook kan het een bestaand product zijn, waar een eigen unieke draai aan is gegeven.
Met deze vier manieren kun je jouw klanten nog beter bereiken.
Banner/online advertentie. Een aanbieding promoten, je naamsbekendheid vergroten of een nieuw product/dienst onder de aandacht brengen; met een banner kan het allemaal. ...
Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen. En volgens Google Trends zijn de zoekopdrachten naar 'moestuin' dit jaar enorm toegenomen.
Je wilt producten verkopen via online platforms als Amazon, Shopify, eBay, Zalando, Marktplaats, Etsy en bol.com. Je meldt je als verkoper aan bij zo'n platform en krijgt toegang tot miljoenen kopers.
Wat is het meest verkochte product ter wereld? Bovenaan de lijst van meest verkochte producten ter wereld staat speelgoed. De wereldwijde markt voor speelgoed is in de eerste helft van 2021 explosief gegroeid. De speelgoedmarkt heeft nu een waarde die geschat wordt op USD 110,97 miljard (ongeveer EUR 98 miljard).
Populaire producten zijn onder andere actiefiguren, hobby- en knutselmateriaal, bouwpakketten, poppen, spelletjes en puzzels, speelgoed voor baby's en peuters, elektronica voor kinderen, pluchen knuffels, modelauto's en -voertuigen, educatief speelgoed en sportartikelen en speelgoed voor buiten.
Installateurs en monteurs: de energietransitie en nieuwbouw komen in versnelling, met nog meer vraag naar deze schaarse technici. Pedagogisch medewerkers: kinderopvang wordt betaalbaarder terwijl er nu al tekorten zijn. GZ-psycholoog: al jaren kansrijk, stijgt vermoedelijk door pandemie gerelateerde vraag.
Tijdens de lancering is het belangrijk dat jouw merkverhaal goed naar voren komt. Je wil in een oogopslag aan mensen laten zien wat jouw merk te bieden heeft en waarom het onderscheidend is ten opzichte van concurrenten. Daarom moet je al bij het opzetten van je campagne scherp hebben wat je wil vertellen.
Groothandels kijken sterk naar wat andere leveranciers doen
Probeer dus eerst aanbod te vinden, voordat je echt op zoek gaat naar een inkoopkanaal. Doe dit bijvoorbeeld via een online platform voor groothandels als Orderchamp. Ook kun je starten met inkoop via Marktplaats.nl of Speurders.nl.
Als jouw producten of ontwerpen in een andere webwinkel verkocht worden fungeer jij als groothandel. Je levert jouw producten tegen een gereduceerde prijs aan de wederverkoper en hij neemt ze dan op in zijn (web)winkel. Je bent zo verzekerd van een bepaalde omzet.
Pak de telefoon en bel het hoofdkantoor van de winkel op. Vertel dat je een waanzinnig product hebt, graag een afspraak wilt maken, en dus op zoek bent naar de persoon die verantwoordelijk is voor de inkoop. Wederom zal dit bij kleinere ondernemingen vrij goed werken.