Verkoper verantwoordelijkBol en Amazon zijn in eerste instantie niet verantwoordelijk voor deze producten. Hoewel ze de aankoop faciliteren, ben je namelijk klant bij de externe verkoper.
In principe ben jij als verkoper verantwoordelijk voor garantie. Je kunt de klant wel doorverwijzen naar de fabrikant voor garantie als dat bij jouw artikel van toepassing is.
Is kopen bij Bol.com betrouwbaar? De beoordeling is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 148 andere consumenten. De gemiddelde score is een 5 op een schaal van 1 tot 10.
Staat je bestelling niet bij 'Bestellingen' in 'mijn bol'? En je hebt meer dan 1 uur geleden besteld? Neem dan contact op met de klantenservice. Als je bestelling niet gelukt is betalen we je automatisch terug.
Ahold, dat sinds 2016 Ahold Delhaize heet, neemt bol over.
BOL staat voor Beroeps Opleidende Leerweg waarbij je het grootste deel van de opleiding op school te vinden bent. BBL staat voor Beroepsbegeleidende Leerweg. Een BBL studie betekent een combinatie van werken en leren, waarbij je in dienst bent van een erkend leerbedrijf.
Ahold Delhaize, het bedrijf achter de supermarktketen Albert Heijn en de webwinkel bol.com, haalde het afgelopen kwartaal 2 miljard euro omzet uit online verkoop. Dat is 104 procent meer dan een jaar geleden.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Je kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Stuur een brief naar: Bol.com B.V.Vermeld de volgende gegevens zodat we je snel en goed kunnen helpen:Casenummer (referentienummer van je contact met de klantenservice, 7 of 8 cijfers)
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.
Bol vindt jouw privacy en veiligheid erg belangrijk en we doen er alles aan om phishing te voorkomen. Zo sporen we nepmails en websites op voordat deze worden verzonden of online worden gezet. Dit lukt helaas niet altijd. Daarom is het belangrijk dat je hier zelf ook alert op bent en weet wat je moet doen.
Verkoper verantwoordelijk
Bol en Amazon zijn in eerste instantie niet verantwoordelijk voor deze producten. Hoewel ze de aankoop faciliteren, ben je namelijk klant bij de externe verkoper. Toch kan het platform zelf ook verantwoordelijk zijn in bepaalde situaties.
Alle artikelen die op bol.com worden aangeboden moeten dus originele en authentieke artikelen zijn. Het is de verantwoordelijkheid van iedere verkoper om alleen originele, authentieke, artikelen aan te bieden op het bol.com platform.
Bij bol kun je daarom alleen veiligheidsmelders aanbieden die:Voldoen aan de relevante Europese veiligheidsnormen. Belangrijk is dat dit ook ingevuld is bij 'Type norm' in de productinformatie. Voorzien zijn van een Nederlandstalige handleiding die voldoet aan de Europese veiligheidsnormen, zowel fysiek als digitaal.
Fabrieksgarantie. De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven.Gaat een artikel tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen.
Geld terug na terugsturen
Wij betalen je binnen 14 dagen na je retourmelding terug, tenzij je 't dan nog niet hebt teruggestuurd natuurlijk.
Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.
Bol.com doet hier niet moeilijk over. Even melden dat je je bestelling niet ontvangen hebt. Je hoeft de rekening niet te betalen en moet het product opnieuw bestellen. Je zou even kunnen informeren bij de buren of zij je pakketje hebben en zo niet even Bol.com bellen en zeggen dat je het niet hebt gehad.
Dan moet u de verkoper extra tijd geven om het product alsnog te leveren. Daarvoor kunt u hem het beste een brief of e-mail sturen. Hebt u het product na die extra tijd nog steeds niet ontvangen? Dan mag u de koopovereenkomst ongedaan maken (ontbinden).
Als u iets van een bedrijf hebt gekocht om te laten bezorgen, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het artikel bij u wordt afgeleverd. Als de verkoper een koerier heeft gebruikt, moet hij de koerier achtervolgen om erachter te komen wat er met uw bestelling is gebeurd - het is niet uw verantwoordelijkheid.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Meld wel eerst je artikel retour aan op bol.com. Dit gaat als volgt: 1Pak de juiste bestelling erbij in je bol.com account, en selecteer de artikelen die je terug wilt sturen. 2Selecteer je verzendmethode en kies 'Inleveren bij pakketpunt' en je ziet de dichtstbijzijnde inleverpunten van Albert Heijn en PostNL.
Zo verwijst de naam vrij duidelijk naar Coolblue en is Albert Heijn een zusterbedrijf van de grote online concurrent van Coolblue, Bol.com.
Blue Home producten zijn gebouwd om lang mee te gaan en zijn van uitstekende kwaliteit. De producten hebben dan ook een lange garantieperiode van 3 jaar. Ook zijn de producten PFAS vrij. Dat betekent dat er gebruik is gemaakt van een coating die niet schadelijk is voor de gezondheid of het milieu.