Diesel Plus is een zeer effectieve toevoeging voor het volledige brandstofsysteem van dieselmotoren. Het product optimaliseert de verbranding waardoor er minder roetuitstoot, vervuiling en slijtage ontstaat.
Het verschil tussen premium diesel en normale diesel
Premium diesel heeft in vergelijking met gewone diesel extra additieven toegevoegd. Additieven zijn stoffen die bewust aan iets worden toegevoegd om eigenschappen te verbeteren.
milesPLUS diesel heeft een hogere concentratie cetaan en afzettingscontroleadditieven dan miles diesel . Dit nieuwe en verbeterde pakket additieven voorkomt de opbouw van afzettingen en optimaliseert de verbranding.
De Blauwe Diesel EN590-brandstoffen bestaan uit de beste kwaliteit duurzame HVO-brandstof, samengesteld met de hoogwaardigste fossiele diesel. Blauwe Diesel EN590 is dus geen GTL en geen FAME (biodiesel) en bevat ook geen FAME.
Het verbruik zou gemiddeld rond de 3% beter zijn voor Shell V-power diesel en Aral Ultimate diesel. Premium diesels zijn momenteel gemiddeld 5% duurder. De besparing staat dus niet in verhouding tot de hogere prijs per liter, maar je lijkt er wel zuiniger mee te kunnen rijden.
Kun je premium en standaard brandstof mengen? Hoewel het mengen van premium en standaard brandstoffen geen grote schade aan een motor zal veroorzaken , zal het gebruik van brandstof van de aanbevolen kwaliteitsstandaard voor een voertuig helpen om het voertuig efficiënt te laten lopen en presteren.
Onze verbeterde Shell V-Power Diesel bevat 60% meer reinigende moleculen dan onze reguliere brandstof Shell Diesel en reinigt daardoor 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals de brandstofinjectoren2.
De motorprestaties verbeteren, omdat 50 ppm diesel schonere en effectievere verbrandingseigenschappen heeft dan 500 ppm diesel .
Ultra Low Sulphur Diesel (ULSD) is sinds 2007 de norm. Sindsdien zijn er veel verbeteringen aangebracht. Het zwavelgehalte in deze brandstof is met 97% verminderd, waardoor de uitstoot met 10% afneemt. Diesel biedt qua vervuiling nog een duidelijk voordeel: het raffinageproces.
Introductie van ELITE DIESEL® , een van de beste dieselbrandstoffen die momenteel verkrijgbaar zijn – eonen vooruit op standaard #2 dieselbrandstof. ELITE DIESEL® is ideaal voor zware dieselmotoren met geavanceerde injectie- en filtratietechnologie, zoals Tier 4 Final-motoren; zowel on-road als off-road gebruik; en gebruik met biodieselmengsels.
#1 diesel is beter voor rijden in de winter omdat het dunner is . Echter, in de zomer is diesel #2 beter voor motoren omdat het dikker is en geen problemen voor een motor zal veroorzaken.
Elke dieselauto is door dit lage percentage biobijmenging geschikt voor B7. Daarnaast is er ook diesel B10 (10 procent bijmenging). Check of het voor jou dieselmotor geschikt is. B30 (30 procent bijmenging) of B100 (volledig biodiesel) zijn zeker niet voor elke dieselmotor geschikt.
Premium diesel is alleen echt de moeite waard als een voertuig de kans heeft gehad om sedimenten in de motor op te hopen . Zo niet, dan zult u waarschijnlijk niet veel verschil merken bij het gebruik van premium diesel en is het aanzienlijk duurder aan de pomp.
B7 is de meest gebruikte standaarddiesel . Het bevat een 7% biocomponent genaamd vetzuurmethylester (FAME).
Diesel Plus bevat zeer actieve bestanddelen die ervoor zorgen dat de dieselmotor onder alle omstandigheden beter zal gaan presteren. Het product verbetert de koudestart aanmerkelijk. Hierdoor zal het warmloopproces van de motor met minder roetuitstoot gepaard gaan.
In vergelijking met 'normale' fossiele diesel is hvo als brandstof schoner – zowel voor motor als milieu. Vanwege de plantaardige oorsprong levert de biobrandstof het tot wel 90% minder CO2 uitstoot op dan normale diesel.
Euro 6 is een regelgeving van de Europese Unie, waarbij een diesel aangedreven voertuig net zo schoon rijdt als een benzine aangedreven voertuig.
De zuinigste dieselauto van 2023: Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100. De allerzuinigste auto die je in 2023 kan kopen zonder hybride hulp, is de Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100.
Blauwe Diesel is technisch zelfs beter dan fossiele diesel. Het bevat geen water, geen biodiesel en verbrandt schoner en efficiënter. Daarnaast is Blauwe Diesel Europees genormeerd met de EN590 norm. Blauwe Diesel is geen biodiesel en bevat ook geen biodiesel.
Hogere diesel kilometerstand
Over het algemeen halen dieselauto's 30 tot 35 procent meer kilometers uit een liter brandstof. De maximale kilometerstand voor een dieselauto wordt beschouwd als ongeveer 250.000 kilometer.
Betere efficiëntie
In vergelijking met andere brandstoffen heeft Shell V-Power Benzine bijvoorbeeld drie keer zoveel moleculen die reinigen en beschermen. Bovendien is de premium benzine drie keer actiever in het verminderen van wrijving, waardoor de efficiëntie van een motor groter wordt.
Speciaal voor de watersport is de Blauwe Diesel 100 beschikbaar. Op dit moment de beste én duurzaamste dieselbrandstof wereldwijd. Er kan ook gekozen worden voor een blend: Blauwe Diesel 20, Blauwe Diesel 30 of Blauwe Diesel 50.
Wij raden TOTAL EXCELLIUM Diesel aan voor uw motor. Dankzij de additieven biedt TOTAL EXCELLIUM Diesel u de zekerheid dat uw motor beter beschermd wordt en efficiënter werkt, dat u minder verbruikt en minder verontreinigende stoffen uitstoot dankzij de schonere verbranding.