Er worden er slechts veertig gemaakt en één daarvan komt naar Nederland. Klanten mogen de auto tot in detail samenstellen, maar intekenen kan niet meer. De auto is compleet uitverkocht. De Bugatti Divo krijgt – zoals het merk dat al vaker deed – de naam van een coureur uit Bugatti's vervlogen tijden mee.
Juist ja, we moeten dus nog even geduld hebben voor we een Bugatti Divo op Nederlands kenteken kunnen bewonderen. Telegraaf.nl weet te melden dat er één exemplaar is verkocht aan een Nederlander en dat dit tegen die tijd dan ook de duurste auto is waar ooit een Nederlands kentekenplaat op is geschroefd.
De Divo wordt gemaakt in het Bugatti Atelier in Molsheim, Frankrijk, en er hangt een prijskaartje aan van ongeveer 5,85 miljoen euro. Er worden 40 exemplaren gemaakt en die zijn allemaal al verkocht.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
De vanafprijs van de hypercar ligt momenteel op 2,7 miljoen euro. Met tonnen kostende opties en gepersonaliseerde verzoeken loopt het prijskaartje rap op. Van de nieuwprijs vloeit uiteraard 21 procent aan btw naar de staatskas, terwijl het bpm-bedraag nu 192.000 euro bedraagt.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Eén komt er nota bene naar Nederland: voor vijf miljoen euro exclusief belastingen - liefst 6,3 miljoen euro op Nederlands kenteken. De Mistral valt in Bugatti's collectie van zogeheten few-off modellen: gelimiteerde uitgaves met prijskaartjes van 5 (Divo) tot 11,5 miljoen euro (La Voiture Noire).
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.
Zo is hij onder andere gespot in de bekende Bentley Continental GT tijdens zijn periode bij Manchester United, maar deze is inmiddels verkocht. Verder reed hij onder andere in een Audi RS6, Rolls-Royce Phantom, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Porsche Cayenne, Audi Q7 en BMW M6.
Bugatti Chiron
Zie hier de Bugatti Chiron. Deze Bugatti gaat maar liefst 420 kilometer per uur. De Bugatti Chiron heeft 1479 pk en rijdt dus wel lekker door.
Met een prijs van 16,5 miljoen euro was de Bugatti La Voiture Noire destijds de duurste nieuwe auto ooit verkocht. Er gingen eerst geruchten dat Cristiano Ronaldo de eigenaar zou zijn, maar het management sprak dat later tegen. De voetballer ging voor een Bugatti Centodieci van een armoedige 8 miljoen euro.
Bugatti Divo: 1.500 pk, 380 km/u snel en een oplage van 40 exemplaren. Bugatti Centodieci: 1.600 pk sterk, 380 km/u snel en een oplage van 10 exemplaren. Bugatti "La Voiture Noire": geen specs beschikbaar, one-off.
BMW X6. Dit model bewijst dat ook Duitse premiummerken soms falen. Het lijkt wel een SsangYong, maar dan duurder en lelijker. De poging om tegelijk een gespierde terreinwagen (aan de onderkant) als een elegante sportauto (aan de bovenkant) te zijn is grandioos mislukt.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Bugatti begrenst de verkoop tot 500 stuks. In het eerste productiejaar, 2017, werden 70 wagens afgewerkt. Er werden al 300 wagens verkocht, met eind 2017 230 leveringen op de wachtrij.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Hoeveel kost een nieuwe Bugatti? Een nieuwe Bugatti kost 1,7 miljoen dollar voor het goedkoopste model, een Bugatti Veyron, tot meer dan 18,7 miljoen dollar voor een Bugatti La Voiture Noire, het huidige duurste model op de markt.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
Bugatti Chiron topsnelheid
Echte hypercar-specificaties dus. Hij gaat in slechts 2,3 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 420 km/u. Hij heeft verschillende rijmodi, waaronder Autobahn. In deze modus gaat de teller zonder al te veel moeite ruim over 400 km/u heen.
Alex zijn auto is een Peel P50. Het voertuig staat bekend als de kleinste auto ter wereld. De auto is 1,37 meter lang, 1,04 meter breed en 1,20 meter hoog. Alex is zelf 1,80 meter lang.
Peel P50 – 61 km/uur
De Peel P50 is niet alleen de kleinste auto van de wereld, maar ook de aller langzaamste ooit gemaakt.
Nu start Bugatti met de levering van de Centodieci. De eerste van de acht miljoen euro (exclusief belastingen) kostende sportcoupé gaat de weg op.