De BMW 1-serie is zeer betrouwbaar, mits die niet mishandeld is. Daarin schuilt een zeker risico. Veel zogenaamd sportieve rijders stellen de techniek zwaar op de proef. Kijk dus goed uit of de auto netjes is behandeld en tijdig, deskundig onderhoud heeft gehad.
Waar moet je op letten
In dat geval kan het zijn dat je vrij snel je remblokken, remschijven en schokdempers moet vervangen. Daarnaast kent de eerste generatie nog wel eens problemen met de distributieketting. De spanner die daarop zit is vrij zwak en dat kan er voor gaan zorgen dat de motor minder goed loopt.
CONCLUSIE. De nieuwe BMW 1 Serie is de best rijdende auto in zijn klasse: vooral de kwaliteit van de besturing en de wegligging zijn ongeëvenaard. Hij kan de achterwielaandrijving gemakkelijk missen.
BMW levert de 1 Serie in ons land voorlopig met 2 benzine- en 3 dieselmotoren. Het beschikbare vermogen loopt uiteen van 116- tot 306 pk. Voor onze testauto - mét automaat - geven de Duitsers een verbruikscijfer op van 1 op 18,9. In de dagelijkse praktijk schopten wij het tot een score van 1 op 11,8.
De diesels hebben een 1.6-viercilinder (95-150 pk) of een 2.0-viercilinder (184-224 pk). Vanaf 2015 worden deze vervangen door een 1.5-driecilinder (116 pk) en een nieuwe 2.0-viercilinder (150-224 pk). Een juiste motor uitkiezen is geen probleem, want buiten de wat trage instap-114i stelt geen enkele uitvoering teleur.
Distributieketting vervangen BMW 1 Serie kosten ✔️ Prijs v.a. € 479.
Het verbruik van deze personenauto is gemiddeld 5,90 liter per 100 km en hij weegt 1250 kg. De APK is geldig tot 07-04-2023 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 152,92 per kwartaal.
De BMW 3-serie is nieuw binnen komen rijden in de top 10 zuinigste auto's, zowel bij de diesel- als de benzineauto's. Het model is op de achtste plaats de hoogste nieuwe binnenkomer bij de grote dieselauto's.
Op nummer 1 staan onze vrienden van BMW. In de eerste 10 jaar dat die auto rondrijdt, ben je als eigenaar bijna 18.000 dollar kwijt. Dat is met een gemiddeld jaarkilometrage en regulier onderhoud.
Net als bij bijvoorbeeld een autospuiterij is ook de grootte van uw BMW 1 Serie van belang. Grotere BMW 1 Serie hebben namelijk meer motorolie en vloeistoffen nodig waardoor de prijs ook hoger valt. De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Wanneer we op zoek zijn naar de beste BMW motor, zijn we op zoek naar kracht, snelheid en betrouwbaarheid tegelijk. De S54 motor is qua vermogen de hogere in rang naast de BMW M54 motor, die over het algemeen wordt gebruikt in E46 M3 en Z3M modellen.
SOORTEN ONDERHOUD. Eens in de 24 maanden of na iedere 25.000 tot 35.000 kilometer. Eens in de 24 maanden noodzakelijk voor uw BMW. Eens in de 48 maanden of na 50.000 tot 70.000 gereden kilometers.
Het rijplezier van BMW is nu bereikbaarder dan ooit. De BMW 1 Serie rijdt u met Private Lease namelijk al vanaf € 545,- per maand.
Met het oog op kostenbesparingen wisselen autobouwers hun krachtbronnen onderling uit. De motor van de Mini Cooper S uit 2010 was het resultaat van een samenwerking tussen PSA en BMW.
Alle BMW modellen zijn geschikt voor het gebruik van E10.
Na de facelift is de 116i de basis-benzinemotor, maar dat is dan een driecilinder van 1,5 liter met turbo (80 kW/109 pk), gevolgd door de 118i met 1,6 liter (100 kW/136 pk), de 118i Efficient Dynamics is echter een 1,5 liter driecilinder met turbo (eveneens 100 kW/136 pk), de 120i is een 1,6 liter met turbo (130 kW/177 ...
Volgens de database van de Reliability Index en de lijst van top 40 meest betrouwbare automerken, staat Volvo op de 23e plaats, terwijl BMW op de 31e plaats staat. Volvo is bijna twee keer zo betrouwbaar als BMW in het algemeen. De betrouwbaarheidsindex van Volvo is 127,00, terwijl die van BMW 177,00 is.
Je benzinekosten berekenen is eigenlijk heel eenvoudig. Je auto loopt bijvoorbeeld 1 op 20, dat betekent dat je auto 20 kilometer kan rijden op 1 liter brandstof. Geeft je auto het verbruik in liters aan dan betekent het dat je auto zoveel liter brandstof nodig heeft om 100 kilometer af te leggen.
BMW 1 Serie: drie generaties aan modellen
De eerste generatie van de BMW 1 Serie kwam in 2004 op de markt, eveneens voorzien van achterwielaandrijving. (De driedeursversie staat bekend als de E81, de vijfdeurs als E87, de tweedeurs coupé als E82 en de cabriolet als E88.)
Er zijn in totaal maar 2 BMW Turbo's gebouwd. Vandaag de dag is de BMW Turbo een van de uitzonderlijkste BMW's van het merk uit München met gullwing (meeuwenvleugel) deuren en een futuristisch stuurcabine.
De F20 1-serie is de tweede generatie van de BMW 1-serie, een compacte middenklassenauto die geproduceerd werd door de Duitse autofabrikant BMW van 2011 tot 2019. Het is de opvolger van de E87-serie uit 2004.