Sinds 1 januari 2004 is het gebruik van een radardetector in Nederland officieel verboden.
Stinger, dat mag toch niet? Veel mensen kennen Stinger van vroeger als illegale radardetector. De radardetector die verboden is in Nederland en door de politie in beslag kan worden genomen.
De flitspaalsignalering wordt verkregen door GPS, terwijl een radardetector het radarsignaal opvangt. Het gebruik en in bezit hebben van radardetectie-apparatuur is in bijna alle landen in Europa verboden. Op het gebruik en bezit van een radardetector staan hoge boetes en inbeslagname van de detector.
Het bezit en gebruik van alle Stinger hardware modules is in Nederland volledig legaal. De reden hiervoor is dat elke individuele Stinger module één of meerdere functies uitvoeren kan die volledig aan de Nederlandse en Europese wet- en regelgeving voldoen.
Een radarverklikker is een apparaat om radars te detecteren die door de politie worden gebruikt voor snelheidscontroles. Het principe is dat van een scanner: het apparaatje zoekt constant de radiofrequenties af die door de radar worden gebruikt om de snelheid van voertuigen te meten.
Stinger is sinds jaar en dag de beste radar detectoren in de markt. Dit Nederlandse merk beschermt de automobolist al sinds jaar en dag met zijn inovatieve oplossingen tegen de berm graaiers van de overheid.
Om volledig van de radar te verdwijnen, zal u zich ook moeten uitschrijven van mailing lists, contact moeten opnemen met webmasters die u vermelden op hun website en met uw telecomoperator, data clearing-bedrijven moeten aanspreken, en afscheid moeten nemen van uw mailadres(sen).
€ 749,- inclusief montage, inclusief BTW.
2021-heden | 5-deurs, hatchback | automaat
Deze versie van de Kia Stinger is in Nederland op de markt sinds februari 2021 en kost rijklaar € 99.990.
Consumentenadviesprijs voor de Kia Stinger GT bedraagt volgens Kia € 97.495. Voor de GT Pro-uitvoering ligt de prijs bij € 99.990.
Voertuigen mogen niet zonder redelijk vermoeden worden doorzocht. Dit geldt natuurlijk ook voor smartphones. Het gebruik van flitsapps kan daarom nauwelijks worden gecontroleerd. Mocht je tóch in de unieke situatie komen dat je staande wordt gehouden omdat je de signalering aan staat, dan is de boete 75 euro.
Er wordt namelijk een onderscheid gemaakt tussen radar detectors op basis van radiogolven, radarverklikkers zoals Waze en flitsmelders in een GPS. Radar detectors zijn bijna in alle Europese landen verboden. Ze vangen de radiogolven van snelheidsmeters bij politiecontroles op.
De politie heeft echter ook andere auto's die je met een flitser langs de kant van de weg kunt aantreffen. Dat kunnen andere typen bestelauto's zijn, maar ook SUV's en gewone personenauto's. Die kunnen hun controles zowel uitvoeren als ze langs de weg staan geparkeerd, als met een radar op een statief vanuit de berm.
Het menselijk oog kan infrarood niet waarnemen.Het kan dus zijn dat je geflitst bent in het donker zonder dat je iets gezien hebt. Deze palen hebben ook geen filmrolletje meer, dus je overtreding is meteen bekend bij het CJIB. Infrarood moet je overigens niet verwarren met een rode lens.
De nieuwe flitser heeft nog meer voordelen, zoals het controleren van meerdere rijstroken tegelijkertijd, en controles in het donker.
Stinger staat bekend als de radardetectie met de betrouwbaarste en meest geavanceerde radardetectiesystemen. Niet voor niets zijn zij het merk wat het meeste gekozen wordt als radardetectie systeem in luxe auto's. Hun radardetectie is een begrip in de autowereld.
Een veel duurdere raket die sinds enkele maanden zijn intrede heeft gedaan op het strijdtoneel is echter de Harm. Kosten per stuk volgens de Amerikaanse luchtmacht: 200 duizend dollar. De VS besloten de Harm in handen te spelen van de Oekraïense luchtmacht om Russische radarsystemen te vernietigen.
De kruisraket werd ontworpen voor de vernietiging van zeer hoogwaardige doelen en kost zo'n 2,2 miljoen euro per stuk. In Irak, Syrië en Libië gebruikten de Britse en Franse luchtmacht de kruisraket vooral om bunkers, luchtmachtbases en labs voor de productie van chemische wapens aan te vallen.
Defensie beschikt over 2 versies: Stinger Manpads (man portable air defense system): militair vuurt de raket vanaf de schouder af. Stinger Weapon Platform Fennek: de luchtverdedigingsversie van het Fennek-pantserwielvoertuig heeft op het dak een Stinger-lanceersysteem met 4 raketten.
Board Radar is een tweewekelijks videoverslag over deugdelijk bestuur. GUBERNA en De Bestuurder informeren via Board Radar bestuursorganen van bedrijven en verenigingen over goed bestuur.
Een radar stuurt met de radiogolven een signaal (puls) de lucht in. Zit er iets in de lucht, dan komt het radarsignaal daar tegenaan. Het signaal kaatst dan terug naar de radar. Dit effect heet een 'echo'.
De 'laser-blokkeer' functie van je Stinger. Als je wilt kan je Stinger een onmiddellijk schild van onzichtbaar licht optrekken op het moment dat je auto wordt beschoten door een laserpistool. Als gevolg daarvan zal de snelheidsmeting worden uitgesteld totdat het LaserShield zich automatisch terugtrekt.
Waar: de verlaten militaire Vliegbasis Twenthe! Oude vliegtuighangars, de verkeerstoren, een strip en natuurlijk die kenmerkende radar. Wanneer: zaterdag 31 augustus 2024. Van 14:00 – 00:00 uur.
De meeste radars zijn zo ontworpen dat de straal van de stille kegel tweemaal zo groot is als de vlieghoogte van de doelen. Zo zal een vliegtuig op 3 000 meter de zwijgkegel binnengaan op 3,25 zeemijl (6 000 meter) van de radar.
Minimale vlieghoogten en laagvliegoefeningen
Er is een minimale hoogte waarop militaire vliegtuigen en helikopters moeten vliegen. Militaire vliegtuigen mogen boven Nederland niet lager dan 360 meter vliegen. Helikopters mogen niet lager vliegen dan 50 meter. Propellervliegtuigen mogen niet lager dan 300 meter.